کلاهبرداری با هک حساب‌های کاربری در روبیکا

رئیس پلیس فتا زنجان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری با شگرد هک حساب‌های کاربری روبیکا و درخواست واریز وجه از دنبال‌ کننده‌ها هشدار داد.

کلاهبرداری با هک حساب‌های کاربری در روبیکا

سید احمد موسوی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز به حساب‌‌های کاربران در پیام‌ رسان روبیکا، اقدام به درخواست وجه و کلاهبرداری از دنبال‌ کننده‌های آن‌ها و در نهایت کسب درآمد نامشروع می‌کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان افزود: شهروندان باید قبل از واریز وجه به حساب دوست خود که به این شیوه درخواست کمک کرده است، با شماره صاحب اکانت تماس تلفنی گرفته و از صحت درخواست وی مطمئن شوند.
وی تاکیدکرد: کاربران از دانلود و اجرا کردن نرم‌افزارها از منابع نامعتبر به شدت پرهیز و  هنگام ورود به شبکه اجتماعی خود حتما از اصلی بودن صفحۀ ورود اطمینان حاصل کنند تا گرفتار صفحات جعلی نشوند.
موسوی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشگیری از دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده از هویت و کلاهبرداری مجرمین از دوستان و مخاطبین آن‌ها، حتما رمز تایید دو مرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی فعال کنند.
رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها