کلاهبردار موجد بانک جعلی در فضای مجازی، در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری کلاهبرداری که با ایجاد بانک جعلی در فضای مجازی از حساب شهروندان پول برداشت می‌کرد، خبر داد.

کلاهبردار موجد بانک جعلی در فضای مجازی، در اصفهان دستگیر شد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز دوشنبه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبالغی بصورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی‌اش برداشت شده است، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام تحقیقات توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته بدلیل ناآگاهی از صفحه جعلی یکی از بانک‌ها در بستر فضای مجازی برای انجام امور بانکی خود استفاده کرده که مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از حساب او بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس موفق به شناسایی متهم شده و دریافتند که او با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌کند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت متهم و جمع آوری مستندات کامل و جامع، وی در محل اختفاء خود در یکی از شهرستان های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی از معرفی متهم به مرجع قضایی خبر و به کاربران فضای مجازی نیز هشدار داد که برای ورود به اینترنت بانک مورد نظر خود به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه و از واکاوی در موتورهای جستجوگر خودداری و از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت مُجرمانه در فضای مجازی، موضوع از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار ۴۴ میلیارد ریالی در بُرخوار

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: متهمی که در فضای سایبری از یک‌ شهروند اهل شهرستان بُرخوار به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز ۴۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

سردار حمید علینقیان پور افرود: در پی شکایت فردی ساکن شهرستان بُرخوار مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با تحقیقات تکمیلی مشخص شد مالباخته در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی آموزش و سرمایه گذاری در بازار رمز ارز از سوی فردی ناشناس مواجه و بدون کسب شناخت کافی مبلغ ۴۴ میلیارد ریال به حساب وی واریز کرده که پس از واریز وجه، متهم نیز دیگر پاسخگوی شاکی نبوده است.

سردار حمید علینقیان پور افزود: در نهایت متهم شناسایی شد و تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و پس از دستگیری و روبه‌رو شدن با مدارک به کلاهبرداری ۴۴ میلیارد ریالی از شهروند بُرخواری اعتراف کرد.

وی به شهروندان هشدار داد که مُجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

کشف ۱۹۰ کیلو تریاک در پژو ۴۰۵ در نایین

فرمانده انتظامی نائین از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی مأموران از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی کیان مهر افزود: در اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ، مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین با همکاری مأموران انتظامی یگان امداد حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران به بازرسی از این خودرو پرداخته و ۱۹۰ کیلوگرم تریاک را که در داخل خودرو جاساز شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی نائین گفت: در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر شد.

توقیف محموله ۵ هزار لیتری گازوئیل قاچاق در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران یک دستگاه تریلی سوخت کش حامل پنج هزار لیتر گازوئیل قاچاق در یکی از مناطق حاشیه‌ای این شهرستان توقیف شد و ۲ قاچاقچی سوخت دستگیر شدند.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ افزود: مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر گَز از بارگیری گازوئیل قاچاق در یکی از مناطق حاشیه ای شهر، برای انتقال غیرقانونی به جنوب شرق کشور مطلع شدند و این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضایی به محل اعزام و ۲ قاچاقچی سوخت را که در حال تخلیه سوخت قاچاق داخل تانکر دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: در بازرسی از این تانکر پنج هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد .

سرهنگ ثابت راسخ با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی بر عزم جدی پلیس برای مقابله با قاچاق سوخت تأکید و از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک از طریق تماس با ۱۱۰، موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها