اجیر کردن آدم ربا برای سرقت عتیقه ها

مرد جوان وقتی در بزم شبانه فهمید دوستش مقدار زیادی عتیقه دارد با اجیرکردن چهار مرد، نقشه ربودن و سرقت از خانه او را طراحی کرد.

اجیر کردن آدم ربا برای سرقت عتیقه ها

چند روز قبل مرد چوپانی با شنیدن صدای کمک‌خواهی فردی در بیابان‌های ورامین به سمت محل صدا رفت و ناگهان مردی را دید که دست و پا و چشمانش را بسته بودند.
مرد چوپان با مشاهده این صحنه با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد کارآگاهان پلیس ورامین راهی محل شدند.

مرد میانسال به بیمارستان منتقل شد و پس از درمان و بهبود نسبی در تحقیقات گفت: صبح از خانه‌ام در تهران بیرون آمدم و سوار بر خودروام شدم که چهار مرد راهم را سد کردند.

آنها با تهدید چاقو سوار خودروام شده و دست و پاها و چشم‌هایم را بستند. بعد هم به بیابانی در ورامین منتقل و رهایم کردند.

فقط مردان خشن، دسته کلیدها و خودروام را با خود بردند.
با شکایت وی تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و در ادامه تحقیقات مرد ربوده شده، باردیگر به پلیس مراجعه کرد.

او گفت: زمانی که به خانه رفتم متوجه شدم که اموال خانه و عتیقه‌هایم که بیش از دو میلیارد تومان ارزش داشت، به سرقت رفته‌اند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان از طریق دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، موفق شدند تصویر چهار آدم‌ربا را به‌دست بیاوردند.

زمانی که تصاویر به‌دست‌ آمده با تصاویر متهمان اداره آگاهی تطبیق داده شد، هویت دو نفر از آنها که سابقه‌دار بودند شناسایی شد.

پس از دستگیری متهمان یکی از آنها در تحقیقات گفت: من و سه نفر از دوستانم اجیر شده‌ایم تا این مرد را برباییم و از خانه‌اش سرقت کنیم. بهروز، مردی که ما را برای این کار اجیر کرد، گفت این مرد در یک میهمانی تعریف کرده که مقدار زیادی عتیقه و زیرخاکی پیدا کرده است و در خانه‌اش نگهداری می‌کند.

او با شنیدن این موضوع وسوسه‌ شده تا عتیقه‌های شاکی را سرقت کند و از آنجایی که خودش به‌تنهایی نمی‌توانست این کار را انجام دهد، ما را اجیر کرد.
او ادامه داد: قرار بر این شد که هر چقدر وسایل عتیقه گیرمان آمد، تقسیم بر دو کنیم و نصف آن متعلق به بهروز باشد و نیم دیگر برای ما.

ما هم طبق اطلاعاتی که بهروز داده بود، شاکی را ربودیم و دست و پا بسته در بیابان‌های ورامین رها کردیم، بلافاصله راهی خانه‌اش شدیم و وسایل عتیقه‌اش را که چند فندک و چاقو و مجسمه زیرخاکی بود سرقت کردیم.
به‌دنبال اعترافات مرد جوان، دو هم‌دست او نیز بازداشت شده و تحقیقات برای دستگیری بهروز ادامه دارد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها