رو شدن دست فروشنده سکه‌ های عتیقه تقلبی در زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ۵۰ سکه تقلبی با طرح ساسانی در شهرستان زنجان کشف و یک نفر دستگیر شد.

رو شدن دست فروشنده سکه‌ های عتیقه تقلبی در زنجان

سرهنگ فضلی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان زنجان با اقدامات اطلاعاتی گسترده و تحقیقات جامع موفق به شناسایی و دستگیری فروشنده سکه‌های قدیمی تقلبی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پس از دستگیری این متهم ۵۰ سکه تقلبی با طرح ساسانی کشف و یک نفر دستگیر شد که پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اظهار کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های موثری در جهت جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز و قاچاق اشیاء عتیقه در اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی توسط نیرو‌های یگان حفاظت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عزم جدی برای حفاظت از اشیای تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به‌عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان زنجان در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۰۹۶۶۲ حفاری‌های غیرمجاز، تخریب میراث‌فرهنگی و یا تعرض به آثار تاریخی را به کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی اطلاع دهند.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها