وکیل قلابی در دام قانون

رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری فردی خبر داد که با جعل عنوان وکیل و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از مردم کلاهبرداری می‌کرد.

وکیل قلابی در دام قانون

مجتبی قهرمانی گفت: فردی که با جعل عنوان وکیل دادگستری و ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی از افراد مختلف مبالغی را دریافت کرده بود با صدور دستور قضایی در شهرستان پارسیان شناسایی و دستگیر شد.

او گفت: بر اساس گزارش حفاظت و اطلاعات دادگستری پارسیان با شکایت تعدادی از اهالی این شهرستان از فردی که با جعل عنوان و معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری مبادرت به کلاهبرداری کرده بود، این موضوع به‌صورت ویژه توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اقدام به موقع حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پس از دستگیری این فرد مشخص شد بر اساس مدارک موجود در پرونده و بنابر اظهارات شکات و مالباختگان، متهم این پرونده که به دروغ خود را به‌عنوان وکیل دادگستری معرفی کرده بود از افراد سابقه دار حرفه‌ای و دارای روابط اجتماعی کاذب است که با استفاده از سادگی برخی از مراجعان و ظاهرسازی و ادعای اینکه می‌تواند با نفوذ در پرونده‌ها نزد مراجع انتظامی و مقامات قضایی مسیر و روند پرونده را تغییر دهد، مبادرت به ارتکاب جرم نموده و مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده است.

قهرمانی افزود: اتهام وارده به متهم این پرونده، جعل عنوان، مباشرت در کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ است.

او گفت: پس از تکمیل تحقیقات طبق مواعد مقرر و روند مصرح در قانون آیین دادرسی کیفری به اتهامات این فرد رسیدگی می‌شود و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان از همه افرادی که توسط این متهم از آنان کلاهبرداری شده خواست تا برای طرح شکایت به دادگستری شهرستان پارسیان و حفاظت اطلاعات دادگستری استان مراجعه یا با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها