ادامه حریق تالاب میقان/ برآورد 5 تا 10 هکتاری حریق

رییس شبکه محیط زیست استان مرکزی گفت: حریق تالاب میقان اراک که در سه جبهه رخ داده بود، در دو جبهه همچنان ادامه دارد.

ادامه حریق تالاب میقان/ برآورد 5 تا 10 هکتاری حریق

سیاوش آقاخانی با اشاره به حضور در منطقه درگیر حریق تالاب میقان اراک از ابتدای زمان وقوع آتش سوزی بیان کرد: حریق ایجاد شده در تالاب میقان اراک در سه جبهه منطقه هم جهت با باد غالب در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه آتش در محدوده حاشیه پایین دست روستای مبارک آباد و نزدیک باند فرودگاه اراک ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه جبهه اول حریق توسط آتش نشانان آتش نشانی اراک مهار شده است، اما در جبهه های دوم و سوم که نزدیک فرودگاه و روستای مبارک آباد است همچنان شاهد سوختن منطقه هستیم.

این فعال محیط زیست در استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بلدوزر چرخ زنجیری وارد منطقه شده است تا با ایجاد آتش‌بُر، اقدام برای جلوگیری از افزایش محدوده آتش انجام شود، البته نکته امید بخش اینجاست که آتش به هیچ عنوان روستای مبارک آباد را تهدید نمی کند و جای نگرانی برای روستاییان نیست و فقط محدوده نیزارها در حال سوختن است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تغییر جهت وزش باد، احتمال حرکت دود ناشی از حریق به سمت شهر اراک و اطراف وجود دارد، گفت: تنها نگرانی در شرایط کنونی تغییر جهت باد به سمت اراک است، هرچند باید مردم توجه داشته باشند که در منزل بمانند.

آقاخانی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی نیروها و آتش نشانان مشغول اطفای حریق هستند، اما فعلا حریق در محدوده بین ۵ تا ۱۰ هکتاری از تالاب برآورد شده است و خوشبختانه محدوده پشتی حریق، دریاچه و منطقه آبی تالاب است که امیدواریم حریق توسط باد به این سمت هدایت شود و بخشی از آتش به این صورت تحت کنترل درآید.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه حریق در شب رخ داده است، منطقه حریق شناخته نشده و منطقه گل آلود است. توصیه می شود که افرادی که به منطقه شناخت ندارند و فاقد تجهیزات لازم هستند یا فعالین محیط زیست به هیچ عنوان وارد تالاب نشوند.

62587040

62587037

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها