۶ نفر در حوادث انفجار ترقه در استان بوشهر مصدوم شدند

رئیس اورژانس استان بوشهر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در حوادث انفجار ترقه در استان مصدوم و دچار سوختگی شدند، گفت: سوختگی مصدومان از نوع درجه یک تا سه است که برخی از افراد حادثه دیده بستری هستند.

۶ نفر در حوادث انفجار ترقه در استان بوشهر مصدوم شدند

سید حسین موسوی، با بیان اینکه 64 تیم عملیاتی اورژانس استان آماده‌باش هستند، اظهار داشت: 48 تیم در شهرستان‌های مختلف، 10 تیم در مرکز استان و شش تیم شامل اورژانس موتوری، اتوبوس آمبولانس و گشت‌های اورژانسی فعال هستند.

وی آمار مصدومان در 24 ساعت گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 6 نفر در حادثه انفجار ترقه در استان مصدوم و دچار سوختگی شدند.

رئیس اورژانس استان بوشهر سوختگی مصدومان را از نوع درجه یک تا سه دانست و خاطرنشان کرد: افراد صدمه دیده بین سن شش تا 18 سال دارند و در این راستا 2 مورد از سوختگی‌ها درجه یک هستند و سوختگی 4 نفر هم مربوط به سر و گردن، انگشت دست و پا و صورت است.

موسوی این سوختگی‌ها و حوادث در شهرهای بوشهر، گناوه و جم دانست و بیان کرد: اکثر بیماران مرخص شدند، ولی یک نفر بستری و تحت مداوا است.

وی با بیان اینکه 450 نفر نیروهای اورژانس استان بوشهر در رشته‌های تخصصی پزشک، پرستار، تکنسین و کارشناس فوریت‌های پزشکی و نیروهای پشتیبان آماده‌باش هستند، گفت: آماده‌باش نیروهای اورژانس استان بوشهر تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد.

رئیس اورژانس استان بوشهر اضافه کرد: 55 مرکز اورژانس در استان بوشهر فعال است و 66 تیم عملیاتی آماده‌باش هستند.

موسوی با بیان اینکه در چهارشنبه سوری سال گذشته 20 نفر در استان بوشهر مصدوم شدند، تصریح کرد: آسیب انفجار ترقه در سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن افزایش بیشتری داشت و 20 نفر بستری و مداوا شدند.

وی 90 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری پارسال را آقایان دانست و خاطرنشان کرد آسیب‌ها 60 درصد از ناحیه دست، 10 درصد سر و گردن، 10 درصد آسیب چشمی و 20 درصد قفسه سینه بود.

رئیس اورژانس استان بوشهر با هشدار نسبت به مراقبت از فرزندان در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبران در پی داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه آموزش اورژانسی در مدارس، مراکز پر تجمع، ادارات، سازمان‌ها و مراکز مختلف گردشگری ارائه شده است از عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان خواست، جان و سلامت خود و دیگران را برای شادی لحظه‌ای به مخاطره نیندازند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها