دستگیری عاملان اقدامات هنجارشکنانه در گیلان

عاملان هتک حرمت به لباس یک روحانی در رشت، شعارنویسی در رضوانشهر و عامل تهیه مواد آتش‌زا در صومعه سرا دستگیر شدند.

دستگیری عاملان اقدامات هنجارشکنانه در گیلان

سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۳ عامل هتک حرکت به لباس یک روحانی در شهرستان رشت خبر داد.

او گفت: در پی هتک حرمت به لباس یک روحانی توسط چند نفر در یکی از خیابان‌های شهر رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی گیلان، مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی، ۳ متهم این پرونده را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آن‌ها را در یکی از محلات حاشیه‌ای رشت دستگیر کردند.

سرهنگ حسن‌پور افزود: متهمان ۲۷، ۲۶ و ۲۷ ساله این پرونده به بزه ارتکابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

او تصریح کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت اقشار مختلف مردم را به خطر بیندازند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

دستگیری عاملان شعارنویسی در رضوانشهر

سرهنگ سید خلیل صفوی، فرمانده انتظامی رضوانشهر هم گفت: در پی ناآرامی‌های اخیر در این شهرستان، شناسایی و دستگیری افرادی که تحت تأثیر دشمنان با شعارنویسی و اقدامات هنجارشکنانه قصد بر هم زدن امنیت و تحریک افراد را داشتند، به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی، ۲ نفر از عاملان اصلی این اقدامات مجرمانه و محل اختفای آن‌ها را شناسایی و با هماهنگی قضایی، متهمان مورد نظر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی رضوانشهر به اعتراف این افراد در خصوص أخذ مبالغی وجه نقد از سوی افرادی برای شعارنویسی و همچنین شرکت در تجمعات در شهرستان‌‎های مختلف استان گیلان اشاره و تصریح کرد: متهمان این پرونده که ۲ مرد ۲۲ و ۲۵ ساله هستند، پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

دستگیری عاملان شعارنویسی در رضوانشهر

سرهنگ صفوی از خانواده‌ها خواست تا بیش از پیش مواظب فرزندان خود خصوصا جوانان و نوجوانان باشند، زیرا دشمن روی این قشر که سرشار از احساسات و هیجان است تمرکز کرده و با استفاده از ابزار‌هایی نظیر فضای مجازی سعی دارد آن‌ها را تحریک کند.

دستگیری عامل تهیه مواد آتش‌زا در صومعه‌سرا

سرهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی صومعه‌سرا نیز از شناسایی و دستگیری عامل تهیه مواد آتش‌زا به قصد تخریب اموال عمومی و دولتی در این شهرستان خبر داد.

او گفت: در پی ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در شهر صومعه‌سرا، شناسایی و دستگیری افرادی که در این جریانات اقدامات هنجارشکنانه انجام داده‌اند، به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی با تحقیقات گسترده، فردی که با تهیه مواد آتش‌زا قصد تخریب اموال عمومی و دولتی را داشت، شناسایی و با هماهنگی قضایی به آدرس محل سکونتش اعزام شدند.

دستگیری عامل تهیه مواد آتش‌زا در صومعه‌سرا

به گفته سرهنگ وهاب‌زاده، متهم مورد نظر دستگیر و از مخفیگاهش ۴ عدد کوکتل مولوتف و تعدای اسپری رنگ برای شعارنویسی کشف شد.

او تصریح کرد: متهم ۲۱ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها