مجازات مرگ برای جوانی که یک‌ بار از قصاص معاف شد

جوانی که دوستش را در جریان یک نزاع به قتل رسانده در دومین محاکمه به قصاص محکوم شد.

مجازات مرگ برای جوانی که یک‌ بار از قصاص معاف شد

پسر جوانی که پیشتر به خاطر قتل فردی 20 ساله از قصاص معاف شده بود، با اعتراض اولیای دم دوباره محاکمه و این بار به قصاص محکوم شد.

 سال 99 بود که به پلیس گزارش دادند جوانی 20 ساله از ناحیه سینه مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و وضعیت خوبی ندارند.

در بررسی‌ها روشن شد مهراد در درگیری با پسری به نام داریوش چاقو خورده است. به این ترتیب ماموران به ردیابی داریوش ۱۸ساله پرداختند و او را بازداشت کردند. پسر جوان به درگیری با مهراد اعتراف کرد.

او گفت: آن روز همراه دوستم از خیابان عبور می‌کردم که مهراد مرا دید و سر صحبت را باز کرد. او می‌خواست به زور دستبند دوستم را از او بگیرد که سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. مهراد قمه کشید و سه ضربه به سرم زد. خون جلو چشمانم را گرفته بود و جایی را نمی‌دیدم. در این شرایط با انتهای چاقو چند ضربه به سر او زدم؛ اما در آن درگیری ناخواسته تیغه چاقو به گردن مهراد برخورد کرد. من و دوستم بلافاصله فرار کردیم و من کمی ‌آن طرف‌تر بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم که در بیمارستان بودم. صبح روز بعد متوجه شدم مهراد در آن درگیری کشته شده است. باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم.

به دنبال اعترافات پسر جوان، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به منظور رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و داریوش پای میز محاکمه ایستاد.

متهم در دادگاه ادعای دفاع مشروع را مطرح کرد و گفت: کسی که اول حمله کرد من نبودم و مهراد به سمتم آمد. اگر مهراد را نزده بودم در آن دعوا کشته می‌شدم. چاقو ناخواسته با گردن مهراد برخورد کرد و موجب مرگ او شد. من خصومتی با او نداشتم.

در پایان جلسه قضات دادگاه ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفتند و او را از قصاص معاف و به پرداخت دیه محکوم کردند.

با اعتراض اولیای دم به حکم، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و حکم صادره شکسته شد. به این ترتیب، پرونده پسر جوان برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

داریوش این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

وقتی داریوش در جایگاه متهم ایستاد به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: من دشمنی‌ای با مهراد نداشتم. او می‌خواست دستبند دوستم را به زور از او بگیرد. او خودش دعوا به راه انداخت و چون مقاومت مرا دید با قمه سه ضربه به سرم زد. حتی جای یکی از زخم‌ها هنوز روی پیشانی‌ام معلوم است. خون از پیشانی‌ام جاری شده بود و چشمانم جایی را نمی‌دید. من برای دفاع از خودم چاقو را که همراه داشتم بیرون آوردم و با انتهای آن دو ضربه به پیشانی مهراد زدم. می‌خواستم هر طور شده آنجا را ترک کنم اما او مانع فرار من شد. همان موقع ناخواسته تیغه چاقو به گردن او برخورد کرد و من اصلاً متوجه این ماجرا نشدم.

او ادامه داد: باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم. من فرار کردم و صبح روز بعد در بیمارستان متوجه شدم مهراد کشته شده است.

با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع را نپذیرفتند و او را به قصاص محکوم کردند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مریم
    2

    قصاص حقش بود قاتل بی رحم سر یه دستبند یه جووون رو کشته باید اونم قصاص بشه خدا رو شکر که بار دوم به سزای اعمالش رسید

  • بی نام
    0

    کجا قضات بهتر قضاوت کنن این جوون از خودش دفاع کرده... چرا خانواده بچه هاشون درست تربیت نمی کنن که باعث مرگ خودشون و بدبختی دیگری نشن... یک سوال وقتی مقتول خودش زورگیری کرده و حتی از سلاح سرد استفاده کرده و حتی ضربه زده تکلیف چیه یعنی دیگران باید به ایستن یا زخمی بشن و یا کشته. اگر ایناتفاق برعکس میشد این خانواده باید چطوری جواب میدادن پس کاش کمی بیشتر فکر کنید ببینید آغاز کننده ی درگیری کی بوده و بعدا تصمیم بگیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها