کلاهبرداری از ۲ هزار متقاضی همسریابی

اعضای یک باند که با راه‌اندازی کانال همسریابی از ۲ هزار نفر کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

کلاهبرداری از ۲ هزار متقاضی همسریابی

علی حسینی، رئیس پلیس فتای استان خوزستان دراین باره گفت: طی گزارش‌های رسیده و همچنین رصد در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان خوزستان، مجرمانی مشاهده شدند که با ‌دایر کردن کانال‌های تلگرامی تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در سراسر کشور می‌کردند.

لذا با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مقدماتی تشکیل شده و به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان ‌پلیس فتا قرار گرفت.‌

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت گردانندگان این کانال‌های مجرمانه شناسایی و محل ‌اختفای آنها نیز کشف شد.  در ادامه مأموران پلیس فتا در چند عملیات‌ غافلگیرانه اعضای این باند مجرمانه را دستگیر ‌کردند. ‌

حسینی در خصوص این شیوه کلاهبرداری گفت: کلاهبرداران با تبلیغات دروغین در یک کانال تلگرامی با 36هزار عضو و با به‌کارگیری زنان برای مشاوره و اغفال قربانیان و جلب اطمینان آنها در زمینه همسریابی از قربانیان درخواست وجه می‌کردند که مشخص شد این افراد از 2 هزار نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

 حسینی ادامه داد: این کلاهبرداران با اجاره حساب‌های بانکی افراد نیازمند به بهانه‌های مختلف و همچنین با خریدن مدارک هویتی افراد معتاد و بی‌خانمان و تهیه سیم کارت و حساب بانکی به‌نام آنها، اعمال مجرمانه خود را با انتقال وجوه حاصل از کلاهبرداری به چندین حساب اجاره‌ای تکمیل می‌کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به‌دنبال کلاهبرداری و ‌باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آنها واقعی نیست.

به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین در کانال‌های همسریابی، صیغه ‌یابی و... را نخورید و به آنها اعتماد نکنید و گزارش فعالیت این کانال‌ها را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی ‌‎ www.cyberpolice.ir ‎در بخش ‌فوریت‌های سایبری و یا شماره 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.‌

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها