سودجویان تعرض به میراث فرهنگی در گچساران دستگیر شدند

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گچساران گفت: ۲ گروه سودجو متشکل از ۶ نفر که قصد تعرض به میراث فرهنگی در این شهرستان را داشتند، دستگیر شدند.

سودجویان تعرض به میراث فرهنگی در گچساران دستگیر شدند

رحیم خردمند، اظهار داشت: شناسایی این افراد به همت نیروی های یگان حفاظت و همکاری نیروی انتظامی شهرستان گچساران صورت گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی برای دستگیری این سودجویان تصریح کرد: در این رابطه ۶ نفر که قصد حفاری غیرمجاز و جست‌وجوی اشیای قیمتی در نزدیکی بناهای تاریخی شهرستان را داشتند دستگیر ‌و پس ازتشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

خردمند با اشاره به اینکه حمل و جابه جایی دستگاه های گنج یاب بدون مجوز میراث فرهنگی جرم است افزود: از این افراد ۲ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران بیان کرد: ۶ ماه تا پنج سال حبس متناسب با تشخیص قاضی در انتظار افرادی است که به جرم سودجویی و تعرض به آثار باستانی دستگیر می‌شوند.

وی از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک را در این خصوص را به میراث فرهنگی گزارش کنند.

خردمند عنوان کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی گچساران با همکاری دستگاه های اجرایی متولی در این شهرستان مجال تاراج و غارت هویت ملی و تاریخی را به سودجویان نخواهد داد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها