طوفان در چند ایالت آمریکا؛ آوار گسترده و سکوت مقامات دولت بایدن

طوفان شدید ایالت های مختلف آمریکا از جمله تگزاس، اوکلاهما و آرکانزاس را در نوردیده و موجب خسارت ها و آوار گسترده خانه ها شده است، اما مقامات دولت بایدن که سرگرم انتخابات میاندوره ای کنگره هستند، درباره میزان خسارت ها و قربانیان و مفقودین این حادثه تاکنون اطلاع رسانی نکرده اند.

طوفان در چند ایالت آمریکا؛ آوار گسترده و سکوت مقامات دولت بایدن

بر اساس گزارش های اولیه، این طوفان که روز جمعه به وقت محلی در ایالت های تگزاس، اوکلاهما و آرکانزاس آمریکا رخ داده،  منجر به کشته شدن دستکم یک نفر و مفقود شدن چندین نفر شده است.

طوفان در چند ایالت آمریکا؛ آوار گسترده و سکوت مقامات دولت بایدن

این طوفان خسارت هایی همراه داشته است اما مقامات دولت بایدن که این روزها سرگرم انتخابات میاندوره ای کنگره در روز سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه جاری) هستند، هنوز میزان خسارت ها و تعداد دقیق قربانیان و مجروحان را اعلام نکرده اند.

مقامات آمریکا به رغم گذشت یک روز از این حادثه اعلام کرده اند  هنوز درحال بررسی میزان خسارت و مجروحان این طوفان هستند اما رسانه های آمریکایی گزارش کرده اند که طوفان دستکم ۵۰ خانه را ویران کرده است.

بر اساس داده‌های مرکز پیش‌بینی طوفان در سازمان ملی هواشناسی آمریکا، روز جمعه  چندین طوفان در سراسر تگزاس، اوکلاهما، آرکانزاس و میسوری مشاهده شده است. این مناطق در روز جمعه هشدار وقوع طوفان دریافت کرده بودند.

تصاویر منتشر شده در رسانه های آمریکایی بعد از این طوفان خانه‌های ویران شده و آوار گسترده را نشان می‌دهند.

 مدیر وضعیت اضطراری شهر مک کورتین در اوکلاهما مرگ یک نفر براثر این طوفان را تایید کرده است.

استیون کارتر، هماهنگ‌کننده مدیریت وضعیت اضطراری در شهرستان مک‌کورتین در اوکلاهما نیز گفت که تا اواخر جمعه شب مردم همچنان در داخل خانه‌ها و ساختمان‌ها گرفتار شده بودند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها