شناسایی عامل اخاذی، تهدید به قتل و اسید پاشی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری شیادی که در پیام‌ رسان واتساپ اقدام به تهدید و رعب حشت نموده بود خبر داد.

شناسایی عامل اخاذی، تهدید به قتل و اسید پاشی در فضای مجازی

سرهنگ حسن کیخا، در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر تهدید به اسید پاشی و اقدام به اخاذی درفضای مجازی در این راستا پرونده اولیه تشکیل  شد و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی  در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دعوت کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی‌ها و کشفیات صورت گرفته ابتدا متهم منکر بزه انتسابی خود شد که در نهایت پرونده به همراه وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان هشدار داد: موضوع تهدید و توهین در فضای مجازی همانند تهدید و توهین در فضای واقعی جرم است و قانون مجازات اسلامی حسب مورد در مواد ۱۴۵ و ۶۰۸ این اعمال قبیح از جمله ( فحاشی، توهین و تهدید به قتل) را ” جرم انگاری” کرده و برای آن “جزای نقدی از یک تا پنجاه میلیون ریال” یا “۷۴ ضربه شلاق” وحبس از ۹۱ روز تا یکسال در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    و همچنان در انتظار شناسایی اسیدپاشان در اصفهان که تعدادی دختر و زن را با دردی دردناکتر از مرگ کشتند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها