کلاهبردار اینترنتی بیش از 9 میلیارد ریال با ترفند فروش زعفران

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری 9 میلیاردی از کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام در پی معامله زعفران خبر داد.

کلاهبردار اینترنتی بیش از 9 میلیارد ریال با ترفند فروش زعفران

سرهنگ جواد جهانشیری در تشريح خبر گفت: با توجه به ارجاع شکایت یکی از شهروندان شهرستان تربت حیدریه به پلیس فتا این شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا عنوان کرد در پی آشنایی با فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و گذشت دو ماه از آشنایی و برقراری ارتباط دوستانه با وی در فضای مجازی جریان داشت تا اینکه مقداری زعفران به ارزش 9 میلیارد ریال را از من خریداری کرد اما پس از دریافت زعفران بدون هیچ گونه پرداختی ناپدید شده و رد و نشانی از خود به جا نگذاشته است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز و سرنخهایی از هویت متهم بدست آورده و در پی بررسی های بعدی وی را در مشهد شناسایی و با دستور مقام قضایی متهم را دستگیرکردند.

وی صریح کرد: متهم که مردی جوان بود در مواجهه با ادله فنی غیر قابل انکار بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد به منظور کسب منفعت مالی سوژه های خود را در اینستاگرام شناسایی و پس از برقراری ارتباط دوستانه و جلب اعتماد کاربرمورد نظر، کالای آنها را خریده و غالبا هم در فضای مجازی و سایت های واسطه گر اقدام به فروش کرده که در این رابطه به یک فقره کلاهبرداری دیگر با همین ترفند به ارزش 450 میلیون ریال اعتراف کرد که پس از تکمیل پرونده به همراه مستندات به دادسرا اعزام شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها متاثر از فضای سایبری متحول شده اند و فضای سایبر و شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در تبلیغات و جذب مشتری پیدا کرده اند بنابراین به خاطر داشته باشیم هویت افراد در فضای سایبر پنهان است و صرفا آشنایی با افراد ملاک تعامل و خرید و فروش نباشد.

این مقام مسئول از شهروندان خواست : درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبري مطلع شوند.

منبع: پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها