جزئیات شهادت پلیس فداکار توسط دزد چاقوکش/ ویدئو

سارق خانه که برای فرار از دست پلیس مأمور کلانتری را به شهادت رسانده بود ساعاتی بعد از جنایت در حضور بازپرس جنایی تهران به بازسازی صحنه قتل پرداخت.

جزئیات شهادت پلیس فداکار توسط دزد چاقوکش/ ویدئو

ساعت 5 بامداد یکشنبه 13 شهریور دختر جوانی که تنها در خانه‌اش زندگی می‌کرد با شنیدن صدایی عجیب از خواب پرید. ناگهان پشت پنجره بالکن اتاقش، سایه‌ای دید وقتی بیشتر دقت کرد متوجه شد فردی در حال تلاش برای باز کردن قفل در است.

دختر جوان بلافاصله تلفن همراهش را برداشت و با برادرش تماس گرفت بعد با صدایی لرزان و آرام گفت: «دزد آمده و می‌خواهد وارد خانه شود.» دخترجوان خواست ادامه دهد که ناگهان دو مرد ناشناس را بالای سرش دید.

یکی از سارقان که صورتش را با نقاب پوشانده بود چاقو را به طرف دختر جوان گرفت و تهدید کرد که اگر سروصدا کند زنده نخواهد ماند. بعد هم دست و پای دختر جوان را بست و به جست‌و‌جو در داخل خانه پرداختند. آنها طلاهای دختر جوان، دستگاه بازی رایانه‌ای و مقداری وسایل باارزش خانه را داخل ساکی که به همراه داشتند قرار دادند.

حضور پلیس در خانه

 ساعت 5:30 صبح برادر دختر جوان هراسان خود را به کانکس پلیس واقع در میدان امام حسین(ع) رساند و گفت: خواهرم در مجتمعی در محدوده خیابان نامجو زندگی می‌کند. لحظاتی قبل با من تماس گرفت و مدعی شد که دزد وارد خانه شده است. بعد هم سروصدایی آمد و تماس قطع شد.

بلافاصله مرد جوان به همراه دو مأمور کلانتری 106 نامجو سوار بر موتورسیکلت راهی خانه دختر جوان شدند. به محض اینکه مقابل در ورودی مجتمع رسیدند ناگهان در باز شد و دو مرد نقاب‌دار که یکی از آنها ساکی به‌دست داشت مقابل در ظاهر شد. مأموران اولین متهم را دستگیر کردند اما متهم دوم به داخل مجتمع برگشت و از راه پله‌ها به سمت طبقه پنجم رفت.

در این میان یکی از مأموران کلانتری 106 نامجو مقابل در ایستاد و مأمور دوم به نام استوار یکم امیر کیوان‌لو به‌دنبال متهم فراری وارد ساختمان شد. در راه پله‌ها سارق جوان با مأمور پلیس درگیر شد و با چاقویی که به همراه داشت به شکم او ضربه زد.

ببینید: درخواست اعدام برای قاتل از سوی رئیس پلیس تهران و گریه های همسر شهید کیوانلو در مراسم ترحیم/ ویدئو

مأمور پلیس که به‌شدت زخمی شده بود به‌دنبال سارق که به سمت در خروجی فرار کرده بود رفت و سعی کرد متهم را دستگیر کند و در این میان مأمور دوم وارد عمل شده و متهم فراری را به دام انداخت.

بازسازی صحنه جنایت

مأمور مجروح بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما شدت خونریزی باعث مرگ وی شد. به‌دنبال شهادت مأمور جوان که به‌تازگی نیز ازدواج کرده بود، بازپرس ساسان غلامی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

در تحقیقات اولیه قاتل به بازسازی صحنه سرقت پرداخت و به تیم جنایی گفت: یک سابقه سرقت دارم وقتی از زندان آزاد شدم با همدستم تصمیم به سرقت گرفتیم. ما سارق بالکن‌رو هستیم و بامداد روز حادثه با این تصور که صاحبان خانه‌ها خواب هستند و فرصتی مناسب برای سرقت است، راهی خیابان‌ها شده تا منزلی را برای سرقت انتخاب کنیم. پس از پرسه‌زنی در محدوده خیابان نامجو، متوجه مجتمعی شدیم. از طریق بالکن وارد شدیم اما دختر جوان متوجه ما شد. ما نیز با تهدید چاقو دست و پایش را بسته و سرقت را انجام دادیم.

او ادامه داد: بعد از سرقت در حال خروج از ساختمان بودیم که با مأموران مواجه شدیم. در یک لحظه تصمیم گرفتم از طریق راه پله‌ها خودم را به پشت بام برسانم و فرار کنم. اما متوجه شدم در پشت بام بسته است و راه رفته را برگشتم که با مأمور پلیس مواجه شدم. از ترس دستگیری، ناگهان با چاقویی که به همراه داشتم یک ضربه زده و متواری شدم.

به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

تشییع پیکر مأمور شهید

تشییع پیکر شهید مدافع امنیت امیر کیوان‌لو صبح امروز از میدان امام حسین(ع) تهران با حضور خانواده این شهید و فرماندهان پلیس برگزار می‌شود. مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این مورد اعلامیه‌ای صادر و اطلاع رسانی کرده بود.

دستور دادستان برای رسیدگی خارج از نوبت

در پی شهادت استوار یکم امیر کیوان‌لو در حین دستگیری این سارق مسلح، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور داد تا پرونده این جنایت، به‌طور ویژه و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد. رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر این گزاره که امنیت شهروندان خط قرمز دستگاه قضایی محسوب می‌شود و  در برابر  مخلان امنیت عمومی و آرامش شهروندان هیچ‌گونه تسامحی صورت نخواهد گرفت، گفت: اشخاصی که قصد داشته باشند به هر طریقی امنیت عمومی و آرامش شهروندان را زیرسؤال ببرند، یقین داشته باشند که با سیلی قانون مواجه خواهند شد.

حجم ویدیو: 15.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:49 | دانلود ویدیو
منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    12

    اینجا ماموراجازه هیچ کاری دستگیری نداره اما جای دیگه مستقیم به سر وبعضی موقع ها به پا برا اون یکی مثلاً مامورا مجازه اینجا مامورکشته میشه ولی اونجا مردم بیگناه

  • ناشناس
    9

    جرم و جنایت ۳۰ برابر امکانات و تجهیزات پلیس هیچ

  • بدبخت
    4

    فرماندهان فراجا ناکارآمدن و فقط از میزشون میترسن! ناکارآمدی خودشون رو و با تبلیغات و گنده گویی لاپوشانی میکنند. فرماندهان بی عرضه ای که توان دفاع از معیشت کارکنان خودشون را ندارند و روزانه با سکوت خبری یا یه خبر کوتاه شهید میدن. توانایی فراهم کردن هیچ امکاناتی مثل شوکر پرتابی و جلیقه ضد گلوله قابل استفاده و کارآمد و چابک و و و و و و ندارن. بابا شما توانایی فراهم کردن تجهیزات اولیه اداریتونم ندارین چه انتظارات مزخرفی داریم. توانایی دفاع از هیچی رو توی مجلس ندارین چه برسه قانون گذاری. آره فقط لاف بزنید لاف بزنید لاف بزنید. وای بر شما.

  • فرهاد
    4

    من خیر سرم مدرس حقوق هستم اما نمیدانم در تدریس به دانشجویان چگونه از قوانین و ضمانت اجراهای آبکی و بی تدبیری و مماشات غیرقابل قبول دستگاه قضا سخن کنم ...
    قریب80 مامور حفاظت محیط زیست بواسطه حراست از سرمایه های ملی روبروی مهاجمین ایستاده اند و اکنون در حبس منتظر قصاص هستند و در عوض نافیان قانون و معارضین و متجاوزین به تمامیت جسمانی و اموال و مالکیت ملت و حتی متجریان به اعمال نافی عفت در آسودگی خیال جولان میدهد ... چرا؟ چون سیلی به سارق یا متجاوز بزنید باید استنطاق شوید و محاکمه و مجازات ... چرا ؟ چون از دو عامل در قوانین رنج می بریم اول تورم قوانین و جرمزا بودنشان بجای جرم انگاری و دوم فساد و روابط نامحدود در مراجع قضائی...
    نتیجه با این وصف ارتکاب به جرائم به سن زیر 10 سال رسیده است و عدم مجازات یا تاخیر غیر معمول موجب تجری مرتکب به اعمال مجرمانه و سایرین گردیده است.

  • راستگو
    4

    گناهکار اصلی دولت که ملت گرسنه نگه می داره مردم چاره ای ندارن غیر ازدوزدی کاش کردن کلفتها می کشت

  • امیراز گودسیددرویش میدان شوش
    0

    خدا به خانواده ایشان صبر دهد...واقعا شرم باد بر کسانی که حاضرند به خاطر مسائل شخصی خودشان به جان و ناموس و مال دیگران دست درازی میکنند...آن هم اینطور ...انشاالله زودتر به سزای اعمالشان برسند...

  • ناشناس
    0

    نوش داروی بعد از مرگ سهراب قانون که ایراد داشته باشه اینجاها مشخص میشه وقتی اگر دزدی رو بخوان بگیرن حق تیر نداشته باشن اینجا ها خودش رو نشون میده وقتی امکانات ندارن ماموران ما در مقابل دزدان چگونه میخوان محافظت کنند از مردم قانون ما به نفع خلافکاران تنظیم شده خیلی راحت دزدی خیلی راحت اختلاس میکنن وتمام اگر کسی شهید بشه فقط میشنویم حیف این خون‌هایی که در اثر نابلدی بعضی از اقایان در تنظیم قانون ریخته میشه حیف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها