شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری هموطنان

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شخصی افراد خبر داد.

شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری هموطنان

سرهنگ فدائیان، در تشریح این خبر گفت: دو تن از شهروندان با در دست‌داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار داشتند پس از وارد شدن به حساب کاربری شخصی، جهت شرکت در آزمون متوجه شده اند فردی ناشناس به صورت غیرمجاز به حساب‌های کاربری آن ها دسترسی پیدا کرده است. لذا با عنایت به اهمیت موضوع پرونده‌ای تشکیل و پیگیری آن به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شاکیان و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار گردید.

سرهنگ فدائیان ادامه داد: این متهم سایبری که اهل و ساکن سمنان است پس از حضور در پلیس فتا استان سمنان در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شده و سعی در فریب کارآگاهان این پلیس داشت؛ ولیکن در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیر قابل انکار جمع آوری شده به بزه ارتکابی اعتراف کرده و بیان داشت به دلیل انگیزه‌های شخصی اقدام به این عمل مجرمانه کرده است. لذا پس از اخذ اظهارت متهم، پرونده تکمیل و جهت ادامه رسیدگی به مرجع قضائی ارسال گردید.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده 729 قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هرگاه شخصی به طور غیرمجاز به داده‎ ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها