جان باختن ۹ کرمانشاهی براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از جان باختن ۹ کرمانشاهی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در ۹ ماه گذشته خبر داد.

جان باختن ۹ کرمانشاهی براثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن

سلیم خانی اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته سال‌جاری پس از معاینه اجساد در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه ۹ نفر با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن هفت نفر زن و ۲ نفر مرد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش چهار نفر هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: گاز مونو اکسید کربن با نام «قاتل بی صدا یا قاتل خاموش» شناخته می‌شود اما با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان با آن مقابله کرد.

خانی با بیان علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن، تاکید کرد: مسمومیت با این گاز علائمی مانند سردرد، گیجی، خواب آلودگی، باریک بینی، تهوع، شکم درد، احساس زخم در گلو، سرفه خشک و کبودی لب و ناخن‌ها و در خردسالان بیشتر درگیری دستگاه گوارش دارد که پس از دقایقی باعث مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

وی به چند توصیه اشاره کرد و متذکر شد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از گازگرفتگی در هنگام نصب بخاری به نکات ایمنی در خصوص چگونگی نصب اصولی دودکش و بکارگیری مکش مناسب توجه بیشتری شود.

خانی در پایان یادآور شد: بهترین نشانه برای کارکرد صحیح دودکش‌ها این است که بدنه آن‌ها همواره داغ باشد چراکه سرد بودن دودکش زمانی که بخاری روشن است و همچنین زرد و نارنجی بودن شعله آن از نشانه‌های تولید گاز سمی و کشنده منواکسید کربن است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها