قصاص، مجازات داماد پرتوقع

داماد پرتوقع که به خاطر بدقولی پدرزنش در پرداخت پول، همسرش را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

قصاص، مجازات داماد پرتوقع

رسیدگی به این پرونده از شهریور سال 1400 با مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های منطقه مسعودیه تهران آغاز شد.  تحقیقات اولیه تیم جنایی مشخص کرد همسر این زن در پی اختلاف خانوادگی او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است.

در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل و قاسم همسر مقتول بازداشت شد.

وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: چند سال پیش ازدواج کردیم و به خاطر شرایط مالی‌مان مجبور شدیم خانه کوچکی اجاره کنیم. بعد از چند ماه خانواده همسرم به ما قول دادند برای حل مشکلات‌مان به ما کمک کنند. بارها این موضوع را مطرح کردند و منتش را سر ما گذاشتند اما هیچ کمکی نکردند.
متهم ادامه داد: روز حادثه بازهم درگیر مسائل مالی بودیم که همسرم با تأکید به من گفت خانواده‌ام از ما حمایت می‌کنند که همین موضوع مرا عصبانی کرد چراکه آنها فقط وعده و وعید می‌دادند. بحث‌مان که بالا گرفت، میترا را کتک زدم و به خودم که آمدم دیدم همسرم نیمه‌جان روی زمین افتاده است و نمی‌تواند بلند شود. بلافاصله او را به بیمارستان رساندم که ساعاتی بعد گفتند به خاطر شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است. 

در ادامه پدر و مادر مقتول به اداره پلیس احضار شدند و در توضیح ماجرا گفتند: ما از همان ابتدا می‌دانستیم دامادمان وضع مالی خوبی ندارد به همین خاطر به آنها کمک کردیم تا زندگی‌شان را بسازند.  
خانه‌ای برایشان اجاره کردیم و هر وقت هم که لازم بود به آنها کمک‌های مالی می‌کردیم، اما دامادمان فکر می‌کرد وظیفه‌مان است. چند ماه قبل تصمیم گرفتیم با پرداخت مبلغی به‌عنوان سرمایه به او کمک کنیم تا بتواند کسب‌وکاری راه بیندازد اما به خاطر مشکلی که برای خودمان پیش آمد، پرداخت مبلغ با موانعی روبه‌رو شد و ما به آنها گفتیم چند ماه دیگر مبلغ را به شما پرداخت می‌کنیم، اما داماد ما طلبکار شده بود و هر چند روز یک‌بار سر پرداخت این مبلغ با دخترمان دعوا می‌کرد و آخر هم آنقدر او را کتک زد که منجر به فوت دخترمان شد.

از آنجایی که این زوج دختر 2 ساله‌ای داشتند ریاست قوه قضائیه از طرف وی درخواست پرداخت دیه کرد.پس از تکمیل تحقیقات، گزارش پزشکی قانونی و گزارش پلیس، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.  در ابتدای این جلسه که برادرهای قربانی نیز حضور داشتند به متهم حمله‌ور شدند و اظهار کردند: به هیچ‌وجه از خون خواهرشان نمی‌گذرند. سپس پدر مقتول به جایگاه رفت و گفت: حاضرم سهم دیه نوه‌ام را بپردازم تا قاتل دخترم قصاص شود. ما نمی‌توانیم از خون دخترم گذشت کنیم.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و با تکرار اظهاراتش عنوان کرد: باور کنید قصدم کشتن همسرم نبود و از کارم پشیمانم.  با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • همدرد
    0

    کسی که پول نداره غلط می‌کنه ازدواج کنه

  • افتین.
    0

    تفاوت دیه باعث میشه قاتلای زنا حاشیه امن داشته باشن .حالا این خانواده پول داشته داده اونایی که ندارن چی اگه یه قاتل یه مردو بکشه مگه تفاوت دیه تعلق میگیره. به هر بهانه ای جامه رو واسه زنا نا امن می کنید مسخره هست.تفاوت دیه و ولایت دو قانون مسخره هستن که باعث میشه قاتلای زنا حاشیه امن داشته باشن قانون باید اصلاح بشه و راه نا امنی برای زنا و ببنده. ولی همش چرتو پرت میگه اگه مرد مردو بکشه مگه دیه میده. چه مسخره بازی دراوردین .زنارو اصلا ادم حساب نمی کنید.خیلی از قتلای این مدلی بخاطر نداشتن دیه بی مجازات می مونن مردا رو برعلیه زنا گستاخ کردین راحت زنا و دختراشون و زنای بدبخت بی پولو می کشن و حکومتم با قانوناش راه دررو براشون میذاره.

  • ناشناس
    0

    دخترتانا از سر راه آورده بودین ؟ چرا اجازه می دادی این آشغال کتکش بزنه!ًً

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها