حمله مسلحانه به بیمارستان محل بستری نوزاد متولدشده در زیرآوار در سوریه

چندین فرد مسلح به بیمارستانی در سوریه که از نوزادی که در زیر آوار خانه ویران شده‌اش به دنیا آمده بود، حمله کردند و مدیر این مرکز درمانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حمله مسلحانه به بیمارستان محل بستری نوزاد متولدشده در زیرآوار در سوریه

یکی از مقامات این بیمارستان درباره این حادثه خبر داده است. با این حال وی گزارش ها مبنی بر تلاش این افراد مسلح برای ربودن این نوزادِ دختر را رد کرده است.

این نوزاد دختر که او را "آیا" نامیده اند، در زلزله دوشنبه هفته قبل در سوریه و در زیرآوار به دنیا آمده با این حال پدر و مادر و چهار خواهر و برادرش جان خود را بر اثر زلزله از دست داده اند.

داستان این نوزاد به دلیل شرایط خاص به دنیا آمدنش به طور گسترده در گزارش های خبری و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و مردم از سراسر جهان پیشنهاد کمک به او را دادند.

به گفته این مقام مسوول در این بیمارستان، مردان مسلح پس از ورود به بیمارستان به افسران پلیس که از دختر محافظت می کردند، گفتند که برای آسیب زدن یا ربودن "آیا" نیامده اند و به دنبال مدیر بیمارستان هستند.

گفته می شود که به دلیل معروف شدن "آیا"، مدیر بیمارستان به پرستاری که از او مراقبت می کرده، مشکوک شده بود و با این ظن که این پرستار قصد ربودن نوزاد را دارد، او را از بیمارستان اخراج کرده و همین امر انگیزه این حمله مسلحانه را فراهم کرده است.

عموی بزرگ "آیا" گفته که نوزاد را به زودی از بیمارستان مرخص می‌کنند و عمه پدری این کودک که خودش نیز به تازگی صاحب فرزندی شده و از زلزله جان سالم به در برده، او را بزرگ خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، زلزله ده‌ها واحد مسکونی را در شهر "جندیرس" سوریه جایی که خانواده "آیا" از سال ۲۰۱۸ میلادی در آن زندگی می‌کردند، ویران کرده است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدایا خاک سوریه رو از جنگ افروزی بیگانگان پاک کن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها