مهمترین پرونده های کودک ربایی در ایران

برای پولدار شدن و راه صد ساله را یک شبه رفتن دست به کودک ربایی می زنند اما فرجامی جز زندان ندارند، در این گزارش به مهمترین پرونده‌ های کودک ربایی در سال های اخیر می پردازیم.

مهمترین پرونده های کودک ربایی در ایران

۱۰ روز قبل خانواده پسر کوچکی نگران با پلیس تماس گرفته و از ربوده شدن پسرشان خبر دادند.

با حضور مأموران در محله دولت‌آباد، خانواده پسر ۱۰ ساله به مأموران گفتند: پسرمان در حال رفتن به مدرسه بود که از سوی دو مرد ربوده شده است. ساعتی قبل نیز آن‌ها با ما تماس گرفتند و برای آزادی پسرم درخواست پول کردند.

بلافاصله بعد از این شکایت با توجه به حساسیت موضوع تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند.

دو روز بعد آدم‌ربایان در تماس با خانواده عباس مدعی شدند برای آزادی او باید ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کنند.

درحالی‌که کارآگاهان تلاش خود را برای آموزش خانواده شروع کرده بودند، اما روز بعد آدم‌ربایان بار دیگر تماس گرفته و درخواست خود را به رمز ارز تغییر دادند.

آن‌ها از خانواده پسر ۱۰ ساله خواستند که به میزان ۱۰ میلیارد تومان رمز ارز تهیه و به حساب آن‌ها واریز کنند.

درادامه کارآگاهان موفق شدند پس از گذشت هشت روز مخفیگاه آن‌ها را در قم شناسایی کنند. ۴ تیم پلیس بلافاصله به قم رفته و موفق شدند صبح پنجشنبه گذشته پسر ۱۰ ساله را از چنگال آدم‌ربایان سالم رها کرده و دو مرد آدم‌ربا را دستگیر کنند.

در این گزارش مهم‌ترین ربایش‌های کودکان از سوی آدم‌ربایان با هدف اخاذی‌های میلیاردی را بررسی کردیم.

ربودن کودک حاجی آبادی

در آخرین روز‌های اردیبهشت‌ ماه امسال خانواده کودک هفت‌ ساله‌ای در تماس با پلیس حاجی‌آباد هرمزگان از ربوده شدن فرزندشان خبر دادند.

این خانواده در شکایتشان مدعی شدند: پسر هفت ساله ما در حال بازی در خیابان بود. دوستانش سراسیمه به خانه آمده و از ربوده شدن او از سوی سرنشینان یک دستگاه پژو خبر دادند.

پلیس که می‌دانست آدم‌ربایان حتما با خانواده تماس می‌گیرند و قصد اخاذی دارند آن‌ها را توجیه کرد.

ساعتی بعد فردی ناشناس با خانواده پسر هفت‌ ساله تماس گرفت و از آن‌ها برای آزادی تقاضای سه میلیارد تومان پول نقد کرد.

درحالی‌که یک روز از ربودن کودک می‌گذشت کارآگاهان مخفیگاه آدم‌ربایان را پیدا کرده و موفق شدند کودک را از چنگال آن‌ها نجات دهند و سه آدم‌ربا را دستگیر کنند.

کودک ربایی ۲۰۰ میلیونی

۲۵ آذر ماه سال ۹۴ ربوده شدن کودک ۱۱ ساله در مسیر مدرسه به خانه به پلیس اطلاع داده شد.

با حضور مأموران در محل ربوده شدن کودک مشخص شد، سه سرنشین خودرو پرشیا دقایقی قبل کودک ۱۱ ساله‌ای را در مسیر مدرسه به خانه ربوده و فرار کردند.

در تحقیقات بیشتر مشخص شد آدم‌ربایان با خانواده کودک تماس گرفته و درخواست ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد کردند.

در ادامه کارآگاهان موفق شدند در یک قرار صوری برای تحویل پول یکی از آدم‌ربایان را شناسایی و دستگیر کنند.

چند ساعت بعد مخفیگاه همدست آدم‌ربا در شهرستان کارون نیز شناسایی و با دستگیری پسر ۲۷ ساله کودک ربوده‌شده به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

کودک ربایی به خاطر اختلافات طایفه‌ای

خرداد ماه سال ۹۷ مردی هراسان به پلیس مراجعه و از ربوده شدن کودک چهار ساله‌اش خبر داد.

او در شکایتش به پلیس گفت: در خانه نشسته بودیم که چند مرد به خانه ما حمله کردند و من و همسرم را به‌شدت کتک زدند. برای فرار از دست آن‌ها به همراه کودک‌مان سوار خودرو شده و از خانه خارج شدیم، اما آن‌ها در میانه راه جلوی ما پیچیدند و کودک چهار ساله‌ام را با خود بردند.

پس‌ از اعلام این آدم‌ربایی، تیم‌های ویژه پلیس آگاهی گلستان تحقیقات خود را آغاز کردند و مشخص شد شاکی جزو طایفه‌ای است که چندی قبل با طایفه دیگری دچار نزاع و درگیری بودند. به‌همین خاطر کارآگاهان احتمال دادند کودک چهار ساله توسط طایفه مقابل ربوده شده‌ است.

با انجام تحقیقات بیشتر کارآگاهان موفق شدند یکی از آدم‌ربا‌ها را که کودک با خودروی او ربوده‌ شده بود شناسایی کنند.

سرانجام پسر آدم‌ربا دستگیر و اعتراف کرد به‌خاطر اختلافات طایفه‌ای کودک چهارساله را ربوده‌ است. ساعتی بعد دو آدم‌ربای دیگر شناسایی و کودک از چنگال آدم‌ربایان سالم خارج و تحویل خانواده‌اش شد.

کودک ربایی ۴۰۰ هزار دلاری در تهران

آبان‌ ماه سال گذشته خانواده کودک ۹ ساله بنام الیاس با مراجعه به پلیس تهران مدعی شدند فرزندشان در حین بازگشت از مدرسه ربوده شده‌ است.

روز بعد فردی ناشناس با خانواده کودک تماس گرفته و برای آزادی الیاس ۴۰۰ هزار دلار درخواست کردند. آن‌ها ۴۸ ساعت به خانواده کودک مهلت داده و تهدید کردند در صورت پرداخت نکردن پول کودک را به قتل می‌رسانند.

در ادامه تیم ویژه اداره مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی وارد عمل شدند و بعد از بررسی‌های ویژه موفق شدند مخفیگاه آدم ربایان در خاورشهر را شناسایی و الیاس را از دست آدم ربایان نجات دهند.

منبع: رویداد24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها