فروش لندکروزهای سرقتی در مرز

اعضای یک باند نقش خریدار را بازی می‌کردند تا دست به سرقت خودروهای گرانقیمت لندکروز بزنند. آنها پس از سرقت خودروها را در منطقه مرزی به قاچاقچیان بین‌المللی می‌فروختند.

 فروش لندکروزهای سرقتی در مرز

گفت‌وگو با طراح نقشه سرقت و مغز متفکر باند را ‌بخوانید.

خودروها را چطور سرقت می‌کردید؟
 در سایت‌های خرید و فروش خودرو، افرادی که برای فروش خودروی لندکروز خود آگهی داده بودند را شناسایی می‌کردیم.سپس با مالکان آن تماس می‌گرفتیم و نقش خریدار را بازی می‌کردیم و برای بازدید خودرو، آدرس از آنها می‌گرفتیم. اگر راننده در پارکینگ خانه‌اش با ما قرار می‌گذاشت، بی‌خیال نقشه سرقت می‌شدیم اما اگر در منطقه دیگری قرار می‌گذاشتند، با یکی از دوستانم راهی آنجا می‌شدیم.نزد فروشنده، طوری نقش بازی می‌کردیم که اعتمادشان جلب می‌شد و فکر می‌کردند ما آدم حسابی هستیم. سپس به بهانه اینکه می‌خواهیم با ماشین دوری بزنیم و خودرو را امتحان کنیم سوار آن می‌شدیم و بعد در فرصتی مناسب راننده را به بیرون از خودرو پرتاب می‌کردیم. چنانچه مقاومت می‌کرد دست به سلاح می‌شدیم و او را تهدید به قتل می‌کردیم تا اینکه از ترس جانش دست از تقلا برمی‌داشت.
با خودروهای سرقتی چه می‌کردید؟
به مرز ایران و عراق می‌رفتیم و ماشین‌ها را  در آنجا می‌فروختیم.
چرا فقط لندکروز سرقت می‌کردید؟
من عاشق لندکروز هستم. به‌نظرم میان خودروهای شاسی بلند، ‌حرف اول را می‌زند و خب با قیمت بالایی می‌توانستیم آن را بفروشیم. تصور کنید 3سال قبل 500میلیون از هر سرقت گیرمان می‌آمد. البته ما 3سالی است که دورسرقت را خط کشیده‌ایم.
دلیل اینکه 3سال سرقت را کنار گذاشتید چیست؟
وقتی تعداد سرقت‌ها زیاد شود، آن هم سرقت خودروی مدل بالایی مانند لندکروز خب حساسیت پلیس بیشتر شده و احتمال گیرافتادنمان زیاد است. به همین دلیل برای مدتی سرقت را کنار گذاشتیم تا لو نرویم.
پس چه شد که در نهایت لورفتید و به دام پلیس افتادید؟
یکی از خودروها زیر پایمان بود و گاهی با آن در شهر تردد می‌کردیم که پس از 3سال گیر افتادیم.
گفتی خودروها را به مرز می‌بردید، در جریان تردد به شهرهای مرزی پلیس به شما مشکوک نشد؟
فکر آنجا را هم کرده بودیم، پلاک ماشین را عوض می‌کردیم. یا پلاک یک خودروی لندکروز در خیابان را سرقت می‌کردیم و یا با دیدن یک ماشین با مشخصات خودروی سرقتی، مشابه پلاک را می‌ساختیم و روی ماشین سرقتی می‌زدیم که اگر پلیس هم استعلام کند مشکلی برایمان پیش نیاید.
از این سرقت‌ها چقدر گیرت آمد؟
حدود 3سال قبل، یک میلیاردتومان که پولش را خرج تفریح و سفرهای مختلف کردیم!

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها