بازداشت گل محمد و همدست شیادش در دزفول

افرادی که با لقب گل محمد افغان در سطح کشور با اذعان به چوپان بودن و پیدا کردن سکه و مجسمه عتیقه کلاهبرداری می‌کردند در دزفول دستگیر شدند. یکی از متهمین مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

بازداشت گل محمد و همدست شیادش در دزفول

یک منبع آگاه گفت: در پی افزایش  کلاهبرداری  از طریق ارسال پیامک از طریق تلفن همراه و مراجعه چند نفر شاکی از نقاط مختلف کشور به پلیس آگاهی استان خوزستان مبنی بر ارسال پیامک و فروش سکه‌ها و مجسمه های تقلبی با قسم‌های دروغین مبنی بر پیدا کردن سکه‌های عتیقه  و کلاهبرداری چند میلیاردی، توسط یک نفر که با لهجه افغانی و به نام «گل محمد» و «لطیف» افغان، موضوع جهت شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداریها در دستور کار  پلیس  آگاهی خوزستان قرار گرفت.

این منبع آگاه گفت: مأموران در تحقیقات فنی از مالباختگان متوجه گردیدند افراد کلاهبردار ابتدا با تکه طلا واقعی اعتماد مالباختگان را جلب نموده و سپس برای تحویل محموله اصلی طلب مبلغ بالای 100 ملیون تومان و قرار نهادن در بیابانها و حاشیه شهر میکردند و سپس پس از گرفتن پول سکه های تقلبی به مالباختگان میدادند.

با تلاش پلیس آگاهی و اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری خوزستان در تحقیقات پلیسی  2 نفر که از عناصر فعال و سر شبکه کلاهبرداری را در قالب یک قرار صوری و پوششی  شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. در این رابطه مأموران یکی از متهمین که قصد فرار داشت را نیز با قانون به کارگیری سلاح مورد اصابت گلوله قرار داده و دستگیر کردند و متهم برای مداوا به مراکز درمانی انتقال یافت.

این منبع آگاه گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعداد 3000 سکه تقلبی بهمراه 6 عدد تلفن همراه با سیم کارت‌های مختلف که در معاملات از آن استفاده میشد  و همچنین مواد مخدر سنتی و وافور بهمراه دو خودرو که در معاملات از آن بارها استفاده شده بود کشف و ضبط شدند.

با توجه به گستردگی شکایت موضوع در دست بررسی است و متهمین با قرار بازداشت موقت همچنان تحت نظر پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها