جزئیات آتش سوزی و انفجار یک خانه در خیابان مولوی تهران

انفجار در زیر‌زمین یک ساختمان 5 طبقه مسکونی منجر به سوختگی و مصدوم شدن 5 عضو یک خانواده شد.

جزئیات آتش سوزی و انفجار یک خانه در خیابان مولوی تهران

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح این خبر گفت: ساعت ۸:۴۹ صبح دیروز(جمعه) این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بی‌درنگ مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل در خیابان مولوی تهران اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشانان در محل، مشاهده شد حادثه در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه تک‌واحدی رخ داده و محل انفجار واحدی مسکونی به مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع در زیرزمین این ساختمان بوده است.

ملکی با بیان اینکه انفجار رخ داده در این محل موجب تخریب ساختمان نشده بود، افزود: در پی این انفجار آتش‌سوزی در ساختمان رخ داده و دود زیاد ناشی از آن طبقات را فراگرفته بود.

آتش‌نشانان نیز با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات خود را برای اطفای حریق آغاز کرده و همزمان گروهی دیگر با مراجعه به طبقات، پنج نفر از ساکنان طبقات بالایی را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

پنج نفر از ساکنان که در واحد زیرزمین زندگی می‌کردند یک زن و شوهر و سه فرزند خانواده بودند که بین ۶ تا ۱۳ سال سن داشتند. این افراد دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی شده بودند که برای درمان در اختیار عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش‌ در این واحد مسکونی پیش از سرایت به دیگر بخش‌ها و طبقات بالایی مهار و به طور کامل اطفا شد، افزود: عوامل آتش‌نشانی در ادامه عملیات ایمن‌سازی، تخلیه دود را در دستور کار قرار داده و پس از انجام این اقدامات حوالی ساعت ۱۱ به مأموریت خود پایان دادند.

وی درباره علت وقوع این حادثه گفت:‌ بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد نشت گاز شهری از وسیله گازسوز سبب وقوع این انفجار شده و به شهروندان توصیه می‌شود حتماً از لوازم استاندارد برای نصب وسایل گازسوز استفاده کرده و انجام این امور را به افراد متخصص واگذار کنند تا شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها