آخرین وضعیت پزشکان بازداشتی حوادث اخیر

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت پزشکان بازداشتی در حوادث چهارشنبه گذشته و پیگیری‌های انجام شده در این باره، گفت: انتظار داریم که برخورد با جامعه شریف پزشکی که در حال ارائه خدمت به مردم هستند، کاملا کریمانه باشد.

آخرین وضعیت پزشکان بازداشتی حوادث اخیر

دکتر محمد رییس‌زاده، درباره آخرین پیگیری‌ها برای آزادی بازداشت‌شدگان جامعه پزشکی در ناآرامی‌های اخیر، گفت: تمام پیگیری‌های لازم در هر سطح و نهادی که لازم بود، در نهایت خودش از سوی سازمان نظام پزشکی انجام شد.

در این راستا به اتفاق جمعی از اعضای شورای عالی و جمعی از اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، دیداری با آقای امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی داشتیم و همان روز هم دیداری را با آقای سردار میراحمدی- دبیر شورای امنیت کشور و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور داشتیم.

همچنین با دادستان تهران آقای صالحی تماسی داشتیم و جلسه و تماس‌های مکرری را با دوستان‌مان در ناجا داشتم و تمام تلاش‌مان را انجام دادیم که هرچه سریع‌تر اعضای جامعه پزشکی که بازداشت شدند، آزاد شوند.

پیگیری برای آزادی اعضای بازداشت شده جامعه پزشکی

وی افزود: الحمدلله دوستان ناجا همکاری بسیار خوبی داشتند تا همه کسانی که از جامعه پزشکی در حوادث روز چهارشنبه گذشته بازداشت شدند، آزاد شدند، به جز یک نفر که آن هم در حال پیگیر کارش هستیم و پرونده‌اش دچار اشکالاتی شده که پیگیریم.

آقای سردار میراحمدی نیز قول دادند که تعداد معدود و کمی هم که بازداشت شده بودند، در اسرع وقت آزاد شوند و قول دادند که پیگیری کنند؛ بنابراین داریم پیگیری می‌کنیم که ان‌شاءالله هرچه زودتر این اقدامات انجام شود.

رییس‌زاده با بیان اینکه به شدت به خدمات جامعه پزشکی برای جامعه نیازمندیم، گفت: خدماتی که اعضای جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌دهند، مهم است و ما انتظار داریم که این افراد هر چه زودتر به مسیر ارائه خدمت به مردم بازگردند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی همچنین در پاسخ به ایسنا درباره آسیب احتمالی به مطب‌ها یا مراکز درمانی در ناآرامی‌های اخیر، گفت: در زمینه آسیب به مطب‌ها و مراکز درمانی آمار و گزارشی نداریم و وزارت بهداشت باید در این زمینه اظهار نظر کند.

هنوز مورد "اثبات شده‌ای" از ورود نیرو‌های امنیتی به مراکز درمانی اعلام نشده است

رییس‌زاده همچنین درباره برخی اظهارات مبنی بر ورود برخی نیرو‌های انتظامی و امنیتی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: من همه دغدغه‌هایی را که اعضای جامعه پزشکی در زمینه مباحث مختلف داشتند، جزء به جزء پیگیری کردم. در جلسه با آقای میراحمدی هم این موارد را مطرح کردم که به طور جدی پیگیرند. واقعا و صادقانه اگر موردی در این زمینه اثبات شود، حتما برخورد می‌شود.

البته موارد و گزارش‌هایی به ما رسیده است، اما هنوز پیگیری‌ها ادامه دارد و داریم دنبال می‌کنیم. هنوز در این زمینه مورد اثبات شده‌ای را نداشتیم که به این اثبات رسیده باشیم یا نهاد‌های مسئول به ما اعلام کنند.

برخورد با جامعه پزشکی کریمانه باشد

وی تاکید کرد: بالاخره ما انتظار داریم که برخورد با جامعه شریف پزشکی که در حال ارائه خدمت به مردم هستند و در موج کرونا و هم اکنون در موج آنفلوآنزا به مردم ارائه خدمت می‌کنند، برخورد کاملا کریمانه‌ای باشد؛ همانطور که مدنظر مقام معظم رهبری و همه مسئولان کشور است.

مقام معظم رهبری همیشه با تکریم از جامعه پزشکی یاد کردند و انتظار ما این است که همه نهاد‌ها در برخورد با این قشر خدمت‌گذار نهایت متانت و کرامت را به کار بگیرند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به نمایندگی از جامعه پزشکی می‌گویم که مسلما تمامی اعضای جامعه پزشکی در عین حالی که اعتراضات، نقطه نظر‌ها و انتقاداتی دارند که در جای خودش محترم است و باید مسیر درست، سالم و امن هم برای بیان این اعتراضات فراهم شود، در عین حال تک تک اعضای جامعه پزشکی با هرگونه ایجاد ناامنی و هرگونه بهم‌ریختن و مخدوش کردن امنیت کشور مخالفند.

زیرا جامعه پزشکی خودشان پیام‌آوران امنیت و سلامت برای جامعه هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند طرفدار ناامنی و هر ج و مرج در کشور باشند و قطعا با ایجاد ناامنی و هرج و مرج مخالفند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها