اخاذی 7 هزار دلاری 5 زن و مرد تبهکار

پنج زن و مرد که اتباع بیگانه را به بهانه یافتن کار ربوده و گروگان می‌گرفتند تا از خانواده‌هایشان اخاذی کنند از سوی پلیس دستگیر شدند.

اخاذی 7 هزار دلاری 5 زن و مرد تبهکار

حدود دو هفته قبل مرد میانسالی که از اتباع افغانستان بود با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی عنوان کرد چندی قبل پسرش به بهانه یافتن کار در یک کارگاه تولیدی به غرب استان تهران رفته و ناپدید شده است که در پی این موضوع، افراد ناشناس با وی تماس گرفتند و مدعی شدند پسرش گروگان آنهاست و در ادامه درخواست 7 هزار دلار پول نقد کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه ولی‌پورگودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بنابر حساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و با روش‌های علمی مخفیگاه ۲ مرد جوان را که از خانواده گروگان درخواست پول کرده و شماره کارت در اختیار آنها قرار داده بودند شناسایی کردند.
وقتی کارآگاهان ۲ مرد جوان را بازداشت کردند در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند کارت بانکی آنها برای دریافت پول واسطه بوده و پسر جوان گروگان ۴ مرد و یک زن در خانه‌ای در غرب استان تهران است.
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی مخفیگاه متهمان در غرب استان تهران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند همچنین پسر جوان رها و به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در بازجویی‌های ابتدایی به جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری پسر جوان و افراد دیگر اعتراف کردند.

همچنین در بررسی‌ها نیز مشخص شد متهمان این پرونده، جوانان اهل کشور افغانستان را با شگرد کاریابی فریب داده و به مخفیگاه خود دعوت می کردند و دست به گروگانگیری در ازای دریافت 7 هزار دلار می زدند. سرهنگ کارآگاه ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس آگاهی است، متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها