مکزیک پسر «ال چاپو» را تحویل آمریکا داد

مقامات آمریکایی امروز (شنبه) اعلام کردند که «اویدیو گوزمان» پسر «خواکین گوزمان» (معروف به ال چاپو) رهبر بزرگترین کارتل مواد مخدر جهان را از دولت مکزیک تحویل گرفته است.

مکزیک پسر «ال چاپو» را تحویل آمریکا داد

به گزارش آرتی عربی، وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: امروز سازمان‌های مجری قانون در آمریکا و مکزیک «اویدیو گوزمان» یکی از پسران ال چاپو را که متهم به قاچاق مواد مخدر، پولشویی و جرائم خشونت‌آمیز دیگر است را به وزارت دادگستری تحویل دادند.

این وزارتخانه با بیان اینکه تحویل اویدیو نشان از اهمیت همکاری میان دولت‌های آمریکا و مکزیک برای مبارزه با مواد مخدر دارد، از دولت مکزیک برای تحویل او تشکر کرد.

«اویدیو گوزمان» ملقب به «ال راتون» (به معنای موش) ابتدای سال میلادی جاری به دست نیروهای امنیتی مکزیک بازداشت شد. بازداشتی که با آشوب گسترده در شهر محل زندگی او همراه بود. دولت آمریکا برای ارائه هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری او منجر شود پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

1

ال چاپو رئیس کارتل «سینالوآ» در هشتم ژانویه 2016 دستگیر شد و یک سال بعد تحویل آمریکا داده شد او در ژوئیه ۲۰۱۹ در دادگاهی در  آمریکا به حبس ابد و پرداخت ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد. او همچنین به ۳۰ سال حبس اضافی محکوم شد که راه را برای درخواست عفو مشروط سد می‌کند.

2

ال چاپو

همچنین چهار پسر ال چاپو یعنی آلفردو، ایوان آرچیوالدو، خواکین و اویدیو گوزمان نیز دستگیر شده‌اند (تعداد پسران او مشخص نیست برخی تا 22 نفر نیز ذکر کرده‌اند). با این حال  کارتل سینالوآ هنوز پا برجاست و توسط دوست نزدیک و خانوادگی ال چاپو به نام اسماعیل زامبادا اداره می‌شود.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه‌ای درباره تحویل «اویدیو گوزمان» از مکزیک گفت که این استرداد نشان دهنده «جدیدترین گام در تلاش‌های وزارت دادگستری برای رسیدگی به هر جنبه‌ای از عملیات کارتل» است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هما
    0

    پسر ال چاپو بازداشت و تحویل مقامات امریکا شد. چرا فرزندان و ایضا خود ال بچاپ های کشور عزیزمان ایران در کشور امریکا ،کانادا و .... بازداشت و تحویل محاکم بین المللی نمی شوند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها