دستگیری کلاهبردارمیلیاردی در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای در فضای مجازی که توانسته بود مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از شهروند زاهدانی اخاذی کند خبر داد.

دستگیری کلاهبردارمیلیاردی در زاهدان

سردار دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: در پی دریافت شکایتی مبنی بر یک فقره کلاهبرداری مالی شهروندی در شهرستان زاهدان از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: این کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قربانی خودش را انتخاب و پیامی با این عنوان که فردی ایرانی در انگلیس فوت شده و وصیت کرده ارثیه میلیون دلاری وی به مردم سرزمینم برسد با شگرد خاصی اعتماد شاکی را که فردی مسن بوده جلب و بابت هزینه های انتقال وراثت وجوهی را به دلار در بازده های زمانی متناوب از قربانی دریافت می کرده که جمعا مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال توانسته بود اخاذی نماید.

 سردار جلیلیان خاطر نشان کرد: سرانجام پس از تحقیقات تخصصی و سرنخ های بدست آمده، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند این کلاهبردار را شناسایی و با دستور قضایی در مخفیگاهش دستگیر که در مواجه با ادله و مستندات پلیس به کلاهبردای اینترنتی از شاکی اعتراف که با حکم قضایی مبلغ به حساب این شهروند برگشت داده شد و متهم با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی گردید.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها