کلاهبرداری به بهانه خرید اینترنت ماهواره ای

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره پیامک‌های تبلیغاتی استفاده از اینترنت استارلینک هشدار داد و گفت: این تبلیغات و پیامک‌ها فقط برای کلاهبرداری است.

کلاهبرداری به بهانه خرید اینترنت ماهواره ای

سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: طبق رصد کارشناسان، برخی افراد در کانال‌های تلگرام و اینستاگرام در حال تبلیغ اینترنت استارلینک هستند. این افراد لینک‌هایی برای ثبت‌نام یا ایجاد دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای ارسال کرده و مدعی هستند با نصب این نرم‌افزار افراد می‌توانند از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌مند شوند.

در حالی که این لینک‌ها فقط پوششی برای کلاهبرداری است. معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با ارسال لینک‌های آلوده و ترغیب افراد به کلیک روی آن به اطلاعات گوشی تلفن همراه متقاضیان دسترسی یافته و در ادامه اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کنند.

استارلینک کذب و دروغ است

سرهنگ پاشایی تأکید کرد: همه این ادعاها کذب و دروغ است. هر نوع اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک نیاز به امکانات و تجهیزات فنی دارد که در کشور ما فعلاً وجود ندارد و همه این لینک‌هایی که در این باره تبلیغ می‌شود، لینک آلوده است. وقتی افراد این لینک‌ها را در گوشی تلفن همراه خود باز می‌کنند همان اتفاقی می‌افتد که در کلاهبرداری‌های سامانه ثنا رخ می‌دهد و در واقع با همان شیوه و فقط با تغییر اسم از همان روش برای کلاهبرداری استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تأکید براینکه کارشناسان اینترنتی که خارج از مرزهای آبی هم هستند در این زمینه هشدار داده‌اند که مردم مراقب کلاهبرداران باشند، تصریح کرد: برخی تبلیغات مبنی بر اینکه با نصب نرم‌افزار یا استفاده از آخرین مدل گوشی در بازار می‌توانند از این ماهواره بهره‌مند شوند، کذب بوده و فقط برای کلاهبرداری است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها