آتش تالاب میقان اراک مهار شد

حریق در تالاب میقان با تلاش ۸ ساعته آتش نشانان و گروه های امدادی مهار شد.

آتش تالاب میقان اراک مهار شد

محترمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی از مهار حریق تالاب میقان و لغو درخواست امداد هوایی به دلیل پایان عملیات اطفا حریق خبر داد.

محترمی گفت: با بکارگیری ۴ دستگاه بیل سنگین زنجیردار از ظرفیت شهرستان و تیم مهندسی ۴۲ قدر سپاه حجم زیادی از آتشی که برپا بود خاموش شده و از چند نقطه که نگرانی توسعه آتش وجود داشت، مسیر قطع شد.

او افزود: با توجه به اینکه حریق نیم ساعت قبل از غروب آفتاب رخ داد حوالی ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه با مرکز اطفا حریق وزارت دفاع برای اطفا هوایی تماس گرفته شد و اعلام آمادگی کردند، اما به دلیل تاریکی امکان پرواز وجود نداشت و وجود با مهار آتش لغو درخواست اعلام می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی ادامه داد: بلافاصله پس از آتش سوزی ستاد مدیریت بحران در منطقه به ریاست استاندار با حضور همه اعضا تشکیل و تقسیم کار صورت گرفت و تیم‌های هلال احمر، دستگاه‌های خدماتی و اورژانس، ۲۵ تیم از آتش نشانی و ... در منطقه حضور یافته و تلاش کردند. 

او تصریح کرد: با توجه به اینکه  در تالاب در برخی نقاط تا یک متر هم ارتفاع آب وجود دارد، امکان حضور خودرو‌های آتش نشانی میسر نبود، اما تا حدی که خودرو‌ها امکان حضور داشتند، اطفا حریق انجام شد و برای باقی نقاط با استفاده از بیل‌های مکانیکی چرخ زنجیری نسبت اطفا حریق اقدام شد. 

محترمی اضافه کرد: منشا آتش سوزی صاعقه در ۲ نقطه بوده و بعد از بررسی‌ها حجم آتش سوزی مشخص خواهد شد.

1

2

4

3

5

6

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • باسط
    0

    سلام خسته نباشید از تمامی دست اندر کاران در استان مرکزی تشکر و قدردانی میکنیم انشاالله که بلاهاوخطرات از این سرزمین دور باد .اما در چنین مواقعی ار امکانات وتوانایی استانهای همجوار غافل نباشیم ،،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها