دستگیری کلاهبردار میلیاردی توسط پلیس همدان/ ویدئو

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان گفت: فردی که با سوء استفاده از نام یکی از صرافان اقدام به کلاهبرداری در حوزه رمز ارز کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی توسط پلیس همدان/ ویدئو

سرهنگ علی رضایی اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس امنیت عمومی همدان و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و روشن شدن زوایای پنهان پرونده، مشخص شد به دنبال تبلیغات اغوا کننده فردی با عنوان اعطای سودهای کلان از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز با سواستفاده از نام و نشان یکی از صرافان قانونی و معروف سطح کشور، افراد مختلفی، چندین میلیارد پول نقد و ارز دیجیتال خود را با هدف کسب سود، در اختیار وی گذاشته اند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان ادامه داد: پس از واریز وجه توسط مال باختگان، فرد کلاهبردار با ترفندهای مختلف از ارایه خدمات یا پرداخت اصل و سود اموال آنها خودداری کرد.

سرهنگ رضایی گفت: عوامل انتظامی با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی پس از کسب دستور مقام قضائی در یک عملیات پیچیده پلیسی متهم را در یکی از شهرهای کشور شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود معترف و با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی تاکید کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران از رمز ارزها و خلاء قوانین و مقررات در خصوص ساماندهی ارزهای دیجیتال در کشور، ضمن ایجاد صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی با وعده های مختلف اقدام به دریافت حساب کاربری کاربران کرده و با پرداخت سودهای کاذب و موقت از قربانیان کلاهبرداری می‌کنند.

حجم ویدیو: 6.36M | مدت زمان ویدیو: 00:03:16 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها