گردانندگان باند تیز گوش‌ها را می شناسید ؟

اعضای باند« تیز گوش‌ها» که به مزارع استخراج رمزارز دستبرد می‌زدند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در حالی دستگیر شدند که تعداد زیادی ماینر به همراه انواع سلاح‌های سرد و گرم از مخفیگاه آنان کشف شد.

گردانندگان باند تیز گوش‌ها را می شناسید ؟

رئیس پلیس مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری اعضای این باند که ۶ تن ازآنان بچه محل یک روستا هستند گفت: ماجرای سرقت‌های سریالی اعضای باند حرفه‌ای معروف به «تیز گوش‌ها »زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که پرونده هایی از دستبرد به مزارع رمزارز در مراکز انتظامی تشکیل شد.

تیز گوش‌ها

 سرهنگ احمدنگهبان افزود :بررسی های میدانی و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی درباره این سرقت‌ها بیانگر آن بود که دزدان حرفه‌ای فقط به مزارع استخراج رمزارزهای حاشیه جاده کمربند سبز دستبرد می‌زنند.

بنابراین فرضیه آشنایی سارقان با محیط جغرافیایی جرم قوت گرفت و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در اطراف جاده کمربند سبز مشهد متمرکز شد .مقام ارشد انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: واکاوی یکی از سرقت‌ها نشان داد که دزدان حرفه‌ای با ورود به یک کوره آجرپزی دست و پا و دهان نگهبان را بسته اند و ۶۰ دستگاه ماینر را به همراه ۵۰ کارت گرافیکی گران قیمت به سرقت برده اند.

 وی گفت: از سوی دیگر سرنخ‌هایی از تردد چند دستگاه خودروی پژو در زمان‌های وقوع سرقت به دست آمد که برخی از آنان پلاک مخدوش داشتند. بنابراین کنکاش‌های تخصصی کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آنان دریافتند که سارقان ماینرها با عبور از کمربند سبز برای لحظاتی توقف می‌کنند و به صداهایی گوش می‌دهند که بعد مشخص شد اعضای این باند مکان مزارع را از صدای بلند فن های ماینرها تشخیص می‌دهند و به همین دلیل نیز به باند «تیز گوش‌ها» معروف شده‌اند .

سرهنگ احمد نگهبان در ادامه این گفت وگوی اختصاصی تصریح کرد: بالاخره پس از یک ماه رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات شبانه روزی، مشخصاتی از دو سارق حرفه‌ای به دست آمدو کارآگاهان این دو فرد سابقه‌دار را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند .

کلیددار امنیت مشهد اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه دو متهم مذکور یک قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه وینچستر و تعدادی سلاح سرد نیز در حالی کشف شد که آنان در بازجویی‌های علمی 4 تن دیگر از همدستان خود را لو دادند و مالخر اموال سرقتی را نیز به پلیس معرفی کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری دیگر اعضای این باند که 6 تن از آنان از بچه محل‌های یکی از روستاهای اطراف جاده کمربند سبز مشهد هستند،یادآور شد: در حالی که متهمان ،به سرقت بیش از ۱۵۰ دستگاه ماینر و ۵۰ کارت گرافیکی اعتراف کردند، فرد مالخر نیز در خیابان دریای اول مشهد دستگیر و ۳۸ دستگاه ماینر مسروقه به همراه تعدادی اموال دیگر شامل هیلتی، دستگاه جوش و ... کشف شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در ادامه عملیات،۴ دستگاه خودروی پژو هم توقیف شد که اعضای باند از آن ها برای دستبرد به مزارع استخراج رمزارز استفاده می‌کردند. وی گفت: از سوی دیگر بررسی ها نشان دادیکی از اعضای این باند از هکرهای سیستم الکترونیکی است که قبل از آغاز دستبرد به مزارع ،با استفاده از یک دستگاه لپ‌تاپ ماینرها را هک می‌کرد و بیت کوین‌ها را به کیف پول دیجیتالی انتقال می‌داد.

 رئیس پلیس با تجربه انتظامی مشهد همچنین به فروش ماینرها به مبالغی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان توسط اعضای باند اشاره کرد و افزود: ارزش واقعی این ماینرها ۱۵ میلیون تومان بود که به بهای ناچیزی توسط مالخران  خریداری می‌شد.

 وی ادامه داد: سارقان معروف به باند «تیزگوش‌ها» که یکی از آنان به جرم دو فقره دستبرد به منازل در بجنورد تحت تعقیب قرار داشت به چندین سرقت نافرجام نیز اعتراف کردند که یکی از این موارد تعمیرگاه دستگاه‌های ماینر بود.

سرهنگ نگهبان در تشریح این سرقت نافرجام گفت: تعمیرگاه مذکور تجهیزات ایمنی داشت و به همین خاطر هم با به صدا درآمدن آژیر تعمیرگاه و مشاهده دوربین‌های مداربسته توسط مالک، وی بلافاصله خود را به محل سرقت رساند و سد راه سارقان شد، اما دزدان ماینر با مصدوم کردن مالک و نگهبان از محل گریختند.

 رئیس پلیس مشهد در پایان تاکید کرد :تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر اعضای باند «تیز گوش‌ها» همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها