اولین عکس از حجاب مهسا امینی قبل از بازداشت/ واکنش های متفاوت فعالان سیاسی و مدنی

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ای بود که توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از انتقال به وزرا با حال نامسائد راهی بیمارستان شد، این روزها همه نگران حال این دخترک هستند و حتی دیدن پوشش او پیش از بازداشت نیز برایشان شائبه برانگیز بوده است.

اولین عکس از حجاب مهسا امینی قبل از بازداشت/ واکنش های متفاوت فعالان سیاسی و مدنی

عصر روز سه‌شنبه، ماموران گشت ارشاد  مهسا امینی "mahsa amini" را در بزرگراه شهید حقانی تهران دستگیر می‌کنند.

ماموران به برادرش «کیارش» که در محل حاضر بوده گفتند که مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند. دو ساعت بعد، کیارش از پشت درهای بسته پلیس امنیت اخلاقی متوجه می‌شود که خواهرش به کما رفته و با ماشین آمبولانس از ساختمان وزرا خارج شده است.

پزشکان بیمارستان کسری، تشخیص سکته قلبی و مغزی داده‌اند. تا ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه، قلب مهسا همچنان می‌تپید اما مغزش دیگر هشیار نبود. پزشکان خانواده دکتر اهل سقز را جواب کرده‌اند. جو بیمارستان امنیتی است و خانواده امینی پشت در اتاق مراقبت‌های ویژه دست‌به دعا ننشسته‌اند.

صبح پنجشنبه برای اطلاع از حال مهسا امینی با بیمارستان کسری تماس گرفتم. اپراتور پذیرش بیمارستان گفت که نام بیمار در سیستم ثبت نشده و  بیماری به این نام در بیمارستان کسری بستری نیست. تلفن را قطع کرد.

پوشش مهسا امینی یک ساعت پیش از بازداشت

مهسا امینی

در بیمارستان کسری چه گذشته؟

به بیمارستان کسری رفتم. از حراست بیمارستان، نشانی بخش مراقبت‌های ویژه را گرفتم. آسانسور و پله‌ها را نشان داد. داشتم می‌رفتم که بلافاصله پرسید «کدام مریض؟» گفتم امینی. پرسید «نام مریض امینی است؟» رو به همکارش کرد و گفت: «برای اون دختره است».

همکارش نزدیک آمد و گفت که خانم امینی ممنوع‌الملاقات است. خواستم که برادر یا پدر یا مادرش را ببینم. گویا اجازه نداشتند. کمی ایستادم. مردی با موهای آشفته و چشم‌های بی‌خواب پایین آمد. نزدیکش شدم. دایی مهسا بود.

از حال خواهرزاده‌اش گفت: «مغزش که از کار افتاده بود. قلبش هم حالا دیگر نیمه‌فعال شده و کلیه‌هایش هم دیگر کار نمی‌کنند. دکترها گفتند فقط دعا کنید.» از جزییات ماجرا که پرسیدم پسردایی‌اش گفت ما به شما اعتماد داریم. دایی مهسا حرفش را قطع کرد و گفت: «من به شما اعتماد نداشتم هم همه حرف‌ها را می‌زدم. ترسی از کسی نداریم. اینجا ما طلبکاریم.»

فرماندهی انتظامی تهران در نخستین واکنش به این اتفاق گفته مهسا امینی به طورناگهانی دچار عارضه قلبی شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته است. این سخنان اما با اظهارات «کیارش امینی»‌، برادر مهسا در تضاد است. کیارش گفته: «پشت در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی ایستاده بودم. ناگهان صدای جیغ و داد بلند شد. همه در ساختمان را می‌کوبیدیم. از در بالا رفتیم. اما در را باز نکردند. پنج دقیقه بعد یک آمبولانس از ساختمان خارج شد.

هر دختری که بیرون می‌آمد می‌گفت که یک نفر را کشتند. عکس مهسا را به دخترها نشان می‌دادم. از میان آن‌ها یک نفر گفت که مهسا در بغل خودش این‌ مساله برایش پیش آمد».

ناهار و شام می‌دهند؛ نگران نباشید!

دایی مهسا، آنچه را دیروز در بیمارستان گذشته بود برایم شرح داد: «دیروز فرمانده پلیس به همراه چند همکارش آمدند دیدار ما. هر چه پرسیدیم چه شده؟ قول دادند که تصاویر دوربین‌های مداربسته را به زودی به ما نشان می‌دهند. من بهشان گفتم که هرکاری هم بکنند بی‌فایده است.

می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند.» پرسیدم برای چه آمده بودند؟ گفت: «آمدند گفتند نگران نباشید؛ سپرده‌ایم ناهار و شام به شما بدهند. معلوم نیست چه کسی این بلا را سر مهسا آورده؛ بهش گفتم این مشکل حل شدنی نیست. امروز نوبت دختر ما بود، فردا نوبت دختری دیگر است. فقط صورت مساله را پاک می‌کنید.»

همین‌ها را می‌گفت که چند زن و یک پسر پایین آمدند. به کردی حرف می‌زدند. توی چشم‌هاشان سرخِ اشک بود و زیر چشم‌ها کبودِ بی‌خوابی و اضطراب. انگار هنوز باور نکرده‌اند. مهسا قرار بود به خانه برگردد. حالا توی بیمارستان به زور دستگاه نفس می‌کشد. تا لحظه تنظیم این گزارش، جزییات بیشتری از حادثه ساختمان وزرا منتشر نشده است.

***

رحیم قمیشی: چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟

در بخش‌هایی از نوشته رحیم قمیشی، عضو مجمع ایثارگران آمده است:

به عنوان پدری که دختر ۲۲ ساله دارد می‌نویسم

برای مهسا امینی دختر خانم ۲۲ ساله کردستانی مسافر تهران،  که به بهانه بدحجابی دستگیر و سپس نیمه جان و سکته کرده‌اش  را تحویل خانواده‌اش دادند، می‌نویسم

با چشمانی اشکبار می‌نویسم

او دختر من است. من با دیدن او بر تخت بیمارستان احساس کردم دخترم را برده‌اند پلیس، تهدیدش کرده‌اند، ترسانده‌اند او را، و قلب نازکش قفل کرده. کلیه‌هایش از کار افتاده و حالا تنها دعا ممکن است زنده نگاهش دارد.

من دارم دیوانه می‌شوم

دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟

چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟ کاش من مرده بودم تو را چنین نمی‌دیدم

دخترم مقاومت کن

اشک‌ نمی‌گذارد بنویسم

ما همه برایت دعا می‌کنیم

لطفاً بمان دخترم

التماست می‌کنم‌...

قول می‌دهم آینده روشن است

ما را ببخش

ما را ببخش...

لطفا بمان دخترم

برای ایران

***

این چه هدایتی است؟

در بخش‌هایی از نوشته احمد زیدآبادی با عنوان "این چه هدایتی است؟" آمده است:

مرگ مغزی ژینا امینی، دختر خانمِ جوان سنندجی، پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران، ادامۀ روندِی است که کارشناسان امور اجتماعی بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند.

پلیس تهران گفته است که خانم امینی به قصد "هدایت" دستگیر شده، اما به طور ناگهانی دچار عارضۀ قلبی شده است. اگر این روایت را صد در صد هم معتبر بدانیم آیا پلیس نمی‌داند که صِرف دستگیری یک دختر مسافر شهرستانی در حضور خانواده‌اش چه شوک روانی به او وارد می‌کند؟ دستگیری دختران جوان مردم و انتقال آنها به مقر گشت ارشاد، چگونه به "هدایت" آنها کمک می‌کند که پلیس تهران مدعی آن شده است؟

عباس عبدی: این طرز اداره کشور نیست

عباس عبدی در حساب توییتر خود نوشت: درباره خانم مهسا امینی چه باید گفت که پیشتر و در موارد کمابیش مشابه گفته نشده باشد؟ یک کلام این طرز اداره کشور نیست. نه قانونش مربوط مطابق خواست عمومی است، نه در اجرا می توانند متعادل رفتار کنند، و نه قادرند که به شفافیت تن دهند .انتظار هم دارند که ادعاهایشان پذیرفته شود.

مجتهدزاده، حقوقدان: اتفاق رخ داده افکار عمومی جامعه را متاثر کرده است

در بخشهایی از اظهارنظر علی مجتهدزاده، حقوقدان و وکیل آمده است:

در فاصله یک روز پس از سکته خانمی به نام مهسا امینی در ساعاتی که توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود، مرکز اطلاع رسانی پلیس در رابطه با این اتفاق اطلاعیه ای منتشر کرده است. از روایت خانواده و نزدیکان خانم امینی اینطور به نظر می رسید که وی ساعتی پس از بازداشت توسط گشت ارشاد و انتقال به مقر پلیس امنیت اخلاقی، سکته کرده و به بیمارستان کسری منتقل شده است.

درباره محتوا و جزئیات اطلاعیه صادر شده توسط پلیس در همین ساعات اولیه صدور این اطلاعیه، نقدهای مختلفی مطرح شده که بعضا از منظر حقوقی نقدهای درست و منطقی هستند. هدف از این نوشته اما نقد محتوای این اطلاعیه نیست بلکه توجه به اصل این کار است...

پلیس تهران در این اطلاعیه از خود سلب مسئولیت کرده و سکته خانم امینی را ناشی از عارضه قلبی ناگهانی دانسته است. به عبارتی پلیس با آوردن واژه هایی چون «توجیه» و «آموزش» حتی زیر بار مسئولیت بازداشت این فرد هم نرفته و در حال سلب مسئولیت کامل از خود است.

به عبارت دقیق تر روشن شدن ابعاد این موضوع و کشف حقیقت و تعیین و تکلیف میزان قصور عوامل مختلف در این ماجرا صرفا به تشکیل دادگاه و تشخیص نهایی مراجع قضایی بستگی دارد و لاغیر.

پلیس به عنوان نهادی که وظیفه آن ارتباط مستقیم با حاکمیت قانون در جامعه دارد، باید بپذیرد در این مورد فعلا در مظان اتهام است و رفع این اتهام تنها به سبب ارائه مدارک و اسناد مستدل در محضر دادگاه ممکن خواهد بود، نه صدور اطلاعیه و بیانیه. بدون شک کرامت قانون و امنیت عمومی صرفا از پذیرش طی همین مسیر توسط نیروی انتظامی در مورد یاد شده حفظ خواهد شد.

ماجرای خانم امینی حتما نیازمند طی فرایند دادرسی و تعیین تکلیف میزان قصور ماموران و دستگاه های مرتبط است و خانواده وی به طور کامل حق و امکان طرح شکایت در این مورد را دارند. مضاف بر آن دادستان نیز وفق مسئولیت قانونی خود و اینکه اتفاق رخ داده افکار عمومی جامعه را متاثر کرده است، می باید راسا برای شروع تحقیقات و پیگردهای قانونی در این زمینه اقدام کند.

***

نامه محمود صادقی به رییس قوه قضاییه در خصوص ماجرای «مهسا امینی»

در نامه محمود صادقی به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است:

به نام خدا

جناب حجت‌الاسلام آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (ع)

پیرو انتشار اخباری پیرامون بازداشت خانمی به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و ابتلای او به عارضه قلبی و به کما رفتن او در محل بازداشت، که موجب نگرانی و آزردگی خاطر عامه مردم شد، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.»

 اولا نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟  

ثانیا باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده،  قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه، که طبق قانون اساسی موظف به پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است، انتظار می‌رود نسبت به چنین رفتارهایی توسط ضابطان دادگستری حساسیت داشته باشید و با صدور دستور ویژه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نموده و جهت التیام خانواده و افکار عمومی نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانید.

با احترام

محمود صادقی

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

***

واکنش سید محمد خاتمی به ماجرای مهسا امینی

باز هم فاجعه ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می سوزاند!

طبق اخبار، دختر خانمی با ادعای پوشش نامناسب بازداشت و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می شود!

آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع فساد های ویرانگر و ناکارآمدی ها دارند از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون، منطق و شرع دست برداشته شود

و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره اسلام و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!

***

افشین علا: آرزوی مرگ می کنم

با ناباوری و استیصال دعا می کنم معجزه ای بشود و مهسا امینی چشم هایش را باز کند. چقدر در این سالها گفتیم و نوشتیم و التماس کردیم گشت ارشاد را جمع کنید. چقدر گفتیم هر کسی را مسئول برخورد با دختران و زنان مردم نکنید. فکر نکنید با این گونه فجایع فقط پدر و مادر مهسا داغدار می شوند. دود آتش این داغ به چشم همه می رود. فقط روح و روان مردم خدشه دار نمی شود، بلکه پایه های نظام نیز سست می شود. چرا با دست خودتان برای رسانه های بیگانه خوراک جمع می کنید؟ والله من نگران کارکنان زحمت کش نیروی انتظامی هم هستم. زنان و مردان گمنام و مظلومی که در سخت ترین شرایط و کمترین حقوق، مراقب امنیت مردمند. چرا این قشر خدوم را بدنام می کنید؟ چرا کاری می کنید که مردم همه را به یک چشم ببینند و زحمات طاقت فرسای آنان را در حفاظت از جان و مال و نوامیس ملت نادیده بگیرند و آه و نفرین شان را نثار همه کنند؟ چرا با دخترانی که به هر دلیل پوشش اسلامی را باور ندارند مانند اشرار و‌ بزهکاران برخورد می کنید؟ دیگر نمی دانم چه بگویم؟ حالم بد است. نمی دانم مهسا آن طور که دیگران می گویند مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا طبق اظهارات نیروی انتظامی سکته کرده است. در هر دو صورت جا دارد از غصه بمیریم. ای کاش من روی آن تخت افتاده بودم. کاش خدا جان مرا بگیرد و این دختر را به پدر و مادرش بازگرداند...

افشین علا

شهریور ۱۴۰۱

**

درخواست محمدرضا عارف از قوه قضاییه برای رسیدگی سریع به ماجرای «مهسا امینی»​

 رئیس بنیاد امید ایرانیان نوشت: بار دیگر حادثه ای تلخ و ناگوار برای یکی از بانوان کشورم رخ داد و افکار عمومی جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است .

این حجم از اخبار منفی و ناگوار، خشونت عریان و نفرت پراکنی، روح و روان ملی مردم ایران را آزرده کرده است.

از قوه قضائیه انتظار است که به سرعت  اتفاق تاسف بار  رخ داده برای یکی از  بانوان محترم که در اختیار نیروی انتظامی بوده است را مورد رسیدگی قرار داده و ضمن برخورد شدید و قانونی با خاطیان احتمالی، درباره برکناری آنان از سمت خود تصمیمات لازم را  اتخاذ نماید چرا که ظاهرا برای عده ای استعفاء و کناره گیری از مسئولیتی که لایق آن نیستند سخت و دشوار است .

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 150
  • ناشناس
    11

    قوه قضائیه ببینیم واقعا مستقل هستی یا نه،راستی چرا رئیس جمهور، وزیر کشور،فرمانده پلیس و از همه مهم تر خانم خزعلی سکوت کردند و افاضه فضل نمی نمایند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      انتظار داری باعث و بانی چنین رفتاری بیاد بگه ببخشید که رفتار طالبانی و زن ستیزانه داریم؟

    • ناشناس
      96

      این بازی ها تکراری شده که با مظلوم نمایی از آب گل آلود ماهی بگیرید

    • ناشناس
      7

      چون زمان انقلاب همه را فریفتن ونگفتن که بعد از انقلاب شماها که در حال انقلاب هستین دخترتان را در ون ارشاد با ضرب جرح ووحشت به ومقرپلیس قهرمان خواهبم برد ودر آنجا بر اثر شدت ضرب جرح حالش که خراب شد می گوییم ما خودمان درس این کارها را می دهبم وبی اهمیت از جان یک مسلمان می گذریم وبه هبچ کس هم جواب نمی دهیم

    • ناشناس
      5

      چرا فرمانده فرمانده نیروی انتظامی ازل نمی کند خودش که ول کن نیست پارسال سربازان این نیرو چپ راست میشدن امثال این نیرو زنان را به مقر {{{هدایت }}}میکنند به هدایت خوب توجه کنین بازداشت زوری واجرای حکم بدون قاضی واجراییه را نامش را هدایت می گذارند،،،،پس چرا با فروشندگان مواد مخدر واوباش برخورد نمی کنند

    • 3

      آره هنوز صدای نوید رسا است بدنبال گردن میگردند.

    • ناشناس
      57

      کوچولو کسی ضرب و جرحی نکرده و بعد انقلاب هم با تقلید کورکورانه از غرب زنان را خواستند مانند مردان کنند که زندگی ها نبود البته قبل انقلاب هم می خواستند انجام دهند منتهی خود مردم ایمانشان قوی بود و اجازه نمی دادن ناموسشان در بین مردان کار کنند

    • ناشناس
      3

      گنده هه خوب خودت اعتراف می کنی که خودشان این اوضاع را درست کردن انتظار داری بگن داخل ون مخوف که مادری را که به خاطر فرزندش آویزان شده وحشیانه به حرکت در می آید یا مادری که التماس میکنه جلوی ون وحشت که فرزندم بیمار است روبه زیر می گیرن چه جنایتی انجام دادن محتمل ترین پیش بیتی ضربه مشت برادران وخواهران ارشادی بر سر این بانواست یا رفتار وحشیانه یاترساندن اوست وهزاران اما اگر دیگر به خاطر داشته باش چند بانو گم شده است وهیچ خبری از آنها نیست شاید؟

    • داروغه ناتینگهام
      7

      اینا که همه‌ش واکنش مفتخورای اصلاح طلب بود

  • ناشناس
    6

    وقتی نیروی انتظامی مردم را می کشد وبه جایی پاسخگو نیست ،چه احتیاجی دارد این همه دروغ بگویید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      36

      می کشد؟ کسی از عمد کشته شود مجازات می شود برو عمو

  • خون جیگر
    5

    مدعی العموم کجاست ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      طنز زیبایی مطرح کردین مدعی العموم اصلی در حال فشردن دست پوتین است در ثانی مردم عادی که مدعی ال عموم ندارند فقط بر سر خان سفره نشینان

    • 🐜
      5

      زمانیکه رفسنجانی دراستخرغرق شد بلافاصله ساختمون پلاسکو فروریخت.امروزهم دخترخانم ایرانی بدست گشت ارشاد راهی بیمارستان میشود.ضمن دعابخاطربهبودی مهساومنحل شدن گشت ارشاد.موردخانواده خزعلی ها که بسیاربسیارهستندهرگزاین اتفاقات شیطانی وازپیش تعیین شده ازیادماملت پاک نخواهدشد

  • تأسف
    2

    اون موقع تاج و امثال تاج با اون همه فضاحتی که بار آوردن باید پست و مقام هم بگیرند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      خودتان را پشت فیفا قایم می کردین و بحث تعلیق پیش می کشیدید یادت نیست؟ ولی نگران نباش تاج جرم کرده باشد و حکم قضایی بیرون بیاید عزل می شود

  • ناشناس
    4

    در شرایطی که رنج فقر و بی عدالتی در کشوری متمدن و ثروتمند چون ایران داغی سنگین بر دل مردم است ؛ مشاهده این رفتارهای طالبانی و داعشی داغی مضاعف و نابخشودنی

    نظرات شما -
    • 5

      چرا دولت انتصابی بی سواد به طرفداری از مردم موضع نمی گیرد؟؟؟چون از خودشون است،متاسفم برا مردمی که به این دولت و مجلس بی اختیار و سر سپرده رای داده اند،البته اگر رایی وجود داشته باشد.

    • محسن
      4

      اسم طالبان را خراب نکنید.کاری که طالبان امروز دارند انجام میدن،جمهوری اسلامی 30سال پیش انجام داد.اکثریت ملت افغانستان حامی طالبان هستند.درحالی که جمهوری اسلامی درخوش بینانه ترین حالت 20درصد موافق و طرفدار دارد.پس بدا به حال ما.به ولله طالبان شرف دارند بر این ها

    • ناشناس
      1

      چون نمی خواهند همانند مدینه فاضله بروید رو فاز 60 درصد خیانت زوجین!! اما دارد....!

  • ناشناس
    5

    خیلی متاسفم از اینکه گشت ارشاد که خودش اولا لیاقت این حرفا را نداره که دختر مردم به این وضع انداختن خداوند انشاء الله رر جای حق نظارتگرتون هست......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      آن دختر اول قانون را رعایت می کرد که با ضابط قانون روبرو نشود

  • رضا
    3

    خدایا به کجاپناه ببریم

    نظرات شما -
    • 🐜
      6

      مسلح شو.پناهنده نشوازاده.ازاده باش

  • بهروز جعفری
    5

    همه مشکلات جامعه حل شده تنها مشکل حجاب .ایران رو نابود کردید جوانان رو دارید میکشید

  • وحید
    5

    دیشب اخبار تلویزیون برای آزاد شدن یه زن جوان خبرنگار عرب فلسطینی از دست اسراییلی ها چه میکرد ، قهرمانش کرد.
    یعنی پلیس ما از اسراییلی ها کارکردش خشن تره . اونا یه زن عرب رو که به قولی دشمنشونم هست ، سالم برگردوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      تازه فهمیدی اسراییل کجاست و ایران کجاست...اسرائیل یه دموکراسی‌ هستش...تنها دموکراسی خاورمیانه...

    • ناشناس
      12

      به به ساندیس خوران دشمن ایران چه به به می کنند خخخخه حداقل یک کمی از تبلیغی که برای شما کردن بیرون بیایید!

  • علی
    4

    از دست این بی شعارها و بی سوادها .هیچ هنری ندارند. هنرشان فقط مزاحمت و بگیر و ببند است.
    طالب دوم

  • محمد
    4

    حجاب اجباری نه تنها باعث دین داری نمی شود بلکه باعث دین زدگی می شود.اگر اسلام را می خواهند اجرا کنند چرا فقط در زمینه حجاب حساس شدند ایا اختلاص گناه نیست ایا دزدی و دروغ مسولین گناه نیست ایا وعده های الکی گناه نیست.ایاحل مشکلاتی چون گرانی .بیکاری .ازدواج .مسکن مهم نیست فقط مشکل کشور شده حجاب.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پس خیلی قوانین دیگر را هم بردارن چون خیلی رشد کرده!

  • محمد
    4

    اگه برای دختر من این مسئله پیش بیاد دختر پلیس و قاضی و نماینده مجلس رو قصاص میکنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      من خود شخصا دست به اقدام میزنم

    • ناشناس
      3

      بیشتر از یک بار که به دنیا نخواهیم آمد پس چرا چنین با ذلت

    • ناشناس
      9

      دختر بی حیای تو را خود مردم ادب می کردن

    • یکی از مردم
      1

      مهسا امروز دختر همه ایرانه اگر غیرت داشتیم انقام او را میگرفتیم

  • ناشناس
    3

    عجب صبری خدا دارد....‌.

    نظرات شما -
    • 2

      خدا به جای تو به سوی ظالم ،سنگ پرتاب نخواهد کرد،آیا کاوه آهنگر هم منتظر خدا و معجزه ماند؟؟اگر اینطور بود،هنوز ضحاکان بر سر قدرت بودند،پس هم میهن همت چاره ساز است.

    • ناشناس
      9

      خدا عجب صبری دارد بله از گسترش فساد های اخلاقی شما

    • یکی از مردم
      0

      اینها و امثال ناشناس که اینجا به قتل دختر 22 ساله افتخار میکنه از نسل همان اعرابی هستند که دختران رو زنده بگور میکردند و به اینکار افتخار همان موقع که خیلی از پستهای مهم در ایران در دست بانوان بود ایرانی که ابرقدرت بود

  • ادیبی
    2

    اگه عرضه دارین برین جلوی اختلاسگرا و گرانی ها متجاوز ها رو بگیرین اقااااای رییییسی چرا سکوت کردین مگه دوره روحانی نمیگفتین رئیس جمهور اختیار کامل داره و حرف اول رو میزنه نمیتونین جلوی این همه ظلم رو بگیرین

  • جلال عامری
    51

    عجب چیزی بودی

    نظرات شما -
    • سام
      1

      خاک بر سر مریضی داعیه حیوان

    • 1

      خیلی حیوانی

    • سیاوش سلطان
      1

      جلال بی ناموس تر از خودت ، ابلیس 🔥🏹

    • جلال عامری
      3

      سام حیوان خودتی.چرا رگ غیرت برای دو دانشجویی صنعتی شریف که در بند هستند باد نکرد.واسه یه دختر باد کرد.حیوان تویی

  • ناشناس
    4

    هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه عاملانش پاداش و درجات بالا تر می گیرند .متحجر ترین قشر که فعلا زمام تمام اموررا بدست گرفته پشتیبان
    شونه .سالهاست مد شده هرکی بخواد ترفیع بگیرد باید مردم ستیزیش را ثابت کند .

    نظرات شما -
    • 1

      بازمستانی که میتازد به قتل وعام باغ ازگُل خشمی که می رویددراین گُلدان بگو

    • ناشناس
      2

      با تجدد خواهی فکر کردی عاقبت بخیر می شوی؟ یک کمی تجدد در ایران اجرا شد در باتلاق فرو رفتید در ضمن عاملش هم خودش بود

  • ناشناس
    7

    این خانم جوان خواسته با آن نوع حجاب و پوشش محلی که اکثریت خانمها در شهرهای کردنشین ایران و حتی در کردستان عراق و سوریه و ترکیه دارند و ناشی از فرهنگ کردی است در پایتخت حکومت آخوندی ایران هم از آن نوع حجاب و پوشش استفاده کند که مأموران گشت ارشاد این نوع حجاب و پوشش را مغایر با قوانین نانوشته اسلام آخوندی قلمداد نموده و وی را دستگیر و بازداشت نموده اند!

  • ناشناس
    0

    فقط جرج فلوید....

  • ناشناس
    0

    یاد و خاطره جورج فلوید گرامی باید.

  • مجید
    2

    ای کاش دزدها و اختلاسگران و فرزندان آقا زاده ساکن اروپا و آمریکا به همین شکل مجازات بشن ولی ای داد بیدا

  • 🐜
    2

    بی گناه هدایت شدن بروید دزدان ورانخواران حکومتی.را دستگیروهدایت کنیدنه دختران مظلوم ایران زمین را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      مطلوم نمایی برای زنان قدیمی شده

  • ناشناس
    3

    نفر بعدی دختر یا زن یا خواهر یا مادر شماست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      همه مانند شما که بی حیا و گستاخ نیستند

  • ناشناس
    0

    دیگر در این کشور امنیت نداریم، باید بچه‌دار نشد و اگر شد باید رفت…

  • یک مادر
    0

    اصلا نمفهمم چرااااااااااا؟؟؟؟؟ آیا نتیجه ای جز ناامنی و بی اعتمادی و ترس داره ؟ همه نگران هستیم ...

  • ناشناس
    2

    این بنده خدا که پوشش هم خوب بوده!

    خدا ازتون نگذره

    واقعا کجاست و کجایند اونها که از جورج فلوید حمایت کردند و سخنرانی خودشون رو اختصاص دادند به این شخص پورن استار!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حجابش هر جور بوده....حقش مرگ نبود

    • ناشناس
      6

      حجابش خوب بود؟ خیلی پرتی و پرت تر در مورد آن سیاه پوست که از عمد نشستن تا بمیرد را با این یکی که هیچ برخوردی نبود یکی می کنی

  • محمد
    6

    عجب صبری خدا دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ما بزدل هستیم

  • ناشناس
    7

    مصیبت این داستان همین کافی که اسهال طلبان همه پای کار آمده اند و هدفشان بازسازی موقعیت سیاسی ازدست رفته است و مهسا امینی دستاویز است. خداوند شر همه تان را با اصولگرا و کذا و کذا از سر دین و دینداران کم کند

  • علی
    1

    خود همین مامورین گشت ارشاد از این ادمای قرتی هستن . همون دخترا و خانومای مامور گشت ارشاد من با یکیشون دوست بودم خودش قرتی بود همه کارم میکرد میگفت برا حقوقش رفته تو گشت ارشاد سواد درست حسابی هم نداشت .

  • عدالت
    1

    اگر فکر کنید ذره ای اهمیت دارد برای این قرم طالبانی اشتباه کردید منفور ترین انسلنهای تاریخند اینها الان فیلمی درست میکنن میگن خودش خودشو زده صدا و سیمای دانشگاه امام صادقی مظهر تحجر و دروغگویی

  • ناشناس
    3

    عزای عمومی است برای این بانوی کورد از دست دژخیمان زمان بسیج این وسط چکاره است

  • ناشناس
    1

    چه راحت قضیه ی اقا زاده خزعلی بدست فراموشی سپرده شد ،،

  • ناشناس
    2

    کجا این بنده خدا بی حجاب بوده واقعا شرم آور است کار این گشت ارشاد

  • طاهری
    28

    مطمئنا بحث جاسوسی در میان است .«اقلیم کردستان عراق» ،«اسرائیل» و «مهسای کرد» ؟!

  • تربتی
    0

    شاید قصد دارند از طالبان الگوبرداری کنند،والا هر عقل سلیمی نمی پذیرد که با زور میشود افراد را مسلمان یا محجبه کرد.

  • ناشناس
    0

    ڪدوم داعشی وظیفه هدایت دخترهای مارو به گشت ارشادداده !؟

  • ناشناس
    0

    به نظر من اینها گشت مرگ هستند نه گشت ارشاد

  • عادل
    0

    قول به همه میدم اب از اب تکان نمیخوره تاز برای تحویل جسدش هم باید پول بدهند خانوادش اینقدر بی گناه گشتند حتا گگ شون هم نگزبد اینجا ظلم خانه هست قانون جنگل فقط ظلم پایداری دارد

  • علی حفیظی
    34

    سلام
    ضمن ابراز تاسف از اتفاق ایجاد شده و آرزوی شفای کامل خانم مهسا امینی ذکر چند نکته ضروری به نظر میرسد:
    اولا وقتی ی دختر به سن تکلیف میرسد باید در مکان های عمومی و معابر حداقل های حجاب اسلامی را رعایت کند چون مملکت اسلامی هست و پدر و مادر این فرد مسئول آگاهی دادن به فرزندشان هستن

    دوما مسئله حجاب موضوع امنیتی نیست که یک فرد را بخاطر آن بازداشت و مانند یک مجرم برخورد کنند . حجاب باید با ساز و کار فرهنگی و اخلاقی حل شود . مگر نه اینکه دین اسلام دین اخلاق است و حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیامبر مهربانی هاست.

    سوما گلایه دارم نسبت به برخی افراد مثل آقای عارف و خاتمی و ... که مانند شاهان زندگی کردن و وقتی مردم از فقر و نداری مشکل پیدا کرده بودن صدایشان بسته بود و الان با این اتفاق چهره بر حق گرفته و با حرفهای خود میخواهند برای خود بین مردم آبرو بخرند

  • ناشناس
    0

    بعد سید ابرام خوش خیال به آینده امیدواره و انتظار داره کشورهای خارجی بیایند اینجا سرمایه گذاری کنند و رونق اقتصادی و .....

  • ناشناس
    0

    باسلام لطفا سلام گرم ماهم به مسولین برسونید بگویید آبروی ماپیش خانواده درخطراست حقوق مابازنشستگان هم نیازبه حجاب دارد

  • پلس
    0

    پلس برای هدایت و آموزش نیست پلیس برای برخورد با مجرمین و متهمین آموزش دیده است چرا مسیولین و فرماندهان نفهم این موضوع را نمیفهمن ؟ چرا پاشونو از این قضیه کنار نمیکشن؟ هیچ دستگاهی در خصوص حجاب وظایف خودشو انجام نمیده فقظ فرماندهان پلیس مثل احمق ها با مردم درافتادن که این عین خریت است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ادبیات پلیس فرار به جلو است اگر این اتفاق در بلاد کفر که محل زندگی آقا زاده های نفوذی وجاسوس است بود صدا وسیمای میلی بیت المال بخور جرداده بود

    • ناشناس
      4

      ساعت خواب در ایران روزانه این اتفاق برای سایر مجرمین رخ می‌دهد و چیز عادی هست که به خاطر استرس یا مریض عمومی
      چرا برای آنها اشک تمساح نمی ریزید؟

  • ناشناس
    0

    فرزندان خلف طالبان وداعش بدانند
    آه مظلوم گیراست.
    اف برنیرویی که نان ازبی امنی مردم می‌خورد.

  • منتظر
    12

    ندیدم این افرادنگران ودلواپس،نگران مرگ میترای جوان همسر محمدعلی نجفی آن هم بااسلحه بشوند،البته برای این خانم هم آرزوی بهبودی وسلامتی دارم اما یک بام ودو هوایی هم حدی داره

  • سیاوش سلطان
    19

    از فرمانده محترم فراجا به خصوص سخنگوی محترم سردار حاجیان تقاضا دارم پشت صحنه این برخوردهای خشن و برنامه ریزی شده را بررسی و بدون اغماض افشاگری کنند.
    تعصب جناحی در نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی برای گرفتن پست در آینده جناح ها و اهداف کاملاً مشهود و لاشخورها نیز هویدا گشته اند .
    برای خدا نه برای شرافت انسانی این اتفاقات برنامه ریزی شده که سابقه طولانی در رفتار اصلاح طلبان دارد را برای یک بار هم که شده ریشه ای بررسی کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هیچ مأموری خودسر عمل نمی کند. دستور از بالا ابلاغ شده است!

  • فریبرز
    0

    آزموده را آزمودن خطاست ، این سیستم به شدت دروغ می‌گوید، وقتی هواپیما را زدند ،تکذیب کردند تا آمریکا دقیقا زمان و نوع بمب را اعلام کرد ،الان هم مثل تمامی تکذیب ها ،گیریم ببرند کالبد شکافی ،باید به خود دولت تحویل دهند ،نتیجه :هیچ ضرب و شتمی مشاهده نشد...
    همینکه دختر مردم را می‌گیرند و می‌برند وزرا آنهم بدون مجوز دادگستری ،ورود شک شدید عصبی به دختر معصوم ،قتل عمد است. تمام

  • سرباز کوروش
    3

    شهدا شرمنده اند،،

  • دریا
    2

    افسوس و آه ... از این حکومت ظالم مستبد نادان..

    نظرات شما -
    • وو
      8

      خداتقاصش رابگیرد

    • ناشناس
      1

      باید خود بگیریم خدای کیلوی چند

    • 0

      خدا زنجیری بر دست وپای مظلومان
      که اخوندها درست کردن خود اعتقادی
      ندارن

  • تیمور
    1

    ای دریغ ازآن صفای کودنم ................... چشم دد فانوس چوپان دیدنم الاغ زاده ها درینگه دنیا بابهترین امکانات دربلاد کفرند بچه های بدبخت این مملکت بدون امید وآینده الهم ایاک نعبدو وایاک نستعین

  • ناشناس
    1

    کشت ارعاب،قوه قضاییه،دادگاه،زندان و .... همه دست یک نفر و از یک جناح هستند،پس شکایت متهم را به متهم کردن،کاری عبث و بیهوده است،

  • ناشناس
    7

    گندت بزنند یزدانی میری برای اخوندها
    مدال طلا میاری

  • یحیی
    1

    چه اتفاقی اونجا افتاده فقط خدا داند

  • ناشناس
    0

    پیر و پاتیل ها نشسته اند تا به قیمت خون جوانان وطن دو روز بیشتر خورپوف کنند.بعد این همه دروغ در تاریخ سرهم بندی کردند که فلانی بخاطر احقاق حقی عمامه از سر انداخت .چه مردم بی فکری بودیم و خاک بر سر روشنفکران ایران که تاریخ تازی را باز نکردند.

  • ناشناس
    0

    بخدا این پیشانی سیاها که طرفدار حجاب اجباری اند کنترل حجاب بچه های خودشون رو ندارند ولی به شدید ترین روشها برا مردم نسخه میپیچند
    یه عینک حیا بخرید و به چشمهای نجستان بزنید و اینقدر شیر زنان این مرز و بوم رو اذیت نکنید

  • مجید
    2

    اینها سفارش شده آقای علم الهدی که این بلاها سر این مملکت میاد آقای رییسی نکن این کار را با این مردم مظلوم

  • ناشناس
    0

    باز هم جنایت و بی تفاوتی مردم به این جلادان

  • ناشناس
    0

    الاغ زاده ها به سلامت باشند

    نظرات شما -
    • 0

      انگل زاده نام الاغ را خراب نکن الاغ
      موجود مفیدیه

  • جولانی
    3

    خدایا یا ما رو بکش یا اینا رو از بین ببر
    خسته شدیم
    دق کردیم
    چقدر باید ذلت بکشیم
    هر روز خبر بد
    هر روز خبر اختلاس
    هر روز خبر بدبختی برای ایران و ایرانی
    چند تا طایفه مملکت رو بین خودشون تقسیم کردند
    مرگ بهتر از این زندگیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همت چاره ساز است،آدم های ترسو و ضعیف همیشه پشت خدا قایم میشن،و فقط دعا و نفرین می کنن.،چرا صدام قذافی و .... با دعا و نفرین از بین نرفتند؟؟؟؟اگر چه ساده لوحانه خواهی گفت که با دعا و نفرین مردم سرنگون شدند!!!!

    • امیر ب جولانی
      0

      جناب جولانی خدا خودش جیره خوار دولته خدا خودش ظالمه

  • دانیال
    0

    جمهوری طلبان یعنی این

  • پیرفرزانه
    0

    آقای زرت ابادی واقای محمد چاخان این زایش فکر واندیشه غلط شماست که ساز را وارونه فوت کردهاید همفکر با عظمت شما صادق خلخلی یا دآور تفکر شماست که با یک چرخش نا گهانی هشت سال مدعی آزادی شدیدید وبی اخلاقی بی حیاگری را ترویج کریذ

  • مجید
    0

    مرگ بر ارتجاع

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      آسوده بخواب که فرزندان اعراب و تحفه زاده های مفتخور از مرگ ما از مرگ دختران و پران ما زنده و شادابند تو آسوده بخواب که دیگر کسی نگران حجاب تو نخواهد بود که بی غیرتی و بی عرضگی من ایرانی باعث جوانمرگی مظلومانه تو شد

  • وحید
    30

    طرفداران هرزه گری در کشور میخوان با هجمه به پلیس هر غلطی دوست دارند انجان بدن، این دختره به هر حال این اتفاق براش رخ می داد

    نظرات شما -
    • ب وحشید
      0

      ب هر حال تو ساندیست بخورررررر...

  • ناشناس
    0

    یا خدا اوضاع کشور خیلی بی ریخت شده که مردم رو میبرن تو کلانتری میکشن بعد جنازش رو میدن خانوادش انوقت ادعاشون هم میشه باو باید این مامور بیشعور که اینکارو کرده حداقل 100 شلاق در ملاء عام بزنن تا ادم بشه

  • ناشناس
    0

    حالا سوژه جدید اینه چرا چون پشت سر حتما خبرای دیگه س این بیچاره این همه رادیو وتلویزیون راجع به جرج فلوید وعزاداری برای اون پورن اصلا کلامی گفته نمیشه بع چه علت خودشون میدونن که کار اشتباهی کردن خدا لعنتتان کنه جلو هزاران غارتایران نمی گیرید گرچه مرگ انسان ها براتون مطرح نیست هدف کیفتان مطرحه

  • Mm
    0

    بالاخره هر روز باید با یک داستانی سرمون گرم بشه دیگه.

  • 0

    ای محسن چهل سال پیش مردم خیلی جمهوری اسلامی را دوست داشتن دفاع تمام قد میکردن مسلمه الان شما طالبان رو بخوای درضمن اگر میخوای چرا توایرانی بر رو کشورت افغانستان چرا دفاع بیخود میکنی در ضمن طی این چهل سال دوره جوانی ما به هدر رفت چون معلوم شد اکثر مسولین گرا زاده و بدبخت بودن مثل بچه های خودشان با غارت این مملکت بچه هاون رو فرستادن ‌آمریکا وکانادا ودر اونجا هم مقر درست کردن حالا بحث این دختر رو کشیدن که گند کاری هایشان پوشانده شه

  • ناشناس
    18

    سلام.
    یه سوال؟
    کسی که اشتباه کرده کی هست؟
    چرا هیچ کس اعتراض نکرد که خانم چرا حجاب رو رعایت نکردی؟
    همه میگن پلیس اشتباه کرده ، بابا پلیس افرادی که حکم خدا و قانون رو رعایت نکردن ، ارجاع داده برای آموزش ، این کار غلط هست؟یا افرادی که قانون خدا و قانون کشور رو رعایت نمیکنن؟

    نظرات شما -
    • تار
      0

      سرت زیادی زیر برف کردی

    • دانا
      0

      قانون خدا و کشور دزیدی و اختلاس و چپاول منابع ایران را حلال کرده ؟!شده پلیس بدون حکم قضایی یک مجرم را دستگیر کند؟ولی زنان بی حجاب بدون حکم قضایی و با داشتن سرپرست و قیم و ولی دستگیر می شوند و برای آنها پرونده تشکیل می شود.اگر نمی دانید در مدارس ۱۲ سال درس خواندن باید با آموزش و تربیت توام می شد .کسی که ۱۲ سال در مدرسه مقنعه زده ولی الان بی حجاب است با یک ساعت آموزش توجیهی به راه راست هدایت می شود؟
      هدف از گشت ارشاد هر چه می تواند باشد به جز هدایت.

    • ناشناس
      0

      این قانون فقط وفقط برا حجابه اونم مردم نه توله سگهای خودشون ؟

    • 0

      سامولیک فرمانده

  • 0

    فکر کردین چی مثل اون هواپیمای اکراین که ۲۷۰ نفر مردن این یکی براشون مطرح نیست مثل اونا فراموش میشه جان هیچ ایرانی که بمیره اصلا مطرح نیست حالا یه نود ساله ازشون بمیره یک ماه عزاداری یا جرچ پورن یادتونه وتا چند ماه در کشور ما عزاداری بود

  • 1

    ای علی حقیقی وقتی پیامبر امامان حمله کردن به ایران تو بودی که به زن و بچه ها رحم نمیکردن حتی زن متاهل رو میبردن تو بودی که می گفتن اگر اسلام نیاورید ما گردن میزنیم تو بودی که که چطوری مردم ایران برده کزدن الانم بعد از ۱۴۰۰سال که منتطر این بودن که ایرانی را برده کنن الان میبینی

  • ناشناس
    1

    ما مردان در دفاع از خانمها اماده قیام
    هستیم

  • ناشناس
    0

    رحیم قمیشی: چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟
    در بخش‌هایی از نوشته رحیم قمیشی، عضو مجمع ایثارگران آمده است:

    به عنوان پدری که دختر ۲۲ ساله دارد می‌نویسم

    برای مهسا امینی دختر خانم ۲۲ ساله کردستانی مسافر تهران، که به بهانه بدحجابی دستگیر و سپس نیمه جان و سکته کرده‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند، می‌نویسم

    با چشمانی اشکبار می‌نویسم

    او دختر من است. من با دیدن او بر تخت بیمارستان احساس کردم دخترم را برده‌اند پلیس، تهدیدش کرده‌اند، ترسانده‌اند او را، و قلب نازکش قفل کرده. کلیه‌هایش از کار افتاده و حالا تنها دعا ممکن است زنده نگاهش دارد.

    من دارم دیوانه می‌شوم

    دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟

    چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟ کاش من مرده بودم تو را چنین نمی‌دیدم

    دخترم مقاومت کن

    اشک‌ نمی‌گذارد بنویسم
    ما همه برایت دعا می‌کنیم
    لطفاً بمان دخترم

    التماست می‌کنم‌...

    قول می‌دهم آینده روشن است

    ما را ببخش

    ما را ببخش...

    لطفا بمان دخترم

    برای ایران

    ***

    این چه هدایتی است؟

  • ناشناس
    6

    سلام.اولا دقیق اعلام نشده علت به کما رفتن چی بوده و عده ای بدون اطلاع میگن ضرب و شتم.
    ثانیا سوال اینجاست ، مگه حجاب حکم و خواست خداوند و قانون کشور نیست؟
    اگه کسی بی قانونی کنه نباید ازش پرسید چرا قانون رو رعایت نمیکنی؟

  • Amir
    0

    کاری کنید که طالبان راازشرمندگی درآورید!

  • محمد
    0

    با اون حروم لقمه ای که سر قرار رشوه با یورو دستگیر شد هم همین طوری برخورد کردین؟

  • مردم
    0

    قبل از انقلاب پلیس مایه غرور و امنیت بود حالا یه مشت ارازل و اوباش پلیس شدند

  • دانا
    1

    وقتی می خواهند یک خلافکار را دستگیر کنند خلافکار حق دارد کارت شناسایی پلیس را رویت کند ،ولی گشت ارشاد به بهانه ی هدایت یک خانم که در ایران پدر،عمو ،برادر،پدربزرگ،شوهر همه قیم او می باشند را بدون ارائه ی کارت شناسایی و بدون اجازه ی قیم و ولی با زور و ارعاب وارد یک خودرو می توانند بکنند و به مکانی دیگر ببرند و اگر آسیبی به خانم رسید فقط بگویند ما داشتیم هدایت می کردیم؟
    اگر ولی وقیم اجازه ندهد زن نمی تواند به هر مکانی برود ولی رفتن به ماشین گشت ارشاد نیاز به اجازه از ولی ندارد؟!
    گشت ارشاد و ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فقط برای افزایش نفرت از دین اسلام است.یک افکار شیطانی است تا مردم مذهبی هم بی اعتقاد شوند .

  • قاسم مکارم شیادی
    13

    مملکت امام الزمانی است و قوانین اسلام مو به مو باید اجرا کرد و هرکس ناراحت است از ایران بره بیرون

    نظرات شما -
    • 🐜
      0

      پس حکومت شماوامثال توهدفتون بدنام کردن امام زمان ع است وازلین بردن اعتقادات مردم.هههههههههه نه

  • ناشناس
    0

    به چه گناهی گرفتن؟ به جرم عدم رعایت قانون و بعد شرع آن وقت امدی می‌گویی اشک؟

  • ناشناس
    1

    قدیما مردم با دیدن پلیس احساس امنیت میکردن الان پلیس رعب و وحشتی یجاد کرده که مردم باید فرار کنند این ارازل اوباش نام پلیس را خراب کردن

  • ناشناس
    1

    تف به شرف نداشتتون این همه دزدی اختلاس ول کردید چسبیدید به چهار تا موی یه دختر بی گناهش خدا از سر تون نگذره بی غیرتها

    نظرات شما -
    • جیحون
      0

      مردم دیگه گول دروغهای این نیرویض دمردمی رانمیخورند ایندخترطبق اظهارات شاهدان موردضربوشتم قرارگرفته و اطلاعیه نیروی انتظامی کاملا جهت ماست‌مالی کردن قتل یکدخترجوان است امربه معروف راازطالبان بیاموزید

  • سیامک
    0

    واقعا خاک برسر ما که اینهمه سازمان عریض و طویل داریم اما دریغ از کارایی ،خاک ب سر ما که سردر مداران نظام وحکومت اسلام را اینگونه معرفی میکنند وای بر ما که زن ودختر مردم رو از کنار همسرو پدر وفرزند خویش به بهانه احمقانه حجاب با دستان نامحرم ونجس خود به نیروی مثلا انتظامی میبرند آیا این بود حکومت عدل علی، آیا این بود وعده ای که خمینی داده بود ؟

  • ناشناس
    1

    طبق قانون باید موضوع بررسی بشود اگر به ایشان بد رفتاری شده باید با متخلفین برخورد قانونی انجام شود. هیاهو ورشکستگان سیاسی که آقازاده هاشون در امریکا و کانادا و فرانسه عیش و نوش می کنند. نه تنها مرهمی بر غم آن خانواده نیست بلکه آتش زدن جگر آن هاست برای ماهیگیری سیاسی. و روتوش به بی آبرویی و فقط افراد ساده لوح و یا مزدور فریب و دنباله رو این ها هستند. فقط قانون قطعا حق احقاق خواهد شد. مبارزه با ولنگاری بی حجابی و منکرات هم با زکاوت و هوشمندی باید انجام شود ، و تاکید می شود با همه منکرات از بی حجابی تا اختلاس و رانتخواری.

  • م.س.
    1

    فقط ببینید چه کسانی اعلام نظر کرده‌اند! رحیم قمیشی که از خودشونه، خاتمی و عارف و صادقی و مجتهدزاده هم که روز روزش حرفشون خریدار نداره حالا که شب تاره!

  • ناشناس
    0

    یاد ندا اقا سلطان افتادم.نقشه برای کردستان نیست؟

  • ناشناس
    0

    داریم به کجا میریم

  • ناشناس
    0

    مشکل کشورما بهخاطر چهارراه تار مو نیست که دختر ۲۲ ساله کشته شود. مشکل اون عقیده افراطی گری که ما بایدکه مارو ازدنیا متزوی کنه این کار خیانت به اسلام ‌وکشور می باشد

  • ناشناس
    0

    خدایی حجابش معمولی بود

  • ناشناس
    0

    کرد بی غیرت نباش

  • احمد علیزاده
    1

    اتفاقی که نباید افتاده، تعجب من ازاین کفتارهایکه اکثرا دردولت گذشته مسئولیت داشتن هست حالا دم از قانون میزنید شما کجای این قانون بودید که هیچ گونه جوابگوی ملت نبود وهربلایی که نباید را سر ملت آوردید،چرا ازحقوق مردم دربرابرقتل شهردارسابق،سرقت های حسین فریدون،مهدی جهانگیری،دخترمظلوم وزیر،دخترنعمت زاده،ژن برتر عارف وحقوق های نجومی،صندوق فرهنگیان،والی اخر دم برنیاوردند؟آقای خاتمی ساعت خواب؟انصاف نصف دین هست چه دشمنی با این بنده خدابوده،مرگ وزندگی دست خداست البته برای افرادی خدا را ناظربراعمال خودنمیداند فرق میکنه،

  • ناشناس
    0

    اینها مگه ساندیس خور بودند یا مگه گشنه بودند زدین دختر م دم رو نابودید میخواهید با یک ناهار سر ته قضیه رو هم بیارید

  • محسن
    0

    راه حل رفراندم برای تمام مسایلی که حل نشده . بسمه الله .....

  • علی شایان
    0

    همچنین قشنگ ماس مالیش کنن

  • مهدی
    1

    مگه این مملکت قانون نداره هرکی هرغلطی میخواد انجام میده، چرا با مردم اینکارو میکنید من همسرم محجبه و چادریست بخدا میترسم تنها بره بیرون یا سوار اتوبوس بشه از این میترسم که حرفی، یا فحشی بهش ندن یا خدایی نکرده اسید روش نریزن حضرات برا مخفی کردن بی لیاقتی و دزدیاشون هرروز یه حکایتی جور میکنن، راستی دوستان جریان 92هزار میلیارد تومان اختلاس فولاد مبارکه به کجا رسید نکنه این اتفاقات برا فراموشی اون اتفاق یا دزدی سنگین بوده

  • خشم ملت
    0

    آقازاده و با پول مردم برن کانادا آلمان امریکا عیش نوش پارتی ایران کردن جنگل

  • پونه
    0

    چقدر متن اقای افشین علا بوی حقیقت و انصاف و آگاهی میداد

  • ایرانی
    0

    ای افرادی که زمامداری میکنید یا این حق را بخود میدهید که دختران و زنان مردم را به زور و در برابر دیدگان خانواده شان سوار ونهای مزگ کنید بروید و نهج البلاغه را با دقت بخوانید و همینطور کتاب شاهزاده و گدا تا بدانید زمام داری و ارشاد چه اصول و قواعدی دارد.این دو کتاب برای شما نوشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها