محمد قبادلو: مأموران پلیس را به قصد کشتن با خودرو زیر گرفتم

محمد قبادلو که با خودروی پیکان جمعی از ماموران پلیس را در جریان اغتشاشات زیر گرفته و عامل شهادت شهید کرم‌پور شده در دادگاه اعتراف کرد: به قصد کشت ماموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم.

محمد قبادلو: مأموران پلیس را به قصد کشتن با خودرو زیر گرفتم

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از اغتشاشگران اخیر صبح روز شنبه 7 آبان به‌ریاست قاضی صلواتی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران، با حضور مستشاران دادگاه، متهمان و وکلای آنها، جمعی از افسران انتظامی که در درگیری با آشوبگران مجروح شده بودند و خانواده شهدای امنیت، برگزار شد.

در کیفرخواست صادر شده از سوی نماینده دادستان مشخص شد یکی از متهمان به نام محمد قبادلو، فرزند محمدعلی به افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه مأموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ که منجر به شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن 5 مامور پلیس شده است، به چنگ عدالت گرفتار شده است.

نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهم محمد قبادلو گفت: متهم توسط یک دستگاه پیکان سفید رنگ با حمله به ماموران موتورسوار انتظامی که برای حفظ امنیت در حال اجرای ماموریت خود بودند، ضمن زیر گرفتن آنها باعث شهادت استوار وحید کرم‌پور حسنوند و مجروح شدن تعدادی از افسران انتظامی شد. طبق نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم‌پور به‌دلیل ضربه شدید وارده به سر و له‌شدگی بافت مغز خونریزی کرده و همین موضوع علت شهادت وی است.

در ادامه جلسه پدر شهید سعید وحید کرم‌پور حسنوند در جایگاه قرار گرفت.

پدر شهید کرم‌پور خطاب به متهم با محکومیت حمایت آمریکا و اسرائیل از اغتشاشات اخیر گفت: به ‌چه ‌دلیل پسر من را کشتی؟ پول گرفتی؟ چه‌کسی تو را وادار به انجام این کار کرد؟

وی خطاب به قاضی گفت: اشد مجازات برای این فرد را خواستارم.

سپس فرمانده افسران حادثه مذکور که خود نیز از ناحیه پای راست مجروح شده است، با حضور در جایگاه گفت: 30 شهریور بود که ماموریتی از سوی سلسله‌ مراتب به ما برای حفظ امنیت و پیشگیری از وقوع ناهنجاری ابلاغ شد.

وی افزود: مأموریت خود را انجام دادیم ساعت حوالی 12 بامداد بود که قصد بازگشت به مقر خود را داشتیم که ناگهان صدای وحشتناکی شنیدم، برگشتم به‌سمت عقب که ببینم چه اتفاقی افتاده است که ناگهان توسط یک خودرو زیر گرفته شدم.

افسر فراجا گفت: روی زمین افتاده بودیم، شهید کرم‌پور نفس‌نفس می‌زد، خواستم به‌سمتش بروم که دیدم پای راستم دچار آسیب جدی شده است.

وی از ریاست دادگاه اِعمال اشد مجازات را برای متهم خواستار شد.

در ادامه جلسه دادگاه، نمایندگان حقوقی فراجا با حضور در جایگاه از ریاست دادگاه درخواست اعمال اشد مجازات برای متهم را کردند.

تظلم‌خواهی دروغین

اما امروز در کمال شگفتی فیلمی از تظلم‌خواهی مادر محمد قبادلو در فضای مجازی و در رسانه‌های معاند منتشر شده که در آن گفته می‌شود، عدالت برای محمد قبادلو اجرا نشده و وی از حضور وکیل محروم بوده و دادگاه در همان جلسه اول حکم اعدام را برای قبادلو صادر کرده و قرار است به زودی حکم اجرا شود. مادر محمد قبادلو که یک جوان پلیس را به قتل رسانده است و از مردم استمداد کمک و حمایت می‌کند، این اتهام را به دستگاه قضائی وارد می‌سازد که عدل اسلامی را رعایت نکرده است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که محمد قبادلو در جلسه رسیدگی دادگاه، اتهام قتل مامور نیروی انتظامی در ذیرفته است اما هنوز حکمی در مورد او صادر نشده است.

همچنین قوه قضائیه فیلمی را از جلسه دادگاه منتشر کرده که در آن محمد قبادلو صراحتاً اقدام مجرمانه خود را می‌پذیرد و حتی پرده از اقدام قبلی خود برای حضور در شهر سقز برای ایجاد اغتشاش خبر می‌دهد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها