سارقان خشن و سابقه‌ دار کنترل می‌شوند/ شهرداری اجازه ساخت بالکن در طبقه اول ساختمان را ندهد

رییس پلیس آگاهی پایتخت درباره بانک اطلاعات سارقان خشن و سابقه‌دار گفت: اطلاعات هر سارقی که از سال‌های قبل دستگیر شده در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد و این اطلاعات به روز رسانی می‌شود و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد کنترل می‌شوند.

سارقان خشن و سابقه‌ دار کنترل می‌شوند/ شهرداری اجازه ساخت بالکن در طبقه اول ساختمان را ندهد

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، درباره کنترل مجرمان سابقه‌دار گفت: پلیس مجرمانی را که سابقه سرقت دارند و در حال حاضر به عناوین مختلف یا به دلیل ارائه وثیقه یا پایان محکومیت از زندان خارج شده‌اند را کنترل می‌کند. با اشراف اطلاعاتی که وجود دارد، این افراد چنانچه اقدامات مجرمانه‌ای داشته باشند به سرعت شناسایی و بازداشت می‌شوند.

وی درباره بانک اطلاعات سارقان خشن و سابقه‌دار گفت: اطلاعات هر سارقی که از سال‌های قبل دستگیر شده در بانک اطلاعاتی ما وجود دارد و این اطلاعات به روز رسانی می‌شود و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد کنترل می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت درباره نظارت پلیس بر ساختمان‌ها از لحاظ ایمنی گفت: در جلسات شورای تامین استان و همچنین کارگروه مقابله با سرقت که با حضور شهرداری و استانداری برگزار می‌شود، تعامل خوبی صورت گرفته و اقداماتی نیز شروع شده است.

سرهنگ ولیپور گودرزی  خاطرنشان کرد: خیلی از سرقت‌ها در طبقه اول منازل اتفاق می‌افتد و شهرداری نباید اجازه ساخت بالکن در طبقات اول ساختمان را بدهد، حتما نکات ایمنی باید رعایت شود. باید اقدامات‌مان را از همین موضوعات ساده شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس از لحاظ ایمنی، منازل در حال ساخت را بازرسی می‌کند، تصریح کرد: خیر، هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما توافقی که کرده‌ایم و بنا بر صحبت‌هایی که شده، قرار است که نظارت کارشناسی پلیس را در ساخت و ساز ساختمان‌ها اخذ کنند و انشالله این اقدامات باعث بازدارندگی سرقت‌ها شود.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تعامل پلیس با خودروسازان گفت: تعامل خوبی در این زمینه با خودروسازان داریم. یک سری از خودروها فرسوده و مدل پایین است و عملا نمی‌شود برای این خودروها کاری کرد، اما خودروهایی که به تازگی تولید می‌شود با هماهنگی پلیس است و پلیس از روند ساخت این خودروها بازدید می‌کند و در صورت تایید پلیس از لحاظ ایمنی، این خودروها اجازه شماره‌گذاری صورت می‌گیرد. در این زمینه تعامل خوبی صورت گرفته است. 

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: مشکل ما بحث خودروهای فرسوده و خودروهایی است که تاریخ ساخت آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و باید در خصوص آن‌ها نیز تدابیری صورت گیرد که کمتر سرقت شوند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    شهرداری ها اجازه ساخت بالکن در طبقه اول ساختمانهای با نمای شمالی را ندهند! عجب پیشنهاد مسخره ای! اینطوری که طبقه اول ساختمان بالکن نداشته باشد و بقیه طبقات ساختمان بالکن داشته باشند نمای ساختمان زشت می شود! پلیس آگاهی قبلاً هم می گفت اگر درب ضد سرقت و قفل ضد سرقت در واحدهای آپارتمانی نصب شود واحدهای آپارتمانی ایمن می شود ولی اینطور نشد و سارقان با توپی زنی قفل درب موفق به انجام سرقت شدند! مبارزه با سرقت باید بطور ریشه ای صورت بگیرد و نه به طور سطحی! راه مبارزه قطعی با سرقت ریشه کنی فقر و ایجاد اشتغال پایدار و استفاده پلیس از شیوه های نوین مبارزه با سرقت و اصلاح مجازاتها به منظور بازدارندگی مؤثر در ارتکاب جرم سرقت و اجرای حد شرعی سرقت که همانا قطع انگشتان دست سارق است نه حذف بالکن یا به همراه نداشتن اموال قیمتی!

  • غریبه
    0

    اینها که سارقان معمولی و خرد هستند با سارقان دانه درشت و چپاولگر هم برخورد کنید --- لطفا

  • ناشناس
    0

    قرار شد که موانع کسب و کار ها برداشته بشه ویا کم بشه،ولی حالا پلیس هم می خواهد به آن اضافه بشه و یک لانه فساد به فسادهای فعلی اضافه بشه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها