ماجرای جانفشانی افسر فراجا در عملیات ضربتی/ کیفر خواست پرونده شهادت سرگرد حقانی فر صادر شد

با صدور کیفر خواست برای متهمان پرونده شهادت افسر فداکار نیروی انتظامی از سوی دادستان عمومی و انقلاب تربت جام، محاکمه عاملان این جنایت مذبوحانه در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به زودی آغاز می شود.

ماجرای جانفشانی افسر فراجا در عملیات ضربتی/ کیفر خواست پرونده شهادت سرگرد حقانی فر صادر شد

سیزدهم اسفند سال ۱۳۹۹ بود که گزارش حضور عاملان شرارت و سرقت‌های مخوف در بخش نصرآباد از توابع شهرستان تربت جام، نیروهای انتظامی را به تکاپو انداخت چرا که برخی از متهمان مذکور تحت تعقیب دستگاه قضایی بودند و حکم جلب آنان نیز صادر شده بود.

با این گزارش حساس که جلوه ای دیگر از اقتدار پلیس را برای مبارزه با اخلالگران نظم و یغماگران اموال مردم در دل‌های باورمندان به امنیت به نمایش می‌گذاشت، بلافاصله سروان( سرگرد ) بابک حقانی‌فر سرپرستی عملیات ضربتی را به عهده گرفت و به همراه یکی از سربازان مقر انتظامی، عازم نشانی محل استقرار متهمان تحت تعقیب شد. صدای بی سیم‌ها لحظه ای قطع نمی‌شد.

عملیات از حساسیت خاصی برخوردار بود و اخبار از ورود سمند نقره‌ای حامل متهمان به نصرآباد حکایت می‌کرد. در یک لحظه چشم‌های تیزبین سروان بر خودروی سمند خیره ماند «محمد _ خ »و« امیرحسین _  ع» در صندلی عقب نشسته بودند و «ناصر_ ن» جوان ۱۹ ساله نیز در پشت فرمان قرار داشت و شخص دیگری به نام« رضا_ م» مشغول تعمیر ضبط خودرو بود.
در این شرایط افسر حافظ امنیت از سمت راننده در حالی به خودروی سمند نزدیک شد که سرباز تحت امر وی نیز از در عقب سمت شاگرد قصد محاصره متهمان به سرقت‌های مخوف را داشت اما در یک لحظه «محمد_خ» فریاد زد پلیس پلیس !با این فریادهای ترس آلود، جوان ۱۹ ساله پدال گاز را در حالی به کف خودرو چسباند که در عقب خودرو قفل بود و سرباز وظیفه نتوانست آن را باز کند.

 در همین حال افسر فداکار نیروی انتظامی برای جلوگیری از فرار مخلان نظم و امنیت مردم، خود را روی خودرو انداخت با آن که راننده با ویراژ‌های خطرناک و حرکات مارپیچ تلاش می‌کرد تا افسر پلیس را پایین بیندازد اما او با جسارت وصف نشدنی خود را به بالای سقف خودرو کشاند و در حالی که روی سقف دراز کشیده بود به راننده هشدار می‌داد تا توقف کند.

او برای حفظ جان مردم و آسیب‌های احتمالی به رهگذران بر اثر حرکات وحشتناک راننده خودرو حتی از شلیک گلوله نیز خودداری می‌کرد و با کوبیدن مشت به سقف سمند ، همه تلاش خود را به کار گرفت تا متهمان خطرناک را وادار به توقف کند اما دزدان به فریادهای او اهمیتی نمی‌دادند و راننده همچنان بر سرعت دلهره آور خودرو می افزود تا این که در انتهای یکی از خیابان‌های نصرآباد ناگهان با خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی روبه رو شدند که در انتهای خیابان متوقف بود.

در همین هنگام راننده جوان که با ترغیب همدستانش دست به هر عمل ناجوانمردانه ای می‌زد تا افسر نیروی انتظامی را به کف خیابان بیندازد در یک لحظه ترمز دستی را کشید و به طرز شوک آوری فرمان خودرو را طوری برای دور زدن در جهت مخالف خیابان پیچید که افسر فداکار از سقف خودرو سقوط کرد و به شدت بر کف آسفالت خیابان افتاد.

در حالی که پیکر خون آلود افسر نیروی انتظامی روی زمین قرار داشت متهمان بی‌رحم مذبوحانه از صحنه جنایت گریختند و با پیاده کردن تعمیرکار ضبط خودرو، به مکان نامعلومی رفتند. دقایقی بعد با انتقال پیکر نیمه جان سروان بابک حقانی فر به مرکز درمانی تلاش‌ها برای نجات وی آغاز شد اما چند روز بعد آزمایش‌ها و معاینات پزشکی نشان داد که این افسر فداکار دچار مرگ مغزی شده است.

این گونه بود که بار دیگر ضربان قلب او برای هم‌وطنان بیمارش به صدا درآمد و خانواده این افسر عزتمند، اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند تا قلب او باز هم در سینه باورمندان به امنیت، این جانفشانی رافریادکندواعضای دیگر پیکر مطهرش نیز یادآور ازخودگذشتگی‌های فرزندان ایران زمین برای احساس امنیت و آرامش مردم باشد.
طولی نکشید که تلاش‌های همرزمان این شهید فداکار به نتیجه رسید و عاملان این جنایت در پنجه عدالت گرفتار شدند  وبررسی‌های تخصصی پلیس بیانگر آن بود که «محمد_ خ» و «ناصر _ ن» روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و سرقت‌ها و زورگیری‌های خطرناک را با هم انجام داده‌اند در همین حال نیز تعمیرکار ضبط خودرو که به طور اتفاقی در این ماجرا گرفتار شده بود نیز مشاهدات خود از صحنه جنایت را در حضور مقام قضایی نصرآباد تشریح کرد و بدین ترتیب پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست این پرونده از سوی قاضی حسن وزیری دادستان عمومی و انقلاب تربت جام صادر شد و با توجه به اهمیت  و حساسیت این ماجرا که بار دیگر جانفشانی یکی ازفرزندان ایران زمین برای امنیت مردم را به نمایش گذاشت پرونده مذکور به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و به زودی محاکمه عاملان شهادت این افسر فداکار به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و متشاری قاضی غلامرضا مصطفوی آغاز می‌شود.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها