مظنونان حمله به نگهبانان منابع طبیعی چمستان دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری دو نفر از قاچاقچیان چوب که به نگهبان منابع طبیعی در چمستان حمله کرده بودند، خبر داد.

مظنونان حمله به نگهبانان منابع طبیعی چمستان دستگیر شدند

محمد صادق اکبری با اظهار این که قطع درختان وقاچاق چوب تجاوز به حقوق عامه است، افزود:  درپی انتشار فیلمی درفضای مجازی درخصوص قطع بی رویه درختان و قاچاق منابع طبیعی و حمله به نگهبانان با ورود دادستان چمستان به عنوان مدعی العموم و همکاری نیروی انتظامی دو نفر از قاچاقچیان چوب بازداشت شدند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاچاقچیان چوب عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق چوب موارد مهم به روسای ادارات منابع طبیعی بیان شده است و برای مدیران سهل انگار قطعا پرونده قضایی تشکیل و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه احیا و حفاظت از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی از وظایف دستگاه قضایی است، افزود: متاسفانه سود جویان به روش های مختلف وبرای منفعت بیشتراقدام به قاچاق چوب واز بین بردن منابع طبیعی می کنند،قطع بی رویه درختان و قاچاق منابع طبیعی تجاوز به حقوق عامه است ودستگاه قضایی استان دراین زمینه ساکت نیست.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: دادستان های سراسر استان دراین زمینه ورود وقاطعانه برخورد می کنند و مابه جد پیگیر پرونده‌های قاچاق چوب و قطع درختان هستیم.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در سال های اخیر بسیاری ازمسائل، معضلات وعلت های قاچاق چوب در استان را پیگیری کرده ایم، تصریح کرد: به طور مستمر با مدیران کل منابع طبیعی و مدیران شهرستان‌ها در ارتباط هستیم و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است با توجه به دستگیری دو نفر در این خصوص، دستگیری دیگر متهمان در دستور کارقرار دارد.

نگهبان ایستگاه جنگلی کشپل نور در درگیری با قاچاقچیان چوب آسیب دید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داری نور گفت: نگهبان ایستگاه جنگلی کشپل بخش چمستان این شهرستان در درگیری با قاچاقچیان چوب از ناحیه گردن و دیگر اعضا آسیب دیده است.

عبدالصمد میربزرگی روز یکشنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این حادثه سه شب هفته گذشته رخ داد و متاسفانه نگهبانی که مسوولیت ورود و خروج خودروهای مشکوک در منطقه جنگلی کشپل را بر عهده داشت از سوی چند قاچاقچی چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

همچنین از روز گذشته فیلمی این درگیری و ضرب و شتم نگهبان در شبکه های اجتماعی توزیع شده است. 
میربزرگی توضیح داد: یک راننده نیسان حامل چوب قاچاق زمانی که قصد خروج چوب را از این منطقه جنگلی داشت به قصد فریب یک دستگاه خودروی سواری را جلوی خودروی حامل چوب می فرستد تا متوجه اوضاع شود و بعد به دنبال این خودرو قصد خروج از واحد نگهبانی را داشت که نگهبانان مطلع و از خروج این خودروی نیسان جلوگیری کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نور یادآور شد : قاچاقچیان چوب که دستکم چهار نفر بودن با در اختیار داشتن چوب دستی و سلاح سرد به سمت نگهبانان حمله ور می شوند و متاسفانه یکی از آنان را زخمی کرده و سپس متواری می شوند. 
میربزرگی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت عمومی این نگهبان خوب است.

وی بر خورد جدی با قاچاقچیان چوب را خواستار شد و گفت : در برخی از خبرها از مصدوم شدن جنگلبان صحبت شد که واقعیت ندارد.

به گفته  تاکنون ۳۰ قاچاقچی چوب در این منطقه شناسایی شده است.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با گستره ۲۳۰ هزار عرصه جنگلی و مرتعی زیر پوشش حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری قرار دارد.
مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر با گستره بیش از ۶۰۰ هزار هکتار و دیگری با بیش از یک میلیون هکتار به مرکزیت ساری است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نگهبانه را اعدام کنین .اخه دزد که خودیه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها