پسر ۱۳ ساله حساب ۳ هزار نفر را خالی کرد

پسر نوجوان که با استفاده از ربات‎های تلگرامی از ۲۳۴ هزار نفر کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، توسط پلیس فتا البرز در شهر نظرآباد‏ دستگیر شد‎.

پسر ۱۳ ساله حساب ۳ هزار نفر را خالی کرد

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: با شکایت چندین نفر از شهروندان و تشکیل پرونده ‌کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها به وسیله لینک‌های آلوده پیامک‌های ابلاغ قضایی، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. مأموران پس از بررسی‌های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغ قضایی به درگاه‌های جعلی منتقل شده و حسابشان خالی شده، از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آنها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضایی به سایر شهروندان نیز ارسال شده است.‌ در ادامه مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و به‌کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‌‌۱۳ ساله این پرونده را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وارد مخفیگاه او در شهر نظرآباد شده و دستگیرش کردند.

‌این مقام انتظامی با اشاره به کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‌تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه‌ای ۱۳ ساله اطلاعات بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده و تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده‌اند.‌

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تاکنون ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ادامه ‌داد: تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد.‌

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: از کاربران اینترنتی تقاضا داریم تا فریب پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران ‌اینترنتی را نخورده و برای دریافت اطلاعات در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    اینو باید بزارن رئیس جمهورمون بشه بخدا وضعمون بهتر خواهد شد

  • ناشناس
    1

    این حکومت به جای نخبه پروری، دزد، کلاهبردار، اختلاسگر، رشوه گیر، غارتگر بیت المال، اوباش و جنایتکار پرورش می دهد! سن مجرمین در ایران به حدود ۱۳ سال هم کاهش پیدا کرده است!

  • ناشناس
    0

    چند وقت پیش یکی به ما زنگ زد نام ،کد ملی ، تارخ تولد را هم می دانست گفت شماره همراه شما تو قرعه کشی برنده شده باکلی زبان بازی حساب مارا خالی کرد روز بعد بهش زنگ زدم جواب داد وانکار کرد به همین راحتی،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو چقدر ساده لوح بودی! اطلاعات هویتی مانند شماره ملی و شماره شناسنامه و سال تولد و ... را می شود از خیلی ادارات به دست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها