تصاحب بیمه عمر یک و نیم میلیارد تومانی، انگیزه قتل همسر

همزمان با دستگیری قاتل اجاره‌ای و اعتراف وی به قتل پزشک طب سنتی، راز این جنایت که از سوی همسر مقتول طراحی شده بود، فاش شد.

تصاحب بیمه عمر یک و نیم میلیارد تومانی، انگیزه قتل همسر

شامگاه سه‌شنبه 29 شهریور زنی در تماس با پلیس از قتل شوهرش خبر داد و گفت: به دنبال بچه‌هایم رفته بودم اما زمانی که با بچه‌ها وارد خانه  شدیم، با دیدن جسد خونین شوهرم وحشت کردم و با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.
وقتی تیم جنایی به محل حادثه رفت، مشخص شد مقتول پزشک طب سنتی بوده که با ضربات چاقو به قتل رسیده بنابراین به دستور بازپرس میثم حسین‌پور تحقیقات آغاز شد و در ادامه کارآگاهان دریافتند مقتول وضع مالی خوبی دارد.

او سال‌ها قبل از همسر اولش جدا شده و سه سال پیش با فرنوش آشنا شده و با او ازدواج کرده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان با شکستن توپی در خانه وارد شده و نقشه خود را اجرا کرده‌اند. از طرفی خانه بهم ریخته و مقدار زیادی طلا و سکه به سرقت رفته بود. اما در ادامه تحقیقات مشخص شد شکستن قفل در صحنه‌سازی و این موضوع تنها برای تغییر مسیر تحقیقات بوده است.

بیمه عمر میلیاردی

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه پی بردند که فرنوش، همسر مقتول، با دو مرد ناشناس مدام در تماس بوده و شب جنایت نیز تماس‌هایی با آنها داشته است. از سوی دیگر مشخص شد‌ مقتول مدتی قبل بیمه عمر شده بود و مبلغ یک میلیارد و نیم هزینه بیمه عمر بعد از مرگ به همسرش می‌رسید.

این در حالی بود که فرنوش با همسرش اختلاف زیادی داشت و در تحقیق از همسایه‌ها آنها این موضوع را تأیید کرده بودند.

با کنار هم قرار دادن اطلاعات و مدارک، پازل این معمای جنایی تکمیل و احتمال دست داشتن فرنوش در قتل همسرش پررنگ شد.

بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی زن جوان بازداشت شد. او که ابتدا منکر قتل بود، زمانی که در مقابل مدارک پلیسی قرار گرفت راز قتل همسرش را برملا کرد. او مدعی شد که با وساطت مردی معتاد، فردی را اجیر کرده تا همسرش را به قتل برساند.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با این خبر گفت: با اعتراف زن جوان، مرد معتاد و عامل این جنایت بازداشت شدند. متهمان به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با قاتل اجاره‌ای

متهم مردی متأهل و دارای فرزند است، می‌گوید قرار بود 200 میلیون تومان بگیرد تا آدم بکشد اما فقط 40 میلیون تومان گرفته و بقیه پول را همسر مقتول به او پرداخت نکرده است.

چطور با فرنوش آشنا شدی؟
فرنوش، شرکت بیمه دارد و یکی از دوستانم به نام بابک وقتی برای بیمه شخصی به شرکت او مراجعه کرده بود، با او آشنا شد. بابک اعتیاد به مواد مخدر دارد.

یکبار که بابک به شرکت بیمه رفته بود، فرنوش به او پیشنهاد داده که همسرش را به قتل برساند. اما بابک مدعی می‌شود که به خاطر اعتیاد نمی‌تواند این کار را انجام دهد ولی کسی را معرفی می‌کند که این نقشه را اجرا کند.

و آن شخص شما بودید؟
بله چون من وضع مالی مناسبی نداشتم  زمانی که بابک موضوع را مطرح کرد، اول قبول نکردم چون کشتن برایم سخت بود. اما وسوسه مالی باعث شد تا در نهایت قبول کنم که پزشک طب سنتی را به قتل برسانم.

چقدر گرفتید؟
مبلغی که توافق کرده بودم 200 میلیون تومان بود. اما  40 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب گرفتم و قرار بود مابقی را بعد از قتل دریافت کنم که فرنوش با بهانه‌های مختلف این پول را به من نداد.

نقشه قتل را چطور اجرا کردی؟
یک ماه قبل از جنایت تصمیم به قتل گرفتیم تا اینکه شب حادثه، زمانی که‌ هاشم هنوز در مطبش بود من وارد خانه شده و زمانی که مقتول وارد خانه شد من پشت پرده مخفی شدم. همسرش هم در خانه بود. دقایقی که گذشت، وقتی مقتول سرگرم کاری شد، من بیرون آمده و با ضربه چاقویی که به همراه داشتم، به او ضربه زدم و فرار کردم. بعد از قتل فرنوش به دنبال فرزندانش رفت تا با آنها به خانه برگردد و شاهدی برای بی‌گناهی خودش داشته باشد.

اختلاف فرنوش با همسرش چه بود؟
دقیق نمی‌دانم اما آن طور که به من گفته بود، فرنوش همسرش را یک میلیارد و 500 میلیون تومان بیمه عمر کرده بود که با مرگ همسرش این پول به او می‌رسید.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    زن اول طلاق میگیره و زن دوم می‌کشه
    زن اول رنج‌ها رو به جان میخره با بود و نبود مرد میسازه و در نهایت بی‌وفایی میبینه ،زن دوم دیر آمده زود می‌خواد بره میخواد یه شبه ثروت مرد رو بزنه به جیب و عشق و حال
    عجب !
    چقدر این داستان‌ها تکراریه

  • ناشناس
    1

    در همه جای دنیا از ازل ثابت شده تمام خیانتها و قتل و غارت ها عاملش فقط زنان بوده اند که نشانه هاش کاسبی مهریه و دزدیدن بیمه عمر شوهر و سرقت اموال شوهر و.... بوده یعنی مردی که زن بگیرد در واقع یک جاسوس بلفطره را وارد زندگی خودش کرده لعنت به این گونه زنان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ولی باز شوهر من میگه اگه تو نباشی من نمیتونم زندگی کنم اونقدر که به من اعتماد داره به خانواده خودش اعتماد نداره
      به نظرم شما بی انصافی می‌کنید همه زنان که مثل هم نیستند آیا شما که آقا هستی همه آقایان شبیه شما هستند؟؟؟
      این زنانی که می‌بینید این کار‌ها رو می‌کنند این‌ها خدا رو نمی‌شناسد
      بی‌دین و مذهب هستند وقتی که خدا رو فراموش کردی تا درجه ی حیوانیت نزول می‌کنی
      عاقبتشم اینه که نه دنیا داری نه آخرت

  • ناشناس
    0

    چقدر این قتلهای عمدی اجاره ای که طراح آن بیشتر زنان هستند زیاد شده است! علتش هم اینست که زن مباشر قتل عمد نیست و معاون در قتل عمد است که حداکثر ۱۵ سال مجازات حبس دارد و از طرفی معاون در قتل عمد به مباشر قتل عمد قبل از ارتکاب جنایت وعده می دهد اگر قاتل احیاناً هم دستگیر بشود قصاص نخواهد شد چونکه خودش رضایت اولیای دم که فرزندان خودش هستند را اخذ خواهد کرد. با این اقدام، قاتل عمدی هم به اجرت و دستمزد ارتکاب قتل عمد خود می رسد و هم از مجازات قصاص نفس رهایی خواهد یافت و هم اینکه پس از تحمل ۳ تا ۱۰ سال حبس ناشی از جنبه عمومی جرم از زندان آزاد خواهد شد و زن طراح قتل و اجیر کننده قاتل نیز پس از تحمل حداکثر ۱۵ سال حبس از زندان آزاد خواهد شد و ممکن است مباشر قتل عمد و معاون قتل عمد بعد از تحمل کیفر حبس و آزادی از زندان با عقد موقت یا بدون عقد موقت به وصال هم برسند!!! قانونگذار در این گونه قتلهای عمدی که سبب اقوی از مباشر است یعنی اثر عمل مجرمانه معاون در جرم بسیار بیشتر و قوی تر از خود مباشر است باید مجازات های سنگین و طویل المدتی تا حداکثر حبس ابد برای معاون جرم به ویژه جرم قتل عمد پیش بینی کند تا آمار چنین قتلهایی افزایش پیدا نکند و به شدت کاهش یابد.

    نظرات شما -
    • حسینی
      1

      آفرین به ناشناس 12:59:36 صد در صد درست گفتی و موافقم که حتی قاضی اینگونه زنان که مباشر در قتل هستن همان حکم اعدام را برایشان صادر و اجرا کند که این عمل مجرمانه یک رویه عادی برای اینگونه مجرمان نشود!!

    • 6

      چند وقت پیش آقایی خانمش رو از طبقه چهارم پایین انداخته بود و اعلام کرده بود قرص روانگردان مصرف کرده و خودش پریده پایین ،درست چند روز بعد دوباره این اتفاق برای خانم دیگری افتاد و شوهر او نیز چنین ادعایی کرد در دادگاه هم نمیشود به راحتی این نوع قتل را ثابت کرد پس نتیجه میگیریم نقشه‌های شیطانی برای نابودی همسر و سواستفاده از مرگ ایشان هم در بین آقایان و هم در بین بانوان وجود دارد منتها روش آن‌ها کمی با هم متفاوت است آقایان باهوش تر هستند و کمتر به دام می‌افتند هر چند که چرخ روزگار می‌چرخد
      در پایان از آقای دانشمندی که کامنت گذاشته و در دفاع از آقایان نطق فرمودند تقاضا دارم فکری نیز برای این نوع حقه بازی آقایان و حقوق بانوان مطرح بفرمایند مرسی

    • ناشناس
      0

      به کاربر ۱۴:۳۳: نظر سرکار عالی هم متین و منطقی است. علل اینگونه قتلهای مرموز که شما مثال زدید به جهت فرار شوهر از پرداخت مهریه سنگین زوجه است. اگر میزان مهریه زوجه متعارف و همچنین پرداخت آن در توان مالی زوج باشد و شوهر در صورت ناسازگاری زوجه و سوء رفتار و سوء معاشرت یا خدای ناکرده خیانت زناشویی زوجه بتواند بدون دردسر و مشقت شدید همسر خود را طلاق بدهد غالباً چنین قتلهای عمدی رخ نمی دهد. قانونگذاران حکومت جمهوری اسلامی ایران متأسفانه بعضاً قوانینی وضع کرده اند که باعث ایجاد اختلاف شدید و کشمکش و دعاوی خانوادگی بین زوجین شده اند!

    • ناشناس
      7

      خب اومدیم مهریه رو حذف کردیم، مرد یک روز براحتی زن می‌گیره و روز بعد هم براحتی طلاق می‌ده، اگر این اتفاق برای دختر خودتون بیافتد چه احساسی دارید؟؟؟ اگر با احساسات دختر شما بازی بشه و بعد از چند روز براحتی آب خوردن او را خانه شوهر بندازن بیرون ،چه جوری حقش رو میگیری ؟؟ آیا فکر نمیکنی شرایط زن با مرد تفاوت دارد؟؟ زمانی که طلاق اتفاق می‌افتد مرد آسیب بیشتری می‌بیند یا زن؟؟؟
      پس می‌بینید اگر مهریه وجود نداشته باشه شاید زن زنده بماند اما آن زنده ماندن بدتر از هزار بار مردن است
      پس باید فکری کرد که نه زن و نه مرد ضرر ببینند
      لطفاً نگویید اگر تفاهم و گذشت و فلان چیز باشد اتفاقی زندگی زناشویی رو تهدید نمی‌کنه، چون زمانه نشون داده اینها همه شعار است و تضمین مطمئنی برای زندگی مشترک نیست

    • ناشناس
      1

      به ناشناس ۱۶:۲۳: خانم محترم؛ همانطور که می دانید ازدواج یک قرارداد اجتماعی است بین زن و شوهر و پایه ها و ستون این قرارداد اجتماعی بایستی بر مبنای دوست داشتن یکدیگر و عشق بنا نهاده شود و نه مادیات! اگر چه حداقل مادیات هم در زندگی زناشویی باید وجود داشته باشد وگرنه امکان تشکیل زندگی زناشویی و مشترک نیست ولی مادیات نبایستی تعیین کننده و جهت دهنده و اساس و شالوده زندگی مشترک باشد. به نظر بنده اگر قانونگذار میزان مهریه زن را حداقل معادل ریالی یک سکه بهار آزادی و حداکثر تا ۱۴ عدد سکه بهار آزادی قرار دهد و اختیار تعیین مهریه در این چارچوب قانونی تعیین شده را با توجّه به وسع مالی زوج در اختیار شوهر قرار دهد و از طرف دیگر هم قانونگذار حق طلاق یکطرفه و حق تحصیل و حق انتخاب شغل را به زوجه اعطاء کند قطعاً بسیاری از این دعاوی خانوادگی که الآن در دادگاههای خانواده کشور ما وجود دارد وجود نخواهد داشت مگر دعاوی ناشی از بیکاری شوهر و عدم پرداخت نفقه یا دعوی اعتیاد زوج به استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی و قرص های روان گردان یا دعوی ازدواج مجدد شوهر یا خیانت شوهر به زوجه یا سوء رفتار شوهر که طرح اینگونه دعاوی ناشی از شرایط امروزی حاکم بر جامعه ما است و تا اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور ما بهبود نیابد گریزی از آن نیست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها