سرقت هالیوودی سارقان نقابدار از یک طلافروشی

سارقان بعد از ایجاد سوراخ در دیوار مغازه‌های همسایه، خودشان را به پشت گاوصندوق طلافروشی رساندند و با دستگاه هوابرش طلا‌های موجود را سرقت کردند.

سرقت هالیوودی سارقان نقابدار از یک طلافروشی

سه سارق نقابدار برای دستبرد به مغازه طلافروشی در خیابان کریم‌خان تهران به سبک فیلم‌های هالیوودی وارد عمل شدند. آن‌ها بعد از ایجاد سوراخ در دیوار مغازه‌های همسایه، خودشان را به پشت گاوصندوق رساندند و با دستگاه هوابرش طلا‌های موجود را سرقت کردند.

صبح روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر، مرد طلافروشی در تهران با اداره پلیس تماس گرفت و از سرقت چند میلیاردی طلا‌های مغازه‌اش خبر داد.

با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس به مغازه مرد طلافروش در نزدیکی پل کریم‌خان رفتند و دریافتند سرقت از طلافروشی نیمه‌شب گذشته رخ داده است تا اینکه صاحب طلافروشی لحظاتی قبل وقتی در مغازه‌اش را باز می‌کند متوجه سرقت می‌شود و موضوع را به مأموران پلیس خبر می‌دهد.

بوی سوختگی

صاحب طلافروشی به مأموران پلیس گفت: «شب قبل تمامی طلاهایم را داخل گاوصندوق گذاشتم و در مغازه را بستم و به خانه رفتم. دقایقی قبل وقتی در مغازه را باز کردم همه چیز داخل مغازه مرتب بود، اما بوی سوختگی از داخل مغازه به مشامم رسید و همین موضوع مرا کنجکاو کرد تا منشأ بو را پیدا کنم. همه مغازه و حتی اتاق پشتی را هم جست‌وجو کردم، اما ردی از بوی سوختگی پیدا نکردم و وقتی خوب دقت کردم متوجه شدم بوی سوختگی از داخل گاوصندوق می‌آید. خیلی نگران شدم و به سرعت در گاوصندوق را باز کردم و با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدم. دیواره فولادی پشت گاوصندوق با دستگاه هوابرش بریده شده بود و تمامی طلا‌ها و جواهراتم که ۵ کیلو طلای آب شده و شمش طلا، نیم کیلو زنجیر طلا و مقدار زیادی جواهرات و زیورآلات بود، سرقت شده بود. لحظاتی در شوک بودم و بعد با اداره پلیس تماس گرفتم. الان هم در تعجبم چطور سارقان از محل جاسازی گاوصندوق اطلاع داشتند و از داخل مغازه پشتی اقدام به سرقت طلا‌های داخل گاوصندوق مغازه‌ام کرده‌اند.»

بررسی مأموران پلیس در محل حادثه نشان داد در کنار مغازه طلافروشی دو مغازه خالی هم وجود دارد که یکی از مغازه‌ها دیوار به دیوار کوچه پشتی است و سارقان از داخل کوچه ابتدا در دیوار مغازه سوراخی ایجاد کرده و بعد وارد مغازه اول شده‌اند. سپس سارقان دوباره دیوار مشترک مغازه اول و دوم را سوراخ کرده و وارد مغازه دوم شده‌اند و پس از تخریب دیوار مشترک مغازه دوم و مغازه طلافروشی به پشت گاوصندوق دسترسی پیدا کرده‌اند و در پایان هم با تجهیزات و دستگاه هوابرشی که در اختیار داشتند، دیواره فولادی گاوصندوق را برش داده و تمامی طلا‌ها را سرقت کرده و از همان راهی که وارد شده‌اند، از محل گریخته‌اند.

سرقت ۴ ساعته

مأموران پلیس در ادامه تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته محل حادثه و مغازه‌های خالی رفتند، اما متوجه شدند دوربین‌ها دستکاری شده و ردی از سارقان در فیلم دوربین‌ها ثبت نشده است.

در چنین شرایطی مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته مغازه‌ها و خیابان‌های اطراف را بررسی کردند که مشخص شد سارقان سه مرد نقابدار هستند و ساعت یک بامداد از داخل کوچه وارد اولین مغازه شده و پس از چهار ساعت، ساعت پنج صبح با کوله‌پشتی پر از طلا و دستگاه هوابرش از مغازه بیرون آمده‌اند. همچنین مشخص شد سارقان نقابدار پس از طی مسافتی به صورت پیاده دستگاه هوابرش را داخل سطل زباله‌ای می‌اندازند و با کوله‌پشتی پر از طلا از محل فرار می‌کنند.

ردپای فروشنده

در حالی که سارقان حرفه‌ای هیچ ردی از خود در محل حادثه به جای نگذاشته بودند، مأموران پلیس در تحقیقات میدانی و فنی خود به ردپای زن جوانی به نام آزیتا رسیدند که در بررسی‌های تخصصی مشخص شد شب حادثه در نزدیکی مغازه طلافروشی حضور داشته است.

بررسی‌ها نشان داد آزیتا مدتی است در مغازه طلافروشی کار می‌کند و معمولاً هر روز صبح به مغازه می‌آید، اما روز حادثه به مغازه مراجعه نکرده است. از سوی دیگر مأموران پلیس دریافتند خانه آزیتا با مغازه طلافروشی فاصله زیادی دارد و از خانه او برای رسیدن به مغازه بیش از یک ساعت زمان لازم است و دیده شدن او در شب حادثه در نزدیکی مغازه طلافروشی، شک مأموران را برانگیخت که وی به احتمال زیاد در سرقت از طلافروشی با سارقان همکاری کرده و اطلاعاتی از محل جاسازی گاوصندوق و مغازه طلافروشی در اختیار سارقان نقابدار قرار داده است.

بدین ترتیب همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه و تلاش برای شناسایی سارقان نقابدار، قاضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت دستور بازداشت آزیتا را صادر کرد تا در بازجویی از وی، زوایایی پنهان این حادثه برملا شود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها