گروگانگیری با شگرد کاریابی در تهران

چند مرد اهل کشور افغانستان که در تهران به دنبال کار بودند، هدف گروگانگیری و آدم‌ربایی قرار گرفتند.

گروگانگیری با شگرد کاریابی در تهران

اواخر آبان‌ ماه جاری، یک مرد اهل کشور افغانستان هراسان به اداره پلیس در رباط کریم مراجعه کرد و به ماموران کلانتری گفت: چندی قبل آگهی کار در یک شهرک صنعتی را دیدم و با شماره تلفن درج شده در آن تماس گرفتم و قرار شد برای مشغول شدن به کار، به محل مورد نظر بروم اما افرادی ناشناس که در شهرک صنعتی حضور داشتند، من را به مکان دیگری بردند و چند روزی گروگانم گرفتند و از خانواده‌ام درخواست پول کردند.

مرد جوان ادامه داد: چند روزی در کارگاه مورد نظر هدف ضرب و جرح قرار گرفتم اما به سختی هنگامی که افراد ناشناس حواسشان نبود توانستم فرار کنم و موضوع را به پلیس اطلاع دهم!

به دنبال اظهارات این مرد جوان، با دستور بازپرس جنایی رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت؛ تحقیقات میدانی تیم پلیسی حکایت از آن داشت، چند مرد جوان با شگرد کاریابی افراد اهل کشور افغانستان را فریب داده و پس از دعوت به محل قرار اقدام گروگانگیری کرده‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، متهمان با این شگرد افراد زیادی را گروگانگیری کردند و 4 نفر مردان جوان آگهی‌ها را پخش و شماره کارت خود را جهت دریافت در ازای آزادی گروگان‌ها در اختیار خانواده آنها قرار داده‌اند که کارآگاهان با کشف این سرنخ مهم، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را آغاز و هویت متهمان را شناسایی کردند.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس اگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با دستور بازپرس جنایی بی‌درنگ راهی مخفیگاه متهمان در 2 نقطه مختلف تهران شدند و آنها را با 2 عملیات جداگانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس منتقل کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در اتاق بازجویی هدف تحقیقات قرار گرفتند و صراحتا به جرم گروگانگیری مهاجران اهل کشور افغانستان در ازای دریافت پول با شگرد کاریابی در کارگاه‌های شهرک صنعتی رباط کریم اعتراف کردند و اطلاعات هویتی سردسته باند را در اختیار تیم تحقیق قرار دادند.

با دستور بازپرس جنایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات جهت دستگیری سردسته این باند ادامه دارد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها