دستگیری عامل تهدید و اخاذی فضای مجازی در زاهدان

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی فضای مجازی در شهرستان زاهدان خبر داد.

 دستگیری عامل تهدید و اخاذی فضای مجازی در زاهدان

سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: در پی شکایت و مراجعه حضوری مادر و دختری مبنی بر  تهدید و اخاذی  فردی در بستر فضای مجازی مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از محله های شهرستان مورد شناسایی و  دستگیر  که در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی ‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس، به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به مخاطبین و تصاویر خصوصی وی را دریافت می کرده و نهایتا با تهدید به انتشار اطلاعات و تصاویر، اقدام به اخاذی از وی می‌نمود.

سرهنگ حسن کیخا با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد دستیابی به تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی و ارسال آن به افراد غریبه نیست ، بیان داشت: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها