آتش مهیب به جان ساختمان مسکونی/ چه بلایی سر ساکنان آمد؟

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل مشک سوخت قاچاق گازوئیل در یک مجتمع مسکونی در بلوار رسالت خبر داد.

آتش مهیب به جان ساختمان مسکونی/ چه بلایی سر ساکنان آمد؟

ابراهیم بابایی گفت: در اثر وقوع حریق دو دستگاه خودروی پژو حامل مشک سوخت  قاچاق گازوییل  در پارکینک یک مجتمع مسکونی چهارطبقه، در کوچه شماره ۲۰ بلوار رسالت، متأسفانه به علت حجم بالای سوخت و حرارت بسیار زیاد ناشی از آن، علاوه بر سوختن دو دستگاه خودرو، سازه ساختمان نیز دچار خساراتی ازجمله تغییر شکل ستون فلزی و شکست بتن شده و ایمنی قابل قبولی ندارد.

وی افزود: خوشبختانه این  آتش‌سوزی  که ساعاتی پیش (ساعت ۰۰:۱۱ هشتم خردادماه جاری) رخ داد و مقابله با آن مدت‌زمان قابل توجهی طول کشید، با تخلیه به‌موقع ساکنان، مصدومیتی در پی نداشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، در عین حال بیان کرد: البته به تمام واحدها اعم از واحدهایی که در آنها ساکنان حضور داشته و یا نداشته‌اند، در اثر حرارت و دود، خساراتی وارد شده است.

تلاش ۱۸ آتش‌نشان برای مهار آتش

بابایی، با بیان اینکه در این حریق، شش دستگاه خودروی اطفایی سنگین و نیمه‌سنگین و دو دستگاه خودروی نجات سبک به عملیات پرداختند، گفت: ۱۸ نفر آتش‌نشان با حضور رؤسای ایستگاه‌ها، به‌همراه معاونان و مدیرعامل سازمان، به انجام عملیات اقدام کردند.

وی افزود: در این عملیات سه نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت جزیی شدند.

مالکان خودروهای حمل سوخت متواری شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان همچنین گفت: مالکان خودروهای حمل سوخت قاچاق، در لحظات اولیه و پس از حضور تیم عملیاتی حریق، متواری شدند.

بابایی ادامه داد: شاهدان عینی (همسایگان) اذعان می‌کنند در لحظات اولیه وقوع حریق، ظاهراً افرادی که در حال انتقال سوخت از مخازن بوده‌اند، مدتی را صرف خاموش‌کردن آتش کرده‌اند و قصد داشتند بدون دریافت کمک از آتش‌نشانی و اطلاع اهالی، نسبت به رفع خطر، اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای سوخت و تأخیر ایجادشده، گسترش آتش قابل توجه بود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها