محاکمه دوباره مامور پلیس به اتهام قتل راننده جوان

مامور پلیس که متهم است جوانی را با شلیک گلوله به قتل رسانده است، پای میز محاکمه رفت.

محاکمه دوباره مامور پلیس به اتهام قتل راننده جوان

متهم پیشتر هم محاکمه و به قصاص محکوم شده بود اما با اعتراض به رأی، دیوان عالی کشور آن را بررسی کرد و اعتراض را وارد دانست.

دو سال قبل درگیری مرگبار میان ماموران پلیس و راننده یک پژو 405 گزارش داده شد. با حضور گشت ویژه و بازپرس، جسد مرد راننده به پزشکی قانونی انتقال یافت. درجه‌دار نیروی انتظامی و سربازی که همراه او بود، گزارش شلیک را به بازپرس اعلام کردند. درجه‌دار نیروی انتظامی مدعی شد دستور ایست داده اما مرد جوان فرار کرده است.

بررسی‌های بعدی نشان داد نام مقتول رامین است. او سابقه‌دار نبود و رفتار مشکوکی هم نداشت. به این ترتیب پرونده با کیفرخواست قتل عمد به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص کردند. آنها گفتند فرزندشان شهروند خلافکاری نبوده و رضایت نمی‌دهند.

در ادامه درجه‌دار پلیس در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من به عمد رامین را نزدم. من و سرباز وظیفه در حال گشت‌زنی بودیم که به پژو 405 مشکوک شدیم. ما پژو را تعقیب کردیم و دستور ایست دادیم؛ اما او سرعتش را بیشتر کرد. ما هم دنبالش رفتیم. سعی داشت فرار کند. یک بار دیگر دستور ایست دادم اما همچنان با سرعت می‌رفت، من بر اساس قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا تیرهوایی زدم و بعد به ماشین شلیک کردم. نمی‌خواستم رامین را بکشم.

متهم ادامه داد: وقتی ماشین را بررسی کردیم متوجه شدیم رامین زخمی شده اما به چند ثانیه نکشید که جانش را از دست داد. مقداری مواد مخدر و یک دستبند از ماشین پیدا کردیم.

در ادامه سرباز وظیفه‌ای که زمان حادثه همراه متهم بود و اکنون سربازی‌اش تمام شده است، در جایگاه حاضر شد تا به عنوان شاهد صحبت کند.

او گفت: مامور دستور ایست داد و مقتول نایستاد. وقتی او شلیک کرد و ماشین متوقف شد ما جلو رفتیم و دیدیم رامین فوت کرده است؛ اما من دستبند و مواد مخدر در ماشین ندیدم. من تا زمان انتقال ماشین به پارکینگ در محل بودم.

بعد از این گفته‌ها، دادگاه وارد شور شد و ادعای متهم را در خصوص به‌کارگیری قانون سلاح درست ندانست و رأی بر قصاص صادر کرد. متهم به رأی صادره اعتراض کرد.

در ادامه دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کرد. دیوان عالی کشور نواقصی را بر پرونده وارد کرد و خواستار بررسی در خصوص خصومت احتمالی مقتول و متهم شد. سپس پرونده به دادسرا رفت و بعد از بازگشت در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران یک بار دیگر تحت رسیدگی قرار گرفت.

در جلسه رسیدگی یک بار دیگر اولیای دم اعلام کردند درخواست قصاص دارند. وقتی متهم در جایگاه قرار گرفت تاکید کرد قانون به‌کارگیری سلاح را به‌درستی رعایت کرده و قصد قتل نداشته است.

او گفت: رامین با سرعت زیاد حرکت می‌کرد و لایی می‌کشید. من به تصور اینکه مست است قصد داشتم او را متوقف کنم.

این ادعا در حالی مطرح شد که ماشین پلیس بغل‌نویسی گشت نداشت. قاضی از متهم خواست در این باره توضیح دهد که متهم گفت: ماشین بغل‌نویسی نداشت اما ال‌ای‌دی داشت و مشخص بود که ما پلیس هستیم.

در پایان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یکطرفه
    2

    اصلا این همه جنایت همه تقصیر مهریه است !!!
    باید مهریه زنان رو از بین ببریم تا مردها بتوانند تجدید فراشی بنمایند و آنگاه که دلشان را زد زن قدیمی را پرت کنند بیرون و جوان‌تری را جایگزین بنمایند!!!!!
    مردان موجودات خوبی هستند این زن‌ها هستند که دنیا رو خراب کردند
    وگرنه خدای نکرده خدای نکرده مرد که جنایت نمی‌کند.!!!!
    فقط میلیون میلیون انسان‌ در طول تاریخ توسط این‌ها به گورستان رفتند.همین .... فقط سالانه هزار زن توسط شوهر در همین مملکت به سینه قبرستان فرستاده می‌شود همین...
    بمیرم برای این همه خوبی و مظلومیت .....

  • ناشناس
    0

    خون رامین پایمال خواهد شد و عدالتی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها