سقوط 8 متری آسانسور در کاشان 4 مجروح بر جای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از حادثه سقوط کابین آسانسور در کاشان و مجروح شدن 4 نفر خبر داد.

سقوط 8 متری آسانسور در کاشان 4 مجروح بر جای گذاشت

منصور شیشه‌فروش، اظهار داشت: ظهر دیروز کابین آسانسور مرکز اداری ۳ طبقه در حال اتمام بانک ملی در خیابان شهید رجایی کاشان که قرار بوده افتتاح شود، سقوط می‌کند.

وی افزود: در این حادثه مدیر بانک ملی اصفهان و کاشان و ۲ نفر دیگر در حال بازدید از ساختمان بودند که حین بازدید در داخل آسانسور می‌روند و آسانسور از طبقه اول به طبقه منفی یک سقوط می‌کند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در این حادثه آسانسور ۸ متر سقوط آزاد داشته است و ۴ نفر به شدت مجروح شدند، گفت: مجروحان این حادثه که پا، دست و کمر آن‌ها شکسته بود بلافاصله توسط عوامل آتش‌نشانی کاشان از کابین خارج می‌شوند و توسط اورژانس به بیمارستان اعزام و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این حادثه آخرین حادثه آسانسور نیست که اتفاق می‌افتد و تأکید می‌شود که مالکان ساختمان‌ها و مهندسان ناظر رعایت اصول ایمنی را در مراحل احداث ساختمان، ایمنی آسانسور، اخد تأییدیه ایمنی آسانسور از آتش‌نشانی و اداره کل استاندارد و پایان کار شهرداری را داشته باشند و شرکت‌های ذیصلاح این آسانسورها را نصب کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شد امروز مدیرکل استاندارد از محل حادثه بازدید کند، بیان کرد: از شهرداری کاشان، نظام مهندسی، استاندارد و اداره تعاون خواسته‌ایم، سریعاً گزارش حادثه را آماده کنند تا با متخلفان برخورد شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و مالکان ساختمان‌ها مکلف هستند هر ساله تأییدیه استاندارد آسانسور را بگیرند، عنوان کرد: حوادث آسانسور در طول سال مانند محبوس شدن در آسانسور و سقوط بسیار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ساختمان‌های بلندمرتبه بسیاری در شهرها وجود دارد و مدیر هر مجتمع مسکونی باید نظارت لازم را داشته باشد و کنترل امینی آسانسورها را اخذ کند.

وی با تأکید بر اینکه اداره کل استاندارد موظف است که ایمنی استاندارد و تأییدیه‌های ایمنی را بررسی کند، افزود: آتش‌نشانی‌ها باید تأییدیه آسانسور را داشته باشند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: به همه شهرداری‌های ابلاغ کرده‌ایم کارگروهی را به عنوان کارگروه شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث را تشکیل دهند و بازدیدهای دوره‌ای را از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید در مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و دولتی ارزیابی ایمنی آسانسور، حریق و ورود و خروج رعایت شود.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند اخد تأییدیه استاندارد آساسنور را بگیرند و آن‌هایی که در حال ساخت است باید ناظران، مهندسان، شهرداری و آتش‌نشانی از وضعیت ایمنی آن را ارزیابی کنند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها