دستگیری 2 جوان به خاطر تعقیب مرگبار پیک موتوری

تحقیقات جنایی درباره مرگ جوان موتورسوار که در جریان یک تعقیب و گریز جان باخته است منجر به دستور بازداشت موقت دو تعقیب‌کننده او شد.

دستگیری 2 جوان به خاطر تعقیب مرگبار پیک موتوری

پنجشنبه ۱۶ شهریور به محمد مهدی براعه، بازپرس کشیک قتل تهران، مرگ پسری جوان را که در شهر زیبا بر اثر افتادن از موتورسیکلت جان خود را از دست داده بود، گزارش دادند و او دستور حضور تیم‌های تحقیق پزشکی قانونی، تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم را صادر کرد. بر اساس گفته شاهدان، دو نفر که بر یک موتورسیکلت سوار بودند متوفی را چند کیلومتر تعقیب کردند و در نهایت جوان موتورسوار که تنها بود، زمین خورد و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد. در پی این اتفاق جسد موتورسوار که پیک بود به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌ها برای کشف علت تعقیب و گریز موتورسواران ادامه یافت.

روز یکشنبه دو تعقیب‌کننده پیک فوت‌شده که سرنشینان موتورسیکلت آپاچی بودند پس از بازداشت برای توضیح و تحقیق در مورد علت حادثه و نحوه وقوع آن در دادسرای جنایی تهران حضور یافتند.

دو متهم 22 و 30 ساله که بازداشت هستند در جلسه بازپرسی به سوالات قاضی شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پاسخ دادند.

متهم بزرگ‌تر در مورد علت ماجرا به بازپرس ویژه قتل گفت: من و دوستم دو نفری سوار موتور در حرکت بودیم که سر شهر زیبا پیک موتوری از ما سبقت گرفت و با نگاه تمسخرآمیز ما را نگاه کرد.

کار او به هر دو ما برخورد و تصمیم به تعقیب او گرفتیم و در حال رانندگی هم جر و بحث کردیم و برایمان کری خواند.

جر و بحث که کردیم از ما جلو زد و ما هم دنبالش رفتیم. یک بار نزدیک بود زمین بخورد که تعادلش را حفظ کرد اما دفعه دوم کمی جلوتر نتوانست تعادل موتور را حفظ کند و زمین خورد. ما پیاده شدیم و بالاسرش رفتیم. ما بودیم که به اورژانس زنگ زدیم و او را به بیمارستان بردند. ما اصلاً فرصت زد و خورد و کتک‌کاری پیدا نکردیم و او خودش زمین خورد.

این در حالی است که تصاویر دوربین‌های مداربسته بخشی از گفته‌های دو متهم را تایید می‌کند اما یکی از شاهدان می‌گوید دو موتورسوار پیک‌موتوری از چوب و شوکر استفاده کردند. بررسی اولیه پزشکی قانونی نیز از وجود آثار و ضرب و جرح خبر داده بود. به همین دلیل بازپرس براعه دستور بازداشت موقت هر دو موتورسوار را به اتهام مشارکت در قتل عمد صادر کرد و پرونده را به اداره دهم پلیس آگاهی فرستاد تا تحقیقات ادامه پیدا کند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها