روایت دایی «مهسا امینی» از آخرین وضعیت او: دکترها گفتند دعا کنید

عصر روز سه‌شنبه، ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در بزرگراه شهید حقانی تهران دستگیر می‌کنند. ماموران به برادرش «کیارش» که در محل حاضر بوده گفتند که مهسا را برای یک ساعت کلاس توجیهی و آموزشی به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا می‌برند. دو ساعت بعد، کیارش از پشت درهای بسته پلیس امنیت اخلاقی متوجه می‌شود که خواهرش به کما رفته و با ماشین آمبولانس از ساختمان وزرا خارج شده است.

روایت دایی «مهسا امینی» از آخرین وضعیت او: دکترها گفتند دعا کنید

پزشکان بیمارستان کسری، تشخیص سکته قلبی و مغزی داده‌اند. تا ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه، قلب مهسا همچنان می‌تپید اما مغزش دیگر هشیار نبود. پزشکان خانواده دکتر اهل سقز را جواب کرده‌اند. جو بیمارستان امنیتی است و خانواده امینی پشت در اتاق مراقبت‌های ویژه دست‌به دعا ننشسته‌اند.

صبح پنجشنبه برای اطلاع از حال مهسا امینی با بیمارستان کسری تماس گرفتم. اپراتور پذیرش بیمارستان گفت که نام بیمار در سیستم ثبت نشده و بیماری به این نام در بیمارستان کسری بستری نیست. تلفن را قطع کرد.

در بیمارستان کسری چه گذشته؟

به بیمارستان کسری رفتم. از حراست بیمارستان، نشانی بخش مراقبت‌های ویژه را گرفتم. آسانسور و پله‌ها را نشان داد. داشتم می‌رفتم که بلافاصله پرسید «کدام مریض؟» گفتم امینی. پرسید «نام مریض امینی است؟» رو به همکارش کرد و گفت: «برای اون دختره است». همکارش نزدیک آمد و گفت که خانم امینی ممنوع‌الملاقات است. خواستم که برادر یا پدر یا مادرش را ببینم. گویا اجازه نداشتند. کمی ایستادم. مردی با موهای آشفته و چشم‌های بی‌خواب پایین آمد. نزدیکش شدم. دایی مهسا بود.

از حال خواهرزاده‌اش گفت: «مغزش که از کار افتاده بود. قلبش هم حالا دیگر نیمه‌فعال شده و کلیه‌هایش هم دیگر کار نمی‌کنند. دکترها گفتند فقط دعا کنید.» از جزییات ماجرا که پرسیدم پسردایی‌اش گفت ما به شما اعتماد داریم. دایی مهسا حرفش را قطع کرد و گفت: «من به شما اعتماد نداشتم هم همه حرف‌ها را می‌زدم. ترسی از کسی نداریم. اینجا ما طلبکاریم.»

فرماندهی انتظامی تهران در نخستین واکنش به این اتفاق گفته مهسا امینی به طورناگهانی دچار عارضه قلبی شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته است. این سخنان اما با اظهارات «کیارش امینی»‌، برادر مهسا در تضاد است. کیارش گفته: «پشت در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی ایستاده بودم. ناگهان صدای جیغ و داد بلند شد. همه در ساختمان را می‌کوبیدیم. از در بالا رفتیم. اما در را باز نکردند. پنج دقیقه بعد یک آمبولانس از ساختمان خارج شد. هر دختری که بیرون می‌آمد می‌گفت که یک نفر را کشتند. عکس مهسا را به دخترها نشان می‌دادم. از میان آن‌ها یک نفر گفت که مهسا در بغل خودش این‌ مساله برایش پیش آمد».

ناهار و شام می‌دهند؛ نگران نباشید!

دایی مهسا، آنچه را دیروز در بیمارستان گذشته بود برایم شرح داد: «دیروز فرمانده پلیس به همراه چند همکارش آمدند دیدار ما. هر چه پرسیدیم چه شده؟ قول دادند که تصاویر دوربین‌های مداربسته را به زودی به ما نشان می‌دهند. من بهشان گفتم که هرکاری هم بکنند بی‌فایده است. می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند.» پرسیدم برای چه آمده بودند؟ گفت: «آمدند گفتند نگران نباشید؛ سپرده‌ایم ناهار و شام به شما بدهند. معلوم نیست چه کسی این بلا را سر مهسا آورده؛ بهش گفتم این مشکل حل شدنی نیست. امروز نوبت دختر ما بود، فردا نوبت دختری دیگر است. فقط صورت مساله را پاک می‌کنید.»

همین‌ها را می‌گفت که چند زن و یک پسر پایین آمدند. به کردی حرف می‌زدند. توی چشم‌هاشان سرخِ اشک بود و زیر چشم‌ها کبودِ بی‌خوابی و اضطراب. انگار هنوز باور نکرده‌اند. مهسا قرار بود به خانه برگردد. حالا توی بیمارستان به زور دستگاه نفس می‌کشد. تا لحظه تنظیم این گزارش، جزییات بیشتری از حادثه ساختمان وزرا منتشر نشده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • ناشناس
    23

    اگر میخواهید امر به معروف کنید از راه درستش باشه
    کار رو به کاردان بدین نه تازه واردهای نابلد .......و خل و چل که آبروی اسلام رو می‌برند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امر به معروف همراه هرج و مرج می‌اید تا قانون را بی اثر کند.

    • ناشناس
      8

      غلط کرده هر کی میخواد ما زنها رو امر به معروف کنه، خودشون رو اصلاح کنن و ذهن‌های بیمارشون رو

    • ناشناس
      6

      امربه معروف با قانون شکنان که برخورد می شود فرق دارد چون ضابط قانون هستند

    • ناشناس
      2

      از ذهن آزادتان مشخص هست درکثافت کاری ها!

  • ناشناس
    3

    خدا نابودتون کنه با مردم چه کردید

  • باز نشسته
    0

    فقط اینو میتونم بگم خدا به خانواده اش تحمل و صبر دهد

  • زینب
    2

    مسئول امر به معروف کشور باید دادگاهی شود امنیت روانی زنان را به شدت با رفتارهای غیر انسانی از بین برده است.

  • ناشناس
    3

    فرزندان ایران را به چه جرمی میکشید به جرم مو.ای اهل تزویر و دروغ و ریا ودزد ای اهل ..دیگه چی نیستید که بهتان گفته شود پشت اسلام ایستاده اید و دارید ابروی اسلامرا میبرید ومردم را از مسلمانی فراری دادید .اهای مراجع دینی اهای اخوندهای دربار رییسی و...لالمونی گرفته اید چرا در این مورد حرفی نمی زنید سگ هار دم در گذاشتید .این مردم از شمای نامردان چشم گردانیده و اهمیتی به شما اگر هم کشته شوید نمی دهند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      قانون را رعایت کنید تا این چیزها را نبینید همانند بقیه قوانین که دستگیر می شوید در ضمن چگونه کشتند وقتی این همه آدم هستند در آن مکان برای آموزش و یک نفر غش می کند یعنی از آن همه آدم این را کشتند؟ یعنی آمدن و این را کشتند در بین جمعیت که آمدن آموزش ببینند؟فکر کن اول

    • ناشناس
      11

      یا نادان هستی یا دنبال چیز دیگر
      برو در کانال خبر فوری وقتی حوصله نداری و فقط بنویس دزد و فساد ببین چند تا دستگیر شده برای تو لیست می کند و چند از مو! در ضمن قانون گریزی می کنید انتظار داری ماموران نگاهتان کنند؟ یا ماموران می گویند به قانون احترام بگذار و برو کلانتری یا حجاب درست کن با گستاخی تمام دهن کجی می کنید و.. آن وقت انتطار دارید از گل نازک‌تر به شما بگویند؟ این بازی های شما تمام شده

  • هموطن
    2

    الهی این پوتین خیر نبیته، از اون روز که ناهار نداد ، همه دنبال ناهار دادن و ناهار گرفتن هستن

  • ناشناس
    3

    پس این فرمانده کجاست چرا جوالگو نیست نیروهای تحت امرش معصوم کشی راه انداخته اند ننگ بر شما وقانون نویسان

  • ناشناس
    3

    ای خدالعنتتون کنه ای خدالعنتتون کنه دست ازسراین دختران وبانوان معصوم بردارید

  • قاسم مکارم شیادی
    3

    عاقبت خلافکاران و دشمنان اسلام همین است، فرزندان مسوولین جانفشانی میکنند وسط بلاد کفر و لب دریا کشورهای غربی و استخرها آمریکا وکابارها کانادا در حال مبارزه خانم ها بد حجاب علیه امنیت اقدام میکنند ، کشت ارشاد کاری خوبی کرد مهسا کشته اگر آدم بود اسمش میگذرند فاطمه یا معصومه یا زهرا

  • ناشناس
    2

    خانم امینی،ژاندارک ایران است در کنار دختر آبی

  • ناشناس
    1

    انشالله خدا به اين خانواده صبر بده واقعا خيلي سخنه تحمل اين درد و ناراحتي

  • ناشناس
    1

    کجایند آنان که برای بازیگر پورن استار آمریکایی شمع روشن می کردند و یقه درانی می کردند؟!!

  • ناشناس
    1

    در ادیان دیگر هم آیا........... ؟؟

  • ناشناس
    0

    ای دین داران ظالم ، از اتش خشم خدا بترسید .
    روزگاران و آیندگان بر وجهه شما نفرت خواهند فرستاد و شما را لعن خواهند کرد .
    یک به یک مسئولین این کشور از بالا تا پایین ، روزگار خوشی نخواهید دید.

  • سیاوش سلطان
    0

    من به چشم خود دیدم که جانم می رود ...
    این رفتارها باعث پایمال شدن خون مرزبانان و حافظان امنیت که در این راه شهید شده اند می شود.
    کتباً این رفتهر نفوذی ها را به حفاظت اطلاعات کل فراجا (ناجا) گزارش کرده ام با مدرک ، به نام در کربلا چه گذشت ، اما انگار افراد خودسر شده اند از کسبه جزء تا کارکنان دولت و این روند اگر ادامه پیدا کند و فکر اساسی برایش نشود ، افراد سودجو تحت لوای قانون و اسلام به اهداف خبیث خود می رسند.
    تفاوت یک دختر شهرستانی با یک دختر تهرانی زمین تا آسمان است ، توجه به جنسیت و سن و سال و بیماری های زمینه ای یکی از وظایف اولیه دستگیری است ، اگر فرد دورغ گفت ، یادآوری کنید ، دروغ به مامور باعث افزایش جرم می شود ، اگر اثبات شد راست می گوید ، طبق یک بیمار با او رفتار کنید ...
    کو گوش شنوا ...
    انگار گوش شنوا نیست و عمداً زنجیر دیوانه ها را رها کردن و بیماری مسری و همه گیر شده است.

  • ناشناس
    5

    لعنت به آن کلاغ سیاه های عقده ای و ریشوهای وحشی که به خاطر پیدا بودن مو آدم می کشند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به چادریها بی احترامی نکنید خیلی از چادریها با احترام هستن و وجودشون ارزشمنده یکطرفه قضاوت نکنید

  • ناشناس
    21

    حجاب حکم و خواست خداوند هست.
    قانون برای همه است و کسی که میگه من دوست دارم هر کاری که میخوام انجام بدم حرفش درست نیست.
    مگه ما تنها زندگی میکنیم؟جامعه یه مکان عمومی هست و همه باید قانون رو رعایت کنن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چند سال با طالبان و داعش زندگی کردی مزدور ؟

    • ناشناس
      3

      درود خدا بر شما

    • ناشناس
      0

      زن امام حسین مادر زین العابدین چی تنش بود وقتی آوردنش بازار مدینه بعنوان کنیز برای فروش

    • 1

      دزدی وکشتن وغارت م مال خداونده ؟

    • 1

      تا حروم ....مثل تو هستند این مملکت اوضاعش همینه .

    • ناشناس
      0

      ایه ۶۰ سوره نور را مطالعه کن شما به قران
      هم اعتقاد ندارید

  • ناشناس
    0

    لطفاً حرمت نگه دارید.خیلی ناراحت کننده است . این مسئله کاملا مشکوکه؟. افراد با ایمان, معتقد جامعه که برخی با چادر زنانه و ریش مردانه شناخته میشوند که البته از روی ظاهر نمیشود قضاوت باطن کرد برای نجات ناموس کشور همسایه بیوه و شهید شدند . قضاوت عجولانه نکنیم.

  • مومیایی
    1

    اونایی که تو قم ومشهد دخترهای جوان صیغه میکنید به زور اونایی که دم از خدا میزنید خودتون درست هستید که دختر مردم و بخاطر حجاب کشتید؟

  • محمد
    1

    بنده به عنوان یک پدر و یک ایرانی از حادثه رخ داده به شدت متاثر شدم . جا دارد به همه دختران جوان توصیه کنم پوشش مناسب تا حد زیادی می تواند امنیت آنها را از انسان های بیمار و ضد اجتماعی حفظ کند وگفتن این عبارت که من دوست دارم به هر شکلی باشم مردان باید ذهن خود را اصلاح کنند از دید گاه فیزیولوژیک (که مردان از نظر ساختار روانی وجنسی تحریک پذیری زیادتری دارند) گفتار درستی نیست و مقایسه کشور ایران با کشور های اروپایی که تقریبا هیچ گونه محدویت هایی را در روابط دو جنس قایل نیستند کار درستی نمی باشد. البته نیروی انتظامی باید از وجود کارشناسان خبره و صاحب علم واندیشه روز بهره ببرد تا چنین مشکلاتی در آینده به وجود نیاید

  • ناشناس
    0

    تا کی خفت و خواری قربانی بعدی کیست

  • ناشناس
    0

    به جای امید نداشته باشید خودتان انتقام
    بگیرید

  • ناشناس
    0

    تا عالم وآدم بوده اینطور اتفاقات بوده درآینده که ماهم نیستیم خواهد بود.به واکنشهای اجتماعی دامن نزنید رعایت کنید وآرامش مردم را بهم نزنید وخانمها هم باید رعایت کنند باور کنید تنها چیزیست که مردم وخانواده ها درسطح کشور آرزویش را دارند

  • ناشناس
    0

    البته ازاین اتفاق که ممکنست درانجام هرکاری رخ دهد بسیار متاسفیم .بله نوع بشر ماندنی نیست وحتی ازثانیه پایان عمرش هم خبرندارد. ازآنجا که درخصوص حجاب برابر آنچه کارشناسان دین طی ماه های گذشته صحبتهای زیادی کردند ومخالف وموافق فراوانی هم داشت باید عرض کنم آنچه جامعه رادچارآشفتگی وهرج ومرج میکند بعضا نوع رفتار وتصمیماتی است که بخودمان تحمیل میکنیم همه شاهد هستند که ظاهر جامعه مابا آنچه دردهه های گذشته حاکم بود متفاوتر شده است .البته این تفاوتها را باید هم درتفکرات مردها وهم درتفکرات زنها باید دید .دقت کنید زنان ومردان دیروز که جوان وشاید هم مجرد بودند حجاب بحث داغ روز زمان خودشان نبود زیرا بدلخواه وبا میل واراده رعایت میکردند وکسی هم متعرض نمیشد همان دیروزیان صاحب اولاد شدند و با پیشرفت تکنولوژی و بخدمت گرفتن امکانات جدید برای زندگی از یک جامعه بسته به یک جامعه باز هدایت شدند. بنابرین برای خیلی از خانواده ها این پدیده نو ظهور بنام بدحجابی را درمسیر زندگی قابل اهمیت نمیدانند. باورها واعتقادات چون به یک حداقلی میرسد تضارب افکار بوجود میاید ونتیجه را مثل این خانم خواهیم دید .

  • 0

    الگوی دختران ما در این ظاهر و رفتار کیا هستن؟
    نباید اونا پاسخگو باشن؟که چرا رعایت نمیکنن و دختران ما به تقلید از اونا اینطور میان تو جامعه و بی قانونی میکنن که پلیس هم بخواد واکنش نشون بده.

  • 0

    سلام.اولا دقیق اعلام نشده علت به کما رفتن چی بوده و عده ای بدون اطلاع میگن ضرب و شتم.
    ثانیا سوال اینجاست ، مگه حجاب حکم و خواست خداوند و قانون کشور نیست؟
    اگه کسی بی قانونی کنه نباید ازش پرسید چرا قانون رو رعایت نمیکنی؟

  • 0

    یک سوال این موضوع برای همه اتفاق میفته؟
    پلیس به همه تذکر میده؟
    خوب کسی که قانون ور رعایت نمیکنه نباید بهش تذکر داد؟
    این همه آدم تو جامعه هستن دارن رعایت میکنن ، کسی بهشون چیزی میگه؟
    همه باید قاون رو رعایت کنن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا هی این سوال تکراری رو میپرسی؟
      ببین قانونی که بیش از نیمی از جامعه با اون مخالفن، دیگه قانون نیست.
      مثلا اگه قانون بگه توی کل سال، هیچکسی حق نداره بیرون از خونه چیزی بخوره، همه ملزم به رعایتن؟
      اگه دموکراسی واقعی داشتیم، میتونستیم اعتراض کنیم یا حداقل رای گیری. ولی اینجا...

  • 1

    بانوان کشور ، کسی با حضور شما در اجتماع مخالف نیست.
    حق شماست از هوا و امکانات کشور برخوردار بشید و لذت ببرید و حتی باید بیشتر شرایط مناسب رو برای استفاده بانوان فراهم کنن.
    ولی حجاب حکم و خواست خدا و قانون کشور هست ، حرمت خدا و خودتون و جامعه و قانون رو نگه دارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها