۱۴ کشته و ۱۱ مفقودی در پی وقوع سیل در کشور/ آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جدیدترین وضعیت امدادرسانی به امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.

۱۴ کشته و ۱۱ مفقودی در پی وقوع سیل در کشور/ آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده

مهدی ولیپور، با اشاره به اقدامات سازمان امداد و نجات از ابتدای مردادماه تا به این لحظه گفت: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شده است، گفت: ۱۲۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و ۱۵۰ دستگاه خودرو نیز رها شده است. همچنین ۲۲۳۹ نفر شامل ۱۸۰۳ نفر در سیستان و بلوچستان، ۱۴۹ نفر در قم و ۳۳۶ نفر در استان فارس اسکان اضطراری داده شدند.   ۱۱ مصدوم نیز در سه اشتان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.  

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به افراد جان باخته در پی وقوع سیل در کشور تصریح کرد: متاسفانه در جریان این سیل‌ها ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شامل پنج مورد فوتی در استان سیستان و بلوچستان، هشت مورد فوتی در تهران و یک نفر در استان مرکزی است. همچنین ۱۱ نفر شامل هفت نفر در تهران و چهار نفر در چهارمحال و بختیاری نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.  

ولیپور با بیان اینکه از ۶۱۰ باب منزل نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: در مجموع ۲۲۵۰ نیروی امدادی در ۵۶۰ تیم در این ماموریت‌ها حضور داشتند. سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش کامل است.   همچنین تا کنون ۸۸۷ تخته چادر و پنج هزار و ۵۵۸ تخت پتو در میان حادثه دیدگان توزیع شده است. 

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دروغه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها