کلاهبرداری با ترفند فروش سؤالات کنکور

مدیر کانال تلگرامی که به بهانه فروش سؤالات کنکور سه میلیارد ریال از کاربران کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری با ترفند فروش سؤالات کنکور

سرهنگ سید نظام موسوی، رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: با رصد انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس در بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش سؤال تقلبی کنکور به بیش از ۱۰ نفر داوطلب کرده است که با تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. در ادامه مشخص شد گرداننده این کانال تلگرامی در شهر پرند ساکن بوده و بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از داوطلبان کنکور سراسری کلاهبرداری کرده و سؤالات جعلی را در اختیار آنان قرار داده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای عملیات انجام شد، گفت: مأموران پلیس فتا در عملیاتی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که وی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

موسوی با اشاره به این پرونده به شهروندان و کاربران فضای مجازی گفت: فعالیت این نوع کانال‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی فقط برای کلاهبرداری و دریافت مبالغ کلان است و شهروندان به هیچ عنوان نباید به تبلیغات مربوط به فروش سؤالات کنکور و آزمون‌های نهایی در شبکه‌های اجتماعی توجه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها