کلاهبردار فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از کشف پرونده کلاهبرداری فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان در اینستاگرام، خبر داد.

کلاهبردار فروشگاه جعلی ارزانسرای مبلمان دستگیر شد

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی گفت: طی مراجعه شاکیان متعدد مبنی بر کلاهبرداری یک فروشگاه جعلی اینستاگرامی با نام ارزانسرای مبلمان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس اظهارات مالباختگان متهم با جلب اعتماد از طریق تعداد فالور‌های جعلی و کامنت‌های ساختگی و با اعلام قیمت‌های زیر قیمت بازار به بهانه تولیدی بودن و فروش بدون واسطه، با ارائه شماره کارت‌های متفاوت اقدام به دریافت بیعانه از مشتریان نموده و کالایی برای آن‌ها ارسال نکرده است.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا تعدادی کارت بانکی اجاره‌ای که کلاهبردار برای دریافت بیعانه به متقاضیان از آن‌ها استفاده می‌کرد، شناسایی و صاحبان آن‌ها احضار شدند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران عنوان داشت: با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی در راستای رسیدگی به پرونده، متهم به همراه دو تن از همدستانش شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ دوم سلطان آبادی به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی مجاز به تبلیغات کالا و فروش آن از طریق اعلام در سایت با نماد اعتماد الکترونیک هستند، در غیر اینصورت خرید از شبکه‌های اجتماعی ریسک بالایی برای خریدار در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها