غرق شدن جوان ۲۵ ساله در زاینده‌رود

شهردار باغبادران گفت: یک جوان حدودا ۲۵ ساله که به قصد شنا به رودخانه زاینده‌رود وارد شده بود، غرق شد.

حجت‌الله امینی، اظهار کرد: ساعت ۱۶:۳۰ روز گذشته( یکشنبه سوم مهرماه) طی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵، حادثه غرق‌شدگی در رودخانه زاینده‌رود به اطلاع سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران گزارش شد.

وی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده سه جوان غیربومی به قصد شنا وارد رودخانه زاینده‌رود شدند و به محض غرق شدن یکی از آنان، دو نفر دیگر دچار هراس شدند و صحنه را ترک کردند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در طول سال، این تیم ظرف کمترین زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر می‌شود و پس از جست‌وجو غریق را از آب خارج می‌کند.

امینی ادامه داد: علی‌رغم تلاش فراوان نیروهای آتش‌نشانی و تکنسین‌های اورژانس و انتقال غریق به بیمارستان شهدای لنجان، سی‌پی‌آر موفقیت‌آمیز نبود.

وی با بیان اینکه هویت این جوان حدود ۲۵ ساله به دلیل ترک محل همراهان همچنان شناسایی نشده است، تصریح کرد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه‌ها پرهیز کنند؛ چرا که بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها است و ممکن است افراد با آب‌تنی در این مکان‌ها به دلیل سردی آب، وجود سنگ و صخره دچار حادثه شوند و با خطر مرگ دست‌وپنجه نرم کنند.

شهردار باغبادران گفت: حضور گردشگران و اتراق آنان در محل‌هایی که بعضاً بیشه‌های خصوصی و خارج از نظارت کارکنان امدادی است، زحمت زیادی برای شهرداری، اورژانس، نیروی انتظامی و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و موجب بروز آسیب‌های روحی و روانی برای شهروندان و سایر گردشگران می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید بر تفریحات و بازی‌های فرزندان خود در زمان اوقات فراغت نظارت کافی داشته باشند و اجازه شنا کردن در دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی را به آنان ندهند.

منبع: ایمنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    روحش شاد ، ولی مگه زاینده رود آب داره ؟؟!!

  • ناشناس
    0

    روانش شاد باید،اون وقت هی مسوولان آب اصفهان ادعا می کنند که زاینده رود خشک شده،آب سد به ته رسیده و حکومت را می ترسانند تا برای بردن آب بیشتر،هی کوههای زاگرس را بیشتر سوراخ کنند و بیشتر تنل بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها